fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"כל אשה היא עולם ומלואו"

בזה מאמינה מעצבת האופנה ליטל רוזן, בעלת סטודיו לשמלות כלה וערב במעלות. היא חוזרת בתשובה, בוגרת שנקר, תתאים לכל כלה את השמלה המושלמת עבורה ומאמינה שלא במקרה היא התגלגלה לתחום הזה. כיום ארבעה דגמים שלה בהשראת תרבות מרוקו מציגים בתערוכה מיוחדת בתל אביב ויש לה עוד הרבה תוכניות לעצמה. השמיים הם הגבול
ליטל רוזן, מעצבת שמלות כלה (צילום: דורון גולן)
ליטל רוזן, מעצבת שמלות כלה (צילום: דורון גולן)

 

הסטודיו של ליטל רוזן במעלות מעוצב בקפידה וניכרת בו המחשבה על כל פרט כבר מהרגע שמטפסים במדרגות. הוא בנוי כחלל פתוח ורחב, מזמין ונעים, ולא סתם. זה גם מה שמאפיין את בעלת הסטודיו. רוזן עצמה היא אשה פתוחה אמיתית ונעימה והיה לה חשוב שזה מה שירגישו הנשים שבאות אליה לסטודיו. רוזן, בת 34, ממעלות, נשואה ואם לארבעה ילדים. היא עשתה מסלול ארוך, עבדה קשה והשקיעה הרבה עד שהגיעה למקום שלה.

כאשר מגיעים לסטודיו שלה ופוגשים אותה, יש רגע של הפתעה. למה? כי רוב האנשים לא מצפים שאשה דתייה היא שתקבל את פניהם. ההפתעה מתחלפת מיד בחיוך, כי רוזן משדרת חום ומשרה את התחושה שהגעת למקום הנכון.

זוכרת מאיפה היא באה. ליטל רוזן (צילום: דורון גולן)
זוכרת מאיפה היא באה. ליטל רוזן (צילום: דורון גולן)

"פעם איפרתי חברה"

היא חזרה בתשובה לפני 18 שנה. כבר בצבא הייתה דתייה מבחינת המנהגים אך לא מבחינת הלבוש. "כבר אז שמרתי שבת, חגים והתפללתי את כל התפילות, אבל המראה החיצוני עדיין לא היה של דתייה כי לא רציתי לייצג משהו שאני עדיין לא. כשהתחלתי להתחזק יותר אז נהיה לי נוח גם עם הלבוש", היא מספרת.

בגיל 20 עברה לצפת, שם חיה 12 שנה וילדה את ילדיה, ולפני שלוש וחצי שנים חזרה הביתה, למעלות, ושם פתחה את הסטודיו שלה לכלות ושמלות ערב.

איך הכל התחיל?

"פעם אחת איפרתי וסירקתי חברה לחתונה שלה ומשם זה עבר לעוד כלה ועוד כלה והתחיל להתגלגל כמו כדור שלג. לא היה לי ידע מוקדם, אבל תוך כדי זה הלכתי ללמוד ולהתמקצע בזה. בשלב מסוים התחלתי להביא שמלות כלה ובמשך שנתיים עבדתי כגמ"ח (גמילות חסדים) ולא לקחתי כסף מאף אחת.

"כשהתחלתי ללמוד ולהתמקצע בתחום אז התחלתי לקחת כסף, אבל עדיין במחיר לכל כיס".

היא בוגרת שנקר, שם למדה שמונה שנים תפירה, עיצוב אופנה ותדמיתנות. במהלך השנים האלה התנסתה בתחומים נוספים ולמדה גם לנהל עסק, מה שהוביל אותה לפתוח את העסק הפרטי שלה.

"לפני כמה שנים, עוד כשעבדתי בצפת", היא מספרת, "לקחו ממני שמלה לסרט 'הסודות' של אבי נשר. בעקבות זה, החלו להגיע אליי לקוחות מתל אביב וזכיתי, דרך מ.ט.י, בעסק המצליח של הצפון. בהתחלה עבדתי מחדר קטן בבית ואז כשזה התפתח השכרתי דירה קרובה לבית כדי לעבוד משם. לכל אורך השנים השתדלתי לא לעבוד על חשבון הילדים ולכן עבדתי בשעות לא סטנדרטיות. את הלימודים בשנקר סיימתי כשעברנו למעלות ואז הייתי יכולה להסתכל קדימה ולשאוף למשהו גדול יותר, וכך הגעתי לפתוח את הסטודיו שלי".

למה פתחת דווקא במעלות?

"אני נמצאת כבר יותר שנה עם העסק במעלות ונתקלת לא פעם בשאלה הזו. אני אוהבת את מעלות ושמחה להיות קרובה לבית ואני מאמינה שאם המוצר טוב ואנשים יכירו את מה שיש לך לתת אז הם יתאמצו להגיע, גם מהאזור וגם ממקומות רחוקים יותר. ואני מרגישה שנשים מתחילות לגלות את העבודה והיצירה שלי וזה משמח".

זוכה לשמח כלה

כיום היא מנהלת מקום בסטנדרטים גבוהים. אפשר לתפור אצלה שמלות כלה יקרות מאוד אבל גם אפשר לתפור שמלות במחירים לכל כיס. רוזן: "אני מקפידה לשמור על מה שהתחלתי איתו וזה התאמת השמלה לכל כלה, לרצון שלה וליכולות הכלכליות שלה, כי חשוב לי להישאר עם מה שהיה פעם, לזכור מאיפה באתי ואיך התחלתי. אלה ערכים שחשוב לי לשמור עליהם".

רוזן שמה את כל נשמתה בעסק שלה וזה מורגש גם בחוויה של הלקוחות. "אני השקעתי הכל בעסק שלי, את כל החיים שלי שמתי פה ואני עובדת מאוד קשה אבל נהנית מכל רגע. מעבר לעסק, אני רואה במה שאני עושה שליחות. כל אשה שנכנסת אליי היא עולם ומלואו. אני גם זוכה לשמח כלה, גם מקבלת ממנה ברכות וגם עושה משהו שאני אוהבת. אני מרגישה שלא במקרה התגלגלתי לתחום הזה".

מה ייחודי בעיצובים שלך?

"כשאני מעצבת, זה לא רק לפי הראש שלי. אני מעצבת נטו לפי מה שמתאים לכלה מבחינת הגוף שלה והרצונות שלה. כשאפגוש אותה ארצה לראות תמונה של בגד שהיא אוהבת כדי לגלות יותר על העולם הפנימי שלה והטעם שלה. לרוב, אני קולעת כבר בשמלה הראשונה ואיך שתיכנס אליי מישהי, אדע מה יישב עליה הכי טוב. בנוסף, אני קשובה לכלה במאה אחוז ואתאים את עצמי לכל רצון שלה כי אני רוצה שהיא תגשים את החלום שלה ותלבש מה שהכי נוח לה ומה שהיא חושבת שהכי יפה. בגלל שאני יוצרת משהו שהוא ישירות לפי הרצון והשאיפות של הכלה, אנחנו תמיד מצליחות להגיע בדיוק למה שהיא רוצה ואוהבת".

איך העובדה שחזרת בתשובה משפיעה על העיצוב שלך ועל הסטודיו שלך?

"זה שאני חוזרת בתשובה, עוזר לי להתאים את עצמי לכלות לא דתיות כי אני יודעת מה הן אוהבות ומה הן רוצות. אני מבינה את ההסתכלות שלהן דרך המראה. בעניין העיצובים, כשהתחלתי עם זה אז לא עיצבתי שמלות חשופות במשך שנים, ואז הכנתי שמלה לקרובת משפחה. חשבתי שזה ייצא צנוע אבל זה יצא ממש חשוף ולא כל כך ידעתי איך לעכל את זה, אז פניתי לרב והתברר לי שעל פי ההלכה מותר לי לתפור שמלות פחות צנועות. לא משנה למי אני מעצבת ומה אני מעצבת, המקום הדתי שלי והאמונה שלי אף פעם לא נפגעים כי אני רואה רק את הבנאדם שמולי. כך גדלתי וכך אני מחנכת את ילדיי. אני מתחברת לאשה שבאה אליי, מסתכלת עליה בעיניים ורואה את הבנאדם שהיא. כך נוצר החיבור בינינו ולפי זה גם אצור לה את השמלה שהיא רוצה. אני מעניקה שירות לכל אשה בלי הבדלי דת, מקום מגורים, מצב כלכלי וכדומה. אני רואה את האשה ואת המקצועיות שלי נטו ורק מסתכלת איזו שמלה אני יכולה ליצור עבורה שתתאים לה הכי הרבה".

חלומות מתגשמים

מאז שהגיעה למעלות, הסטודיו לשמלות הכלה והערב שלה נמצא בצמיחה מתמדת, והשמלות שלה כבר קיבלו תו תקן של איכות, אבל רוזן היא יותר ממעצבת שמלות. היא מעצבת אופנה ותדמיתנית והיא שופעת בחלומות ומלאת תכוניות לעתיד שייקחו אותה קדימה מבחינת העיצוב, אם זה בבניית קולקציות שונות ועוד.

חלום אחד היא הגשימה כשפנו אליה משנקר שתהיה מורה לעיצוב ותדמיתנות בסניף הצפוני שלהם, דבר שהוא כבוד גדול מבחינתה, וחלום שני היא הגשימה כאשר נבחרה להיות אחת מתוך 44 אמנים ומעצבים שמציגים בתערוכה שנקראת "מזרחאשכנז" ועוסקת בזהות ישראלית. התערוכה נפתחה בשבוע שעבר באירוע מרגש ותוצג כחודש בבית האמנים. בעוד חודשיים ייצא קטלוג דומוס – קטלוג בינלאומי לעיצוב, ושם תינתן במה ל-44 המעצבים.

רוזן הכינה עבור התערוכה תיק עבודות על מרוקו. "במהלך העבודה על הדגמים לתערוכה התחברתי לשורשים שלי ויצרתי חמישה דגמים שההשראה שלהם היא מרוקו. למרות שלא תכננתי מראש ליצור גם שמלת כלה, אחד הדגמים הוא שמלת כלה מסורתית שמישהי שראתה אותה בתערוכה פנתה אליי בעקבות זאת. בתערוכה עצמה הצגתי ארבעה דגמים ומרגש מאוד להשתתף בדבר מיוחד כזה".

בסטודיו אפשר גם למצוא שמלות ערב למכירה. רוזן עצמה תופרת שמלות לפי הזמנה וגם משתפת פעולה עם חנות שמלות ערב משפרעם שנקראת E&T. "לא כל אחת יכולה להרשות לעצמה לתפור שמלה וכך אני מאפשרת ללקוחות שלי לקנות משהו מוכן במחיר נמוך יותר. הלקוחה באה לפני המחיר", היא מסבירה. בנוסף, היא עובדת כל הזמן על עוד דברים ובסטודיו יש פריטים משלימים כמו נעליים של ב.יוניק, תכשיטים של צהלה תכשיטים, הלבשה של ג'ק קובה ועוד. "אני משתדלת לתת לכלה ולמשפחתה, שלרוב מגיעה איתה, מענה מקיף ומלא. המקום שלי גם מציע אפשרות של יום התארגנות לכלה ויש מעצבות שיער ומאפרות שמגיעות לסטודיו והכלה יכולה לצאת מכאן מכונה לחתונה".

מה למדת מכל השנים האלה והעבודה הקשה?

"שאפשר. שאם מאמינים במשהו והולכים איתו בכל הכוח אז אפשר להגשים חלומות. כשלקחתי את המקום חשבו שאני משוגעת. לא היה כאן כלום אבל אני האמנתי בעצמי והלכתי עם זה עד הסוף. זה לא היה קל אבל התפתח למקום טוב ולגמרי שווה את זה".
 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות