fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כך השתלט תושב חדרה על מבנה עירוני והפך אותו לביתו

לטענת התושב, העירייה חייבת לו כספים והוא בכלל קיבל אישור מההנהלה הקודמת להשתמש במבנה. בכיר בהנהלה הקודמת: "אני יודע שהוא איחסן שם ציוד, לא מעבר לכך" . העירייה: "מזה שנתיים אנחנו פועלים לפינוי המשתמש בנכס"
הציוד הזרוק בתוך המחסן (צילום: עצמי)
הציוד הזרוק בתוך המחסן (צילום: עצמי)

בעיריית חדרה, כך מסתבר, מצאו "פתרון יצירתי" מאוד למצוקת הדיור שמאפיינת ערים רבות בישראל. תחקיר "חדשות חדרה" חושף כי מזה חמש שנים, משתמש תושב העיר במבנה עירוני לצרכי מגורים ואחזקת ציוד.

מידע שהגיע לידי העיתון חשף כי בחלק ממשרדי העירייה ברחוב תרנ"א, נעשה שימוש פרטי על ידי תושב העיר, שאינו משלם דמי שכירות, חשמל ומיסי ארנונה. את חלק מהמבנה הפך לדירת מגורים ואת חלקו האחר למחסן לאחסון ציוד הגברה הנמצא ברשותו.

בעיריית חדרה מכירים היטב את הפרשה ומציינים כי מזה שנתיים, מאז כניסת הנהלת העיר הנוכחית לתפקידה, מנסה העירייה לפנות את "הדייר" מהמקום כולל פתיחת הליך פינוי משפטי כנגדו. בעירייה טוענים כי "הדייר" נמצא במקום בהסכמת הנהלת העיר הקודמת. כחלק מההליך נפגש התובע העירוני עם אותו "דייר", והוא הצהיר בפניו כי בכיר בהנהלת העיר בקדנציה הקודמת אישר לו להשתמש בנכס העירוני וזאת כחלק מתשלום חוב לדייר, שסיפק שירותים שונים לעירייה. אגב, אותו "דייר" הגיש תביעה נגד העירייה, בטענה כי היא עדיין חייבת לו כספים בגין שירותים שהעניק לה.

הציוד הזרוק בתוך המחסן (צילום: עצמי)
הציוד הזרוק בתוך המחסן (צילום: עצמי)

גורם בעיריית חדרה ציין השבוע: "כנראה שאין גבול למה שקרה פה בקדנציה הקודמת. קבלן המספק שירותים לעירייה מקבל אישור להשתמש בנכס עירוני, שהעירייה משלמת בגינו דמי שכירות וחשמל, לצרכי מחסן ודירת מגורים. הנכס עצמו גם עבר שיפוץ על ידי העירייה כדי להתאימו לדירת מגורים והכל בידיעת ובאישור בכירי העירייה לשעבר, כך על פי טענת הדייר עצמו".

ואיפה הייתם עד היום?

"מהרגע שהנושא נחשף להנהלת העיר הנוכחית, החל הליך לפינויו של הדייר כולל הליך משפטי לפינוי. עד היום הוא מסרב לפנות את הנכס בטענה כי השימוש ניתן לו באישור בכיר בעירייה לשעבר. בקרוב העירייה אמורה לפנות את הנכס ולעבור למקום אחר והיא נדרשת לפנות גם את הדייר שנמצא שם ללא אישור בעלי המבנה וללא ידיעתם והסכמתם".

ומה יקרה אז?

"במידה ויהיה צורך, נפרוץ למקום נפנה את הציוד לרחוב ונחזיר את הנכס לבעלים ריק כנדרש על פי החוזה בין העירייה לבעל הנכס".

מעיריית חדרה נמסר בתגובה: "הנושא מוכר לנו ומזה שנתיים העירייה פועלת לפינוי המשתמש בנכס. כמו כן הוצגה בפניו דרישה לתשלום שכר דירה, חשמל וארנונה רטרואקטיבית חמש שנים אחורה".

אותו בכיר בקדנציה הקודמת אמר בתגובה: "עוד כשאני נכנסתי לתפקיד שמעתי על הסיפור של אותו דייר. הבנתי שהוא קיבל אישור עוד לפני מספר שנים וזאת בעקבות חוב שנוצר כלפיו. אבל מכאן ועד לומר שאישרנו לו להתגורר שם הדרך ארוכה. אני יודע שהוא איחסן שם ציוד, לא מעבר לכך".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות