fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כך היינו

ביום העצמאות מחכים לכם מסע בזמן לימי טרום קום המדינה ב-67 אתרי מורשת ללא תשלום ופעילות מתוקה במיוחד במרכז המבקרים דבורת תבור
דבורת התבור (צילום: דבורת התבור)
דבורת התבור (צילום: דבורת התבור)

67 אתרים בחינם

לרגל יום העצמאות משרד התרבות והספורט והמועצה לשימור אתרי מורשת בישראל פותחים לציבור הרחב 67 אתרי מורשת ברחבי הארץ ללא תשלום. כמדי שנה, גם השנה מתוכננים באתרים פעילויות חווייתיות וייחודיות לרגל יום העצמאות. הפעילויות יכללו בין השאר: סיורים, תצוגות מולטימדיה מרהיבות, מופעי חלוצים, שחקנים, תערוכות חדשות והפעלות לכל המשפחה. כמו כן, תתקיים באתרים פעילות מיוחדת והפעלות לילדים ולבני נוער סביב סיפורי המורשת והגבורה של המדינה.

בין אתרי המורשת שייפתחו באזור חיפה והסביבה מחנה המעפילים בעתלית, שנבנה ב-1938 על ידי הבריטים ונכלאו בו העולים הבלתי חוקיים אשר ברחו מאירופה וניסו להיכנס לארץ דרך הים. במסגרת הביקור יתקיים סיור שבמהלכו עוברים המבקרים בין הצריפים המשוקמים הממחישים את חיי המעפילים, מבקרים במאגר מידע מרתק וצופים בסרט קצר על שחרור המעפילים, כמו כן מבקרים באונייה המדמה אוניית מעפילים. אתרים נוספים: מוזיאון ההעפלה וחיל הים, חצר ראשונים "אתר הסליקים" בכפר גלעדי, חצר תל חי, חצר כנרת, מערת הפלמ"ח, הסליק בנהלל, חומה ומגדל – קיבוץ חניתה, אתר רכבת העמק – כפר יהושע, מוזיאון העלייה הראשונה בזכרון יעקב, בית חנה סנש, מוזיאון העיר חיפה והמוזיאון הימי הלאומי חיפה.

להבטחת המקום מומלץ להירשם מראש, ישירות באתרים עצמם. רשימת האתרים המלאה וכל המידע מפורסמים באתר המועצה לשימור אתרי מורשת www.shimur.org.il

ספינת מעפילים, מחנה עתלית (צילום: חן ליאופולד)
ספינת מעפילים, מחנה עתלית (צילום: חן ליאופולד)

עצמאות דבש

במרכז המבקרים דבורת התבור מכינים לכם ביקור במכון רדיית הדבש, סיור במצפה הדבורים, הסבר וצפייה בשיא עונת גידול זחלי המשי, פעילויות יצירה לילדים הכוללות: הכנת שכמיית דבורה כחול לבן, שוקולד דבש אינדיאני ונרות ריחניים, פינת חי לרשות המבקרים כולל אפשרות האכלה של עיזים ננסיות. המרכז ממשיך את המסורת שלו כמדי שנה ביום העצמאות ויעמיד לרשות המבקרים מנגלים דולקים לשימוש חופשי וגם רוטב דבש שום ושמן זית מדהים. כל מה שאתם צריכים לעשות זה להביא בשר, ירקות או כל דבר שטעים לכם ולהכין אותו על האש.

מרכז המבקרים דבורת התבור, חמישי 23.4, 09:00-17:00, לפרטים: 6769598- 04

דבורת התבור (צילום: דבורת התבור)
דבורת התבור (צילום: דבורת התבור)

ארץ ישראל של פעם

עמותת התיירות בעמקים מזמינה את עם ישראל לבקר באזור שבו התחיל הכל, ערש ההתיישבות בארץ ישראל, בין המושבים והקיבוצים עם השמות בעלי הניחוח הנוסטלגי כמו תל עדשים, נהלל ומרחביה ובאתרים אשר לוקחים את המטיילים למסע בזמן, לימי החלוצים וטרום קום המדינה. מוזיאונים בהם יש שחזור מדויק של הקיבוץ של פעם ועם פריטים מקוריים מהימים ההם, טיולים מלווים בסיפורים מפעם על רקע נופי העמק, אתרים מימי המחתרות ועוד. בכולם אפשר ממש לחוש את אווירת החלוציות, את הפשטות והתום ואת התלהבותם של האנשים שהקימו את המדינה למרות הקשיים הרבים.

בכל אחד מהמקומות אפשר לבקר גם ביום העצמאות וגם לקראתו, וכך יקבלו הילדים שיעור היסטוריה חווייתי שלא יישכח במהרה. בין האתרים: מוזיאון העמק בקיבוץ יפעת, מרכז המבקרים החצר הגדולה בקיבוץ מרחביה, משטרת נהלל ההיסטורית למורשת הנוטר והשוטר העברי ומרכז המבקרים ע"ש האלוף מאיר עמית ליד צומת נהלל, הצריף בנהלל, מרכז המבקרים רכבת העמק בכפר יהושע, מערת הפלמ"ח בקיבוץ משמר העמק, הסליק בנהלל, הסליק בעין השופט.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות