fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"כבוד השר? ומה עם הרחבת כביש 89 לרכב חירום באופן מיידי?"

הפקק השבוע בצומת כברי. לאמבולנסים לא הייתה שום דרך להגיע לבית החולים (צילום: אמיר ירחי)
הפקק השבוע בצומת כברי. לאמבולנסים לא הייתה שום דרך להגיע לבית החולים (צילום: אמיר ירחי)

חברת הכנסת יעל גרמן (יש עתיד) העלתה בשבוע שעבר שאילתה בכנסת לשר התחבורה ישראל כץ במעקב אחר הבטחת משרד התחבורה לפרוץ שול חירום בכביש 89 לרכבי חירום והצלה.  בחודש פברואר הודיע המשרד כי הרחבת הכביש תיעשה באופן מיידי,  דבר שלא קרה.

גרמן תהתה האם הפרסום נכון ומתי יחלו עבודות ההרחבה.  בתגובה ענה לה השר כץ במליאת הכנסת: "השאילתה הועברה להתייחסות גורמי המקצוע בחברת יפה נוף, ולהלן התייחסותם: פורסם מכרז ונבחר קבלן, הנמצא כרגע בהיערכות והשגת היתרים לתחילת עבודות; מיד עם קבלת ההיתרים הקבלן יחל בביצוע; 3 ההרחבה צפויה להימשך כשנה; לא מתוכננת הפרדה בכביש הזה עקב תכנון וביצוע של כביש 89 החדש על ידי חברת נתיבי ישראל, כביש שהוא כבר מתוקצב ומקודם לביצוע, שבכביש עוקף לחלוטין יחבר את 89, צומת כברי ונהריה, ולכביש הפנימי בתוך נהריה".

 גרמן לא הסתפקה בכך והוסיפה: "זאת לא הפעם הראשונה שאני שואלת אותך על כביש זה וזאת לא הפעם הראשונה שבכלל משרד התחבורה בראשותך נשאל. בפעם הראשונה זה היה בשנת 2014, ואז הבטיחו שבמאי 2015 הביצוע יסתיים…. אנחנו מדברים באמת כבר שלוש שנים על כך שכל מה שמבקשים זה שול, הרחבה של השוליים, שיהוו נתיב חירום לרכבי הצלה. אתה בוודאי יודע שבנוסף באמת לתאונות הקטלניות שמתרחשות שם, זהו כביש הכביש היחיד שמוביל את התושבים לבית החולים, היחיד. ומכיוון שהוא דו-מסלולי, הרי שברגע שמסלול אחד נחסם בגלל איזושהי תאונה או כל דבר, רכב ההצלה – בין אם זה מכבי אש ובין אם זה כל רכב הצלה, משטרה או אמבולנס – לא יכול לעבור. הרחבת השול תפתור את הבעיה עד שבאמת תיעשה ההרחבה.

"אתה יודע יפה מאוד שיש לי קצת ניסיון גם בתכנון וגם בביצוע של כבישים. להרחיב שול כזה לא צריכה להיות בעיה, במיוחד כאשר מדובר בחירום. אתה יכול למצוא כל כך הרבה חוקים שיאפשרו לך לעשות את זה מיידית".

פקק בעקבות תאונה בכביש 89 השבוע צילום: מירב זגה
פקק בעקבות תאונה בכביש 89 השבוע צילום: מירב זגה

השר כץ השיב: "אני עושה את מה שלא עשו מקום המדינה. למה לא עשו קודם, אם כל כך פשוט? למה לא טיפלו בכביש הזה ולמה לא סללו את הכביש החדש? אז דיבורים שמענו הרבה בתולדות המדינה, וגם בתקופות שהייתם בתפקידים, ואני עושה. ומשרד התחבורה קידם את כביש החירום, את תוספת החירום, ככל שזה היה תלוי בו, מול הגורמים שהיו צריכים לתת אישורים וכו'. הוא קידם, ועכשיו – פשוט הקראתי כבר שנבחר כבר קבלן במכרז, אז מה יש להתווכח? הוא כבר הולך לעשות, הוא מקבל היתרים, הוא יתחיל בביצוע ומעריכים שזה ייקח כשנה. וכל אחד שגר שם גם יודע: כבר עושים עבודות מכינות, פינוי תשתיות ודברים אחרים, והולכים לבצע אותו. לא רק את זה, אלא גם כביש באזור רגבה, 859 או משהו, מספר דומה, גם כן לכיוון הגליל המערבי כדי לשחרר את נהריה – שכביש עוקף קריות לא מגיע אליה, הוא מסתיים בעכו – לשחרר אותה מהפקקים ולאפשר נגישות, בתיאום עם ראש העיר ועם כל מי שפועל שם. וזה בסדר גמור שכולם מצפים שבלחיצת כפתור כל מה שלא קרה מזמן הטורקים יקרה בבת אחת".

גרמן  התעקשה: "אני פשוט חייבת להבהיר, אנחנו מדברים בדיוק על אותו קטע: קטע אחד שיוצא לעבודות יסודיות, שעליו אתה מדבר, ובאותו קטע, בדיוק אותו קטע, אנחנו מדברים על השול. ועל זה אני לא קיבלתי תשובה, מתי זה ייעשה.

כץ השיב לה: "חברת הכנסת גרמן, אם את רוצה לעבור למקצוע הקבלנות, תעברי צפונה, תתחילי ללוות את זה".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות