fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"יש במשגב אמנות חיה, מקורית ואיכותית"

אומני משגב התאגדו לקבוצה ויזמו חצר אומנים שמתארחת ביישובי הצפון. המטרה: לחבר את הקהילה עם האומנים ולהפוך את משגב לפנינה תיירותית. היעד: לצרף אמנים מהיישובים הבדואים
חצר אמנים במשגב
חצר אמנים במשגב (צילומים: טלי....

חצר האמנים הנודדת של אמני משגב התארחה בשבת האחרונה במצפה אביב עם 35 אמנים. מטרת חצר האמנים היא להפגיש את הקהל עם האמנים והיוצרים פנים אל פנים, וליצור קשר ישיר ובלתי אמצעי עם האמן. החצר מתאפיינת בגיוון ומקוריות ומקבלת משובים ממקהל המבקרים. בכל חצר יש מגוון משתנה של מציגים מאומנויות שונות, ומשלל יישובי משגב. המפגשים החלו בחודש ינואר ביישוב טל-אל, בפברואר נדדה החצר לכמון.

צריך ביטוי לאומנות
לפני שנה וחצי אביבה חיים טובים, פסנתרנית וציירת מכמון, הרגישה שחסר במשגב ביטוי לאמנות בחיי הקהילה. אביבה החלה לחפש אמנים כדי לייצר קבוצת כוח שתעלה את הנוכחות של האמנות, בפסיפס הקהילות של משגב. בנובמבר 2012 הקימה אביבה את קבוצת "אמני משגב" בפייסבוק, החברים בה  135 אמנים מקומיים.

חצר אמנים במשגב
קשר עסקי. חצר אמנים במצפה אביב (צילומים: טלי גפני, אביבה חיים טובים)
חצר אמנים במשגב

בתחילת 2013 נפגשו חברי הקבוצה במרחב המציאותי. במפגש זה התגבשה ההחלטה ללכת יחד כגוף אחד ולייצר אירועי מכירה, ותערוכות. באוקטובר 2013 התכנסה הקבוצה שוב, הפעם כדי לתכנן אירועים באופן יותר מעשי. במפגש זה נוצר הקשר של הקבוצה לעסקי משגב ונולד צוות היגוי לקבוצה, שמורכב מאביבה חיים טובים פסנתרנית וציירת מכמון, רבקה שפר אמנית פסיפס מטל-אל, טובה רשף מוסיקאית ותכשיטנית מעצמון, מיכל קלסובסקי אמנית מגילון, גדעון שמיר מוסיקאי ויצרן עוגבים מיובלים, וטל גפני מנהלת פרויקט עסקי משגב.

ומה אתם מתכננים בהמשך?
גפני: "החצר תמשיך לנדוד ואנחנו רוצים להגיע לעוד אמנים שטרם העזו להצטרף, נשמח להגיע גם לאמנים מהישובים הבדואים של משגב. אנחנו שואפים ללמד את הקהל המקומי והארצי שיש אמנות חיה, מקורית ואיכותית במשגב. החזון שלנו הוא להפוך את משגב לפנינה אמנותית על מפת התיירות".

מחפשים מתנה מקורית וייחודית לפסח? ב-11.4, יום שישי, חצר האמנים תתארח ביישוב גילון.  

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות