fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ירוק עד: שני משחקים בדרבי אחד

במחצית הראשונה הייתה רק קבוצה אחת בסמי עופר, הירוקים של רוני לוי, שניצלו הרכב הזוי של אלי כהן. מכבי יכלה לסיים אותה בתוצאה 0:4. במחצית השנייה קיבלנו דרבי חדש - הכול התהפך בזכות השינויים שעשה כהן, השאננות שאחזה בירוקים, וחוסר התגובה של לוי. מכבי סיימה במקום הרביעי, 28 נקודות מהמוליכה. כתב: עמית פרוסנר
באו לעבוד מחצית אחת. פלט, וליינטה, קינן, לביא וג'אבר צילום: אדריאן הרבשטיין
באו לעבוד מחצית אחת. פלט, וליינטה, קינן, לביא וג'אבר צילום: אדריאן הרבשטיין

 

שישה צהובים, אדום, אין ספור החמצות, משחק מהיר מרחבה לרחבה, ולא מעט מהלכי כדורגל לא רעים בכלל. את כל השלל הזה זכו לראות 22,500 צופים  בסמי עופר, ועוד רבים  בטלביזיה. למעשה לא רק שזכינו לראות את אחד המשחקים הכי טובים העונה בליגת העל, זכינו לראות שניים כאלה. שתי מחציות הפוכות לחלוטין. מכבי יכולה להרגיש קצת חמוצה כי היו לה אין ספור אפשרויות להעלות את התוצאה ל-0:4, או אפילו יותר. הפועל יצאה מאוד לא מרוצה כי היא חזרה למשחק בצורה נפלאה והייתה שווה לפחות עוד שער אחד, אבל ירדה מנוצחת. בסופו של ערב מהנה מכבי ירדה עם 2:3 ועם שלוש נקודות חשובות במאבק על המקום הרביעי. הפועל אמנם יצאה עם מחמאות, אבל מחמאות כידוע לא עוזרות להיחלץ מהקו האדום.

ככה לא משחקים נגד מכבי

יש לא מעט דרכים לשחק מול מכבי חיפה העונה, כפי שהראו לא מעט קבוצות. יש דרך אחת שבוודאות אי אפשר. קבוצה שתעלה במערך 4:5:1, עם הגנה נמוכה, ותשלח למתפרצות רק שלושה שחקנים, לא תלחץ ותיתן ליוסי בניון, אלירן עטר והשאר לשחק קרוב לרחבה שלה – תחטוף. אלי כהן החליט לעלות בהרכב מאוד לא ברור, שכלל את שלומי ארבייטמן כחלוץ בודד, שלושה קשרים אחוריים במרכז והישאם כיוואן ואמיר אבו ניל באגפים. המטרה של כהן הייתה להסתגר, לנסות לא לספוג ולעקוץ במידת הצורך.

הבעיה בצורת המשחק הזו שהיא גם מעקרת את היתרון של מגני הפועל וגם את ארבייטמן עצמו, הוא לא שחקן שיקבל כדור ויעשה שער מכלום. הוא חלוץ שצריך שמישהו יכין לו כדור. בצורה שהפועל שיחקה  ארבייטמן היה רחוק לחלוטין משאר החברים שלו. האפשרות היחידה שנשארה להפועל להבקיע הייתה דרך האגף עם הגבהה למרכז. מכבי אמרה תודה רבה על הסגנון של הפועל, שלחה את השלישייה גילי ורמוט, עטר ובניון קרוב לרחבה, עטאא ג'אבר שיחק קרוב אליהם וכמובן שגלינור פלט היה כל הזמן בתוך הרחבה. מכבי נטרלה בקלות את כל ניסיונות הפועל לצאת קדימה, הבקיעה שני שערים, ויכלה להבקיע לפחות עוד שניים-שלושה. היו לא מעט דקות שגם משומר הצטרף, וגם טאלב טוואטחה הצטרף ומכבי נראתה בהחלט טוב מאוד.

רוני לוי קפא

"ידענו שהפועל תעלה בצורה שונה לחלוטין למחצית השנייה", אמר רוני לוי בסיום המשחק. מה הוא עשה עם הידיעה הזו? שאלה מצוינת. אלי כהן עשה חילוף, הכניס את חנן ממן, ששיחק קרוב לארבייטמן, ושלח את המגנים שלו לרוץ קדימה בכל פעם שהפועל חטפה כדור. במכבי לעומת זאת החליטו שאין צורך שהחלק הקדמי ירד לעזור להגנה, וכולם, כולל פלט, נשארו ולא ירדו לעזור.

"תוך שלוש דקות הפועל הגיעה לשלושה מצבים של 100 אחוז שער, עד שכבשה את ה-1. תוך עשר דקות נוספות הפועל הגיעה לעוד ארבעה מצבים, כולל החמצה מדהימה של ארבייטמן משני מטר מול שער ריק. כהן ראה שהפועל הולכת ומתקרבת והכניס גם את תומר סוויסה. עכשיו להפועל היו שני שחקנים שיכולים לשחק גם במרכז השדה מתחת לארבייטמן, וגם לשחק באגף ולהיכנס פנימה, מה שהקשה מאוד על מגני מכבי. לזה נוסיף את הירידה המופקרת להגנה, ונקבל את נטע לביא, שנאלץ לצאת כל הזמן מהעמדה שלו ולעזור בצדדים, מה שהשאיר כל הזמן שחקן חופשי של הפועל קרוב לרחבה עם הכדור והפנים לשער.

רלוי ניסה להגיב עם החילוף של איסמעיל ריאן, במקום עטר החלש, אבל הפועל השוותה בצורה מוצדקת, והמשיכה לתקוף, ולא הייתה רחוקה גם מלעלות ליתרון. מכבי לא נראתה בכלל בחצי השעה הראשונה של המחצית השנייה, אבל אייל משומר הצליח בעזרת בלם הפועל, אופק פישלר להעלות את מכבי ל-2:3, שנשמר עד לסיום. מכבי ניצחה והרוויחה מומנטום חיובי, ולא פחות חשוב, מצאה את משחק ההתקפה עם עשרה שערים בשלושת המשחקים האחרונים. הפועל לעומת זאת, למרות ההפסד, ראויה לכל המחמאות. אני לא יודע מה בדיוק אלי כהן ניסה לעשות, האם הוא חיפש  0:0 ולעקוץ בחצי השני, או שהוא נאלץ לאלתר בגלל היתרון של מכבי, אבל העובדה היא שהפועל חזרה בצורה מעוררת כבוד והייתה שותפה שווה לפחות למשחק כדורגל מצוין.

באו לעבוד מחצית אחת. פלט, וליינטה, קינן, לביא וג'אבר    צילום: אדריאן הרבשטיין
באו לעבוד מחצית אחת. פלט, וליינטה, קינן, לביא וג'אבר
צילום: אדריאן הרבשטיין

זה לא יספיק מול בית"ר

מכבי חיפה סיימה את הליגה הסדירה במקום הרביעי. אולי זה נראה סביר יחסית לפתיחה האיומה של הקבוצה, אבל עם כל הכבוד למיקום זו אכזבה גדולה מאוד. אף אחד לא האמין שמכבי תהיה רחוקה 28 נקודות מהמקום הראשון. למכבי יש עוד עשרה משחקים להמתיק קצת את הטעם הרע של העונה הנוכחית. המשחק בשבוע הקרוב יהיה בטדי מול בית"ר ירושלים, ואחר כך משחק חוץ בסכנין. את מכבי תל אביב היא תפגוש בבית בסיום הסיבוב הראשון, ובחוץ במחזור האחרון של הליגה. יהיה מעניין מאוד אם המשחק האחרון יקבע את גורל האליפות.

"אין לי שום ספק שהאוהדים של מכבי ישמחו מאוד להרוס למכבי ת"א את חלום האליפות הרביעית ברציפות, אבל עוד לפני מכבי ת"א, צריך לזכור שלא רק שבית"ר ניצחה את מכבי העונה פעמיים בליגה, אלא שהמשחק האחרון בין שתי הקבוצות הסתיים בתבוסה של חיפה, בית"ר פשוט שלטה לחלוטין במרכז השדה ולחצה כל הזמן את קשרי מכבי.

"דראפיץ' והשחקנים של בית"ר לא יתנו להתקפה של מכבי את הלוקסוס לשחק קרוב לרחבה בלי שמירה צמודה, ואם לוי יעלה את אותו ההרכב גם בטדי מכבי עלולה לחטוף תבוסה נוספת מול הפיזיות והמהירות של בית"ר. יכול מאוד שעדיף ללוי לשחק זהיר בטדי, לפתוח עם שלישיית קשרים אחוריים בסגנון של לביא-פירס-עטאא, ולשמור את בניון או ורמוט כקלף מהספסל בסביבות הדקה ה-65-70 כדי לנצח. אם מכבי תעלה בהרכב הרגיל שלה, בית"ר תשלוט שוב במרכז השדה, וקשה לראות את השחקנים בירוק יוצאים עם נקודה. זה מאכזב מאוד לעלות במערך זהיר בבית מול קבוצה הרבה פחות טובה כמו שלוי עלה מול הפועל תל אביב. בחוץ, מול קבוצה שהוכיחה העונה עדיפות על מכבי – לגיטימי לחלוטין".

 

 

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות