fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

יו"ר הפועל עכו לשחקנים: "מענק הישארות מיוחד של 5000 שקלים"

נותנים כבוד.רוזנפלד, סולטן, קורן ובולניק  (צילום: אדריאן הרבשטיין)
נותנים כבוד. רוזנפלד, סולטן, קורן ובולניק  (צילום: אדריאן הרבשטיין)

הפועל עכו (ליגת על)

שבוע אחרי ההפסד למוליכת הטבלה הפועל באר שבע (3:0), נכנעה הפועל עכו בתוצאה דומה, הפעם לאלופה, מכבי ת"א.

עכו התייצבה למשחק ללא ציון צמח החולה, ועם מערך אחורי מעובה בניסיון להקשות על היריבה העדיפה.

הפנטזיות של הפועל עכו לחלץ משהו מהמפגש הזה, התנפצו כבר בדקה ה-5, לאחר שהבלם עוביידה חטאב, פגע בטיפשות ללא כדור בערן זהבי, והורחק בכרטיס אדום. עם עשרה שחקנים, נגד יריבה שעדיפה עליה בכל פרמטר, זה היה רק עניין של זמן עד שייכבש השער הראשון. והוא אכן הגיע בדקה ה-43, מבעיטה חזקה ומדויקת של טל בן חיים האורח מ-20 מ'. במחצית השנייה ניסתה עכו להגיב ולהתקיף, אבל עם חלוצים לא מפוקסים כמו אליאור סיידר ודור כוכב, השער נראה חלום רחוק. בדקה ה-70 ניצל נוסא איגיבור טיילת ברחבת עכו, השתחל לרחבה ומול השוער גלגל פנימה, 2:0. בדקה ה-82, איבדה עכו כדור בחצי המגרש שלה ונענשה בספיגת שער שלישי.

המאמן ירון הוכנבוים: "השער הראשון של מכבי ת"א נכבש אחרי עבירה ברורה שבוצעה על שחקן שלנו. צר לי, שהעונה לא מעט משחקים אנחנו מקופחים על ידי השופטים. אני לא אמתח ביקורת על שופטים, אבל מישהו באיגוד צריך לשים לזה לב. אני חושב ששיחקנו מצוין ואני גאה בשחקנים. אנחנו מחכים לשחקן שישפר וישדרג אותנו בחלק הקדמי".

הבלם עוביידה חטאב, טען כי הגיב לקללות שהטיח בו זהבי, אך זהבי הכחיש את הדברים. בעכו כעסו מאוד על הרחקתו המוקדמת של חטאב, שהותירה את הקבוצה בנחיתות מספרית, אך הבהירו כי אין בכוונתם להעמידו בפני ועדת משמעת.

היו"ר דודי רוזנפלד, הצהיר בסיום המשחק כי יעניק בונוס כספי מיוחד בגובה של 5000 שקלים לכל שחקן, במידה והקבוצה תשרוד בליגת העל.

ההנהלה ממשיכה במאמציה באיתור שחקני חיזוק להתקפה.

לפני שריקת הפתיחה במשחק נגד מכבי ת"א, ערכו ראשי הפועל עכו טקס הוקרה למנכ"ל קבוצת קניוני עזריאלי ארנון קורן ולמנכ"ל קניון עזריאלי בעכו רפאל בולניק. יו"ר הפועל עכו דודי רוזנפלד ומנכ"ל הקבוצה רפי סולטן, הודו לשניים על תמיכתם לקבוצה והעניקו להם חולצה ממוסגרת של הפועל עכו ומגן הוקרה.

נותנים כבוד.רוזנפלד, סולטן, קורן ובולניק  (צילום: אדריאן הרבשטיין)
נותנים כבוד. רוזנפלד, סולטן, קורן ובולניק  (צילום: אדריאן הרבשטיין)

בקבוצה הביעו אכזבה מסוימת מהחלטתה של אביבה מליחי, לסגת מרכישת זכויות הניהול בקבוצה. בהודעה שמסרה מליחי נאמר: "בימים האחרונים הבעתי את רצוני לקחת לידיי את זכויות הניהול בהפועל עכו. לשם כך, נפגשתי עם ראש העירייה שמעון לנקרי. מאחר ואינני הגורם היחיד במהלך ובעקבות חילוקי דעות מהותיים ביני לבין קבוצת המשקיעים שהיתה אמורה להגיע עמי, החלטתי שאני מסירה את האופציה לרכישת הפועל עכו. אני מתנצלת מראש על הפרסומים עוד בטרם שהעסקה הבשילה ובהזדמנות זו אני רוצה להודות ליחס החם והמחבק שקיבלתי מראש העירייה לנקרי, גזבר העירייה ראובן ויצמן ויו"ר הפועל עכו דודי רוזנפלד. הכרתי אנשים רציניים שאוהבים את הקבוצה ורוצים מאוד בהצלחתה. מעומק ליבי, אני מאחלת להפועל עכו הצלחה בליגת העל".

מעיריית עכו נמסר בתגובה: "נמשיך לתמוך בהפועל עכו".

הקבוצה הועמדה לדין בעקבות עבירה על חוקי ההתאחדות, כשהחלוץ הצעיר שון ויסמן, שכבר שוחרר מהקבוצה, עלה למגרש במשחק נגד הפועל באר שבע עם חולצה שעליה ספרה שכלל לא היתה רשומה בטופס השחקנים שהוגש לצוות השיפוט. מתברר, כי הטעות נבעה מחוסר תקשורת בין איש המשק למנהל הקבוצה. בעקבות כך, נקנסה עכו באלף שקלים.

הבלם עוביידה חטאב, שהורחק במשחק נגד מכבי ת"א בגין פגיעה ללא כדור בערן זהבי, ספג עונש הרחקה מ_3 משחקים.

בנוסף, נקנסה הקבוצה בסכום של 1500 שקלים, בגין התנהגות בלתי ספורטיבית.

מכבי עכו (ליגה ב')

הקבוצה רשמה ניצחון ליגה שני ברציפות כשגברה במשחק חוץ על בית"ר כפר כנא, 1:3, והתקרבה מאוד לחבורת הצמרת. דין לזרא, שנמצא בכושר הבקעה טוב וכבש בכל 5 המשחקים האחרונים, פתח את מסכת השערים עם כיבוש ראשון בדקה ה_18. בדקה ה_41, ספגה עכו את השוויון, אבל ידעה להגיב מהר ועוד לפני סיום המחצית הראשונה, הבקיע אלון אביב את השני והחזיר לקבוצתו את היתרון, 1:2. בדקה ה_80 השלים אלון אביב צמד אישי וקבע את תוצאת המשחק.

המנהל המקצועי אשר (ג'וקי) בן חמו: "הקבוצה מתחילה להתחבר ואני שמח שזה מתבטא גם בתוצאות. חשוב שנמשיך לשמור על יציבות ובינתיים אנחנו משחקים, כמו שאומרת הקלישאה, משישי לשישי".

הניצחון קידם את מכבי עכו למקום ה_7 בטבלה וקירב אותה למרחק 2 נקודות בלבד מהמקום החמישי, שמוביל בסיום העונה למשחקי הפלייאוף העליון.

מכבי עכו עיבתה את סגל השחקנים שלה כשצירפה השבוע את הקשרים אוראל אוחיון מעכו, שהתחיל את העונה במכבי צור שלום מליגה א', מהראן עג'ום, גם הוא עכואי, שפתח את העונה בהפועל רמה מליגה ג', ויוני מששה. לגבי האחרון, מדובר בהימור של עכו שכן מששה פצוע וצפוי לעבור ניתוח שישבית אותו לתקופה לא ידועה. בן חמו: "אנחנו מאמינים ביוני מששה ומקווים שתהליך ההחלמה והשיקום שלו יהיה מהיר ונוכל ליהנות מיכולתו ומכישרונו עוד העונה".

במכבי עכו ישנה דריכות גבוהה לקראת הדרבי האזורי במחזור הקרוב נגד בית"ר נהריה. בעכו, שהפסידה בסיבוב הקודם לנהריה (2:0), מקווים לנקמה ספורטיבית. בן חמו: "מצפה לנו משחק קשה, אבל בית"ר נהריה לא כזאת קבוצה גדולה או טובה שאי אפשר לנצח אותה. אנחנו נמצאים בכושר טוב ואם נגלה את אותה יכולת כפי שהצגנו בחודש האחרון, התוצאה מהסיבוב הראשון לא תחזור על עצמה שוב".

מבקיע ללא הפסקה. דין לזרא ממכבי עכו  (צילום: מיכה פישנזון)
מבקיע ללא הפסקה. דין לזרא ממכבי עכו  (צילום: מיכה פישנזון)

בית"ר נהריה (ליגה ב')

הקבוצה פספסה, שוב יש לציין, הזדמנות מצוינת לצמצם פערים מהפסגה, כשהפסידה בביתה לעירוני כאבול, 2:0. בדקה ה-77 היא גם איבדה את שוערה טארק נאטור, שספג כרטיס אדום והורחק, אחרי שיצא מחוץ לרחבה ועצר כדור בידו. ההפסד אומנם השאיר את בית"ר נהריה במקום הרביעי בטבלה, אך הפער בינה לבין המקום השישי צומצם ועומד כעת על 3 נקודות בלבד.

המאמן אמיתי ברק: "שיחקנו חלש וגם החילופים שביצענו לא הביאו שינוי".

במחזור הקרוב תארח בית"ר נהריה את מכבי עכו לדרבי אזורי מסקרן. ברק: "מכבי עכו לא תנצח אותנו. למרות שהם בתקופה טובה, אני מאמין שאחרי המשחק פער הנקודות בינינו שוב יגדל".

מכבי עכו: "בית"ר נהריה מנסה לקחת לנו שחקנים"

ערב המפגש המסקרן בין הקבוצות, במכבי עכו מאשימים את בית"ר נהריה, כי היא פונה לשחקניה במטרה לשכנעם לעבור לשורותיה.

המנהל המקצועי במכבי עכו אשר (ג'וקי) בן חמו: "מדובר בדבר חמור, השחקנים האלה נמצאים תחת חוזה במכבי עכו. זו התנהלות לא מקובלת ולא מכובדת, בטח לא בין מועדונים שנמצאים ביחסים טובים. מצד אחד זה מחמיא ששחקנים שלנו מבוקשים בקבוצות אחרות, אבל מצד שני זה פוגע בנו ובשחקנים עצמם".

מנהל בית"ר נהריה אבי כץ, דחה את הדברים והגיב: "הטענה לא נכונה. לפני חודש פגשתי שחקן שלהם ודיברנו באופן כללי, אבל בשום אופן לא הצעתי לו לעבור אלינו. השבוע גם פגשתי את אלון זיו ואמרתי לו שלום. אז מה, יגידו שגם לו הצעתי לבוא אלינו? אנחנו לא מתרגשים מהדברים שלהם. חוץ מזה, שבמכבי עכו יסתכלו קודם כל על עצמם, כי ידוע לנו שרק לאחרונה הם פנו לכמה שחקנים שלנו".

אחי עכו (ליגה ב')

הקבוצה השלימה משחק רביעי רצוף ללא הפסד, כשסיימה את מפגשה נגד מוליכת הטבלה, צעירי כפר כנא, בתיקו, 1:1. תאמר עוראבי כבש בדקה ה-11, והעלה את קבוצתו ליתרון, 0:1. בדקה ה_59 נותרה אחי עכו ב-10 שחקנים אחרי שפארס אגא, ספג כרטיס צהוב שני והורחק. האורחים, שטרם הפסידו העונה, הצליחו להשוות בדקה ה-60 ל-1:1. בתיקו השאיר את הפער בין אחי עכו להפועל סמיע שנמצאת מתחת לקו האדום, על 6 נקודות.

הפועל נהריה (ליגה ג')

לא להאמין. גם יתרון של 1:4, בדקה ה-80, נגד קבוצה שלא ניצחה העונה בליגה הנמוכה ביותר בישראל, לא עזר להפועל נהריה לנצח. יותר מכך, היא אפילו לא השיגה נקודה. להיפך, היא איבדה את הראש ואת הנקודות והפסידה.

המפגש רב השערים הזה התקיים במסגרת משחק השלמה שקיימה הקבוצה נגד הפועל תרשיחא. הראל פולק פתח את חגיגת השערים במשחק עם כיבוש ראשון בדקה ה-30. אליאס שחאדה, שחקן נוער צעיר שהוקפץ לקבוצה הבוגרת של תרשיחא, איזן בדקה ה-42, ל-1:1. מומי פזרקר, בצמד שערים בדקות 70 ו-75, העלה את קבוצתו ליתרון, 1:3. שלומי לזמי, בדקה ה-77, הגדיל ל-1:4. נגמר? הניצחון הובטח? לא אצל הקבוצה ההזויה שנקראת הפועל נהריה. בתוך 10 דקות בלבד (80, 85, 87, 89 ו-90) היא ספגה 5 שערים וירדה מנוצחת, 6:4, כשעל המהפך אחראי אותו שחקן נוער בשם אליאס שחאדה, שהרשית שלושער.

סעיד חוסאם, שחקנה של הפועל תרשיחא, שחזר את הרגעים הקסומים של קבוצתו: "אחרי שנהריה הבקיעה את הרביעי, ראיתי את המאמן שלנו נוטש בזעם את הספסל ויוצא החוצה. שאלתי אותו לאן הוא הולך? והוא ענה שמבחינתו המשחק אבוד והוא יוצא לעשן. באותו רגע אספתי את השחקנים ואמרתי להם 'בואו נוכיח למאמן שאנחנו גברים ומעכשיו נילחם על הכבוד שלנו ושל הקבוצה'. הבקענו את השני וגם את השלישי ופתאום ראינו שאפשר גם להשוות. בינתיים, המאמן שלנו חזר למגרש ודרבן אותנו לשוויון. כשהבקענו את הרביעי, הוא קפץ מאושר ואמר לנו: 'עכשיו תשמרו על התוצאה. לחזור מפיגור 4:1, ולסיים משחק בתיקו זה מצוין'. בינתיים, ראינו ששחקני נהריה התחילו להתווכח ביניהם, לריב ולהאשים אחד את השני בגולים. אמרתי לשחקנים שלנו 'בואו ננצל את זה וננסה לנצח'. יצאנו להתקפה, הבקענו את החמישי וזה בכלל שבר אותם לגמרי. בתוספת הזמן דפקנו להם את השישי".

יו"ר הפועל נהריה עמוס גבריאל: "אני 40 שנה בכדורגל, ומעולם לא חוויתי משחק כזה. אין לי הסבר הגיוני למה שקרה, מלבד העובדה שאולי אחרי ה_1:4, כשנשארו פחות מ-10 דקות לסיום, השחקנים שלנו חשבו שהמשחק כבר גמור ונכנסו לשאננות. אמרתי להם שהדרך שבה הפסדנו היא בושה וחרפה ושמעכשיו ועד לסיום העונה הם צריכים לשחק על הכבוד שלהם. אני יכול להבטיח לך שלקראת העונה הבאה נעשה חריש עמוק בקבוצה ונבנה סגל שחקנים שיתמודד על העלייה".

במשחק נוסף סיימה הפועל נהריה את מפגשה נגד הפועל בענה בתיקו, 1:1. שלומי לזמי כבש ראשון לזכות קבוצתו בדקה ה-62, אך היתרון החזיק מעמד דקה אחת בלבד לפני שהמארחים כבשו והשוו.

מהפח למהפך. אליאס שחאדה וחוסאם סעיד  (צילום: עצמי)
מהפח למהפך. אליאס שחאדה וחוסאם סעיד  (צילום: עצמי)

 

דור העתיד

נוער

לאומית (מחזור 13)

ג'וליס – הפועל עכו, 0:4. ההפסד קירב את עכו לנקודה אחת בלבד מהקו האדום.

ארצית (מחזור 13)

הפועל כפר כנא – הפועל מטה אשר, 3:1. למטה אשר: אליאור אביטן – 2 שערים, אחמד שריף – שער אחד.

 

מחוזית (מחזור 13)

מכבי מעלות – הפועל פקיעין, 1:9. למעלות: אדהם גדבאן – 4 שערים, סאמח זיאדה – 3 שערים, שון ויבורנוב ועמית ביטון – שער אחד כ"א.

מכבי נהריה – הפועל תרשיחא, 3:1. לנהריה: יובל מלמד.

בית"ר נהריה – הפועל עיבלין, 6:2. לנהריה: זוהר היינברג ומחמוד האדי.

אחי עכו- הפועל טובא, 2:3. לעכו: מחמוד יוסף -3 שערים.

נערים א'

ארצית (מחזור 12)

הפועל עפולה – הפועל עכו, 2:0. לעכו: רז טוויזר וסאהר סעדי.

נערים ב'

ארצית (מחזור 14)

הפועל עכו – מכבי נתניה, 4:1. לעכו: דניאל לגזיאל.

מחוזית (מחזור 11)

מכבי נהריה – הפועל משגב, 1:1. לנהריה: שלו וזאנה.

הפועל דבוריה – הפועל מטה אשר, 0:2.

מכבי קרית אתא – בית"ר עכו, 1:2. לעכו: פיקדו ממהרו.

נערים ג' (מחזור 11)

הפועל קרית שמונה – הפועל עכו, 3:0. לעכו: אוזיאל בוטלר, איליה דצון ונדב אבוטבול. עכו מנחילה הפסד ראשון העונה למוליכת הטבלה מקרית שמונה ומצמצת את הפער ממנה ל-5 נקודות. לעכו גם משחק חסר.

מכבי מעלות – הפועל מטה אשר, 0:0.

ילדים א' (מחזור 11)

הפועל אסף עכו – מכבי צור שלום, 1:3. לעכו: כרים יאסין, סהר גלאי ומוסטפא אבו אל היג'א.

מ. ס. טבעון – בית"ר נהריה, 1:6. לנהריה: ספיר קורט.

מכבי מעלות – מכבי עוספיה, 0:5. למעלות: איילון טובלי- 2 שערים, סיזאר מרעי, רז פונארו ואמיתי ביטון – שער אחד כ"א.

ילדים ב' (מחזור 11)

הפועל פקיעין – עוצמה כפר ורדים, 5:2. לכפר ורדים: ניקו סולטן -4 שערים, עודאי עלי- שער אחד.

משחקי סוף השבוע

ליגת העל (מוצאי שבת, 23.1)

הפועל רעננה – הפועל עכו (שעה 18:30)

ליגה א' (שישי, 22.1)

סקציה מעלות – הפועל חדרה (שעה 13:00)

ליגה ב' (שישי, 22.1)

בית"ר נהריה – מכבי עכו (שעה 12:00)

אחי עכו – אחווה מנדא (שעה 14:30)

ליגה ג' (שישי, 22.1)

הפועל חורפיש -הפועל נהריה

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות