fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

יוצאים מהמינוס

על אף הקשיים להסתדר במדינה שעלות הצריכה לנפש יקרה מאוד ביחס להכנסה הממוצעת, ניתן לבצע כמה צעדים ושינויים בחיים לתקופה מוגבלת, להתכנס לגבולות היכולת המשפחתית למרות הקושי העצום
כסף ישראלי. צילום: פוטוליה
כסף ישראלי. צילום: פוטוליה

 

מאת: ורד אביטן

ורד אביטן (צילום: ויקי מצופי)
ורד אביטן (צילום: ויקי מצופי)

1. מה יש לכם: עירכו מאזן של סך הנכסים בבעלות המשפחה לעומת סך ההתחייבויות ולימדו את הפערים.

2. צמצמו: עיצרו כל הוצאה שאיננה הכרח המציאות וכזו שאפשר להסתדר בלעדיה או להקטין אותה לתקופה מסוימת. תחליטו ששלושה חודשים אתם לא קונים בסופרמקטים הענקיים קנייה מרוכזת, אלא בסופר ליד הבית ורק מה שצריך. אמנם תשלמו קצת יותר על העגבנייה, אבל תחסכו מאות שקלים על מוצרים שאתם לא צריכים.

3. לכו לבנק: למרות מה שלעיתים נדמה – הבנקים כן מנסים (בחלקם) לעזור ללקוחות במצוקה שצריכים פריסת הלוואות, ואם לא עוזרים לכם לכו לבנק אחר, לפעמים המעבר לבנק אחר פותח אפשרויות חדשות, הבנקים אוהבים לקוחות שכירים גם אם הם מרוויחים מעט וכמעט כולם נותנים פטור מעמלות ללקוחות חדשים לשלוש שנים. צריך רק להבין שזה לא מסובך לעבור. אם פקיד לא עוזר לכם – לכו למנהלים. הסבירו את המצוקה, יש עובדים טובים בבנקים, צריך רק למצוא אותם.

4. משא ומתן: התקשרו לכל נותני השירותים שלכם – בזק, יס, הוט, אינטרנט, סלולרי, עיתונים, חוגים ועוד – ובקשו הנחה כי אחרת אתם עוזבים. החיסכון יכול להגיע למאות שקלים בחודש.

5. לא חוסכים: עיצרו הפקדות לתוכניות חיסכון – אלו כספים שעוברים מהמינוס שלכם לטובת חיסכון שהתשואה עליו היא אפס אחוז בשנה.

6. לא מגהצים: הוציאו מהארנק את כרטיס האשראי ושימרו אותו במגירה בבית למשך שלושה חודשים. זה ימנע מכם להתפתות לקנייה לא מתוכננת.

7. מיחזור משכנתה: זה הזמן לבדוק את הריביות על תשלומי המשכנתה. ייתכן שהריבית ירדה ותוכלו להקטין את ההחזרים באחוזים ניכרים.

8. חיים בתקציב: בנו תקציב חודשי שבו ההוצאה לחודש לא עולה על ההכנסה ויהי מה. אחרי שלושה חודשים הכל ייראה מובן יותר לתכנון שלושת החודשים הבאים.

 

 

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות