fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

יוסי פדידה וחיים צורי חוזרים שוב לבית המשפט לאחר שישיבת מועצת העיר לא זומנה

חיים צורי. צילום: דורון גולן
אין מענה לתושבים. צורי (צילום: דורון גולן)

המאבק בין חבר מועצת העיר בקרית מוצקין, יוסי פדידה, לבין ראש העירייה, חיים צורי, מגיע שוב לפתחו של בית המשפט המחוזי בחיפה. פדידה הגיש את העתירה בכדי שבית המשפט יחייב את צורי לזמן את מועצת העיר ולמנותו לחבר בוועדה לתכנון ובנייה קריות. הדיון בעתירה יתקיים ביום ראשון הקרוב.

מעצם היותו חבר באופוזיציה העירונית אמור היה פדידה להיות חבר בוועדה לתכנון ובנייה קריות המשותפת לקריית ביאליק, קריית מוצקין וקריית ים. צורי מנע את מינויו ופדידה עתר לבית המשפט המחוזי, בשבתו כבית משפט לעניינים מקומיים. בית המשפט פסק כי פסילת המינוי נעשתה ממניעים שאינם נוגעים לעניין ופסק עוד כי מינויו של פדידה יעלה על סדר יומה של מועצת העיר בישיבתה שהייתה אמורה להתקיים בתחילת החודש.

חיים צורי. צילום: דורון גולן
חיים צורי. צילום: דורון גולן

אולם, בכדי למנוע את כינוס המועצה, שהייתה אמורה להתכנס ביום רביעי שעבר, היא למעשה בוטלה בזאת שחמישה-עשר חברי המועצה לא קיבלו זימון. ההודעה שנמסרה לחברי מועצת העיר היא שהתמלאה המכסה החוקית המינימלית של עשר ישיבות מועצה בשנה כפי שקבוע בחוק. לפיכך, משלא זומנה ישיבת מועצת העיר לא נדון מינויו של פדידה ולא התמלא פסק הדין של בית המשפט.

כשהתברר לפדידה שמועצת העיר לא זומנה, הוא פנה לבית המשפט באמצעות עו"ד יאיר אבני שהגיש עתירה מנהלית דחופה לבית המשפט המחוזי בחיפה. עו"ד אבני הגיש את העתירה נגד צורי ונגד מועצת העיר. בעתירתו טוען עו"ד אבני כי לא מספר ישיבות המועצה הוא שקובע, אלא החודשים שבהם התקיימו ישיבות המועצה. מכיוון שבחודשים יולי-אוגוסט השנה לא נערכו ישיבות מועצת עיר, הרי שלא נתמלאה המכסה המינימלית הקבועה בחוק.

יוסי פדידה. צילום: דורון גולן
יוסי פדידה. צילום: דורון גולן

בעתירה מבקש עו"ד אבני שבית המשפט יורה על ביטול החלטתו של צורי שלא לזמן את מועצת העיר וכמו כן לחייב את המשיבים, צורי ומועצת העיר, בתשלום הוצאות ושכר טרחת עורך דין. מקורבים לפדידה מסרו כי עד כה הוא הוציא מכיסו מאות אלפי שקלים במסגרת המאבקים המשפטיים נגד צורי.

פדידה מסר השבוע: "זו לא הפעם הראשונה שצורי מצפצף על החלטת בית משפט. הוא לא מבין שהוא לא קיבל את העירייה בירושה. הוא מפחד לקיים את הישיבה כדי לא לדון במינוי שלי אבל בכל שלב הוא יצטרך לדון בזה ולמנות אותי לוועדה לתכנון ובנייה".

יצוין כי מינוי פדידה לחבר בוועדה לתכנון ובנייה קריות יציב אותו בעמדת כוח נוספת על היותו בוועדת הביקורת ולפיכך ישיג נגישות רבה לכל הנוגע לפרוייקטים של בנייה ברחבי העיר. "אני מקווה שכל העוולות שנעשות בעיר יחשפו לציבור" אומר פדידה "אני שומע על בעיות קשות בשכונת נווה גנים וזו אחת התוצאות שאין ביקורת בוועדה לתכנון ובנייה".

ל"הד הקריות" נודע כי העירייה פנתה לעו"ד אבני בהצעה לקיים ב-28 לחודש ישיבת מועצת עיר שלא מן המניין ולפטור אותה מתשלום הוצאות, אולם הצעה זו נדחתה. מהעירייה לא נמסרה כל התייחסות לדברים.

ביום ראשון הקרוב, בשעות הצהריים, יתקיים הדיון בעתירתו של פדידה.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות