fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

יהב: "הסקר האפידמיולוגי מעולם לא הופסק"

לאור הביקורת הנוקבת: ראש עיריית חיפה יונה יהב מסביר לאתר 'בלינקר' שהסקר על תחלואת הסרטן המפרץ חיפה שאותו יזם ימשיך להתקיים. יהב: "איש לא יסתיר מתושבי חיפה את נתוני האמת, ואיש לא ימנע מאתנו להתמודד עם הבעיה באופן שקוף ופומבי"
בז"ן (צילום: בז"ן)
בז"ן (צילום: בז"ן)

עיריית חיפה מדגישה השבוע כי המחקר האפידימיולוגי לחקר תחלואת הסרטן ומחלות נוספות במפרץ חיפה לא ייפסק. בעקבות נתונים שפורסמו בשבוע שעבר בכלי התקשורת, על כך שהמחקר שהוזמן על ידי עיריית חיפה יפסק, הודיע השבוע ראש עיריית חיפה יונה יהב, כי הוא עומד על כך שהמחקר יימשך, על מנת שעם סיומו ניתן יהיה להציג אותו לציבור.

יונה יהב (צילום: זיו לסמן)
יונה יהב (צילום: זיו לסמן)

"הסקר האפידמיולוגי שיזמנו ואנו מבצעים מעולם לא הופסק, ונתוניו, כולל חומר הגלם יועמדו לרשות הציבור באופן גלוי ובשקיפות מלאה", הסביר יהב.

המחקר מתקיים בימים אלה, אמור להציג גם נתונים השוואתיים בין המצב כיום במפרץ חיפה לערים אחרות בישראל כתל אביב וחדרה. ההנחיה לגורמי המחקר היא, כי הנתונים יוצגו בפני הציבור רק עם סיומו של הליך המחקר ואיסוף כל נתוני האמת.

יהב: "הכרת המציאות כפי שהיא, היא בסיס לתיקון המצב שנמשך מעל ל-70 שנים. יהיו הנתונים אשר יהיו, הם ישקפו את המציאות הקיימת ויסייעו לכל מי שבאופן אמיתי רוצה לתקן מן היסוד את בעיית זיהום האוויר בישראל ולגבש תכנית אפקטיבית, אשר מחקר זה הינו חלק ממנה".

עוד הוסיף יהב: "ממשלת ישראל, עיריית חיפה, הגופים להגנת הסביבה, שר האוצר ואני מקיימים היום מדיניות שלא הייתה קיימת מאז קום המדינה. זו חובתנו, זו אחריותנו ולשם כך נבחרנו. אני הייתי זה אשר דרש לאסוף את הנתונים, לחקור אותם ולתת להם פומבי. איש לא יסתיר מתושבי חיפה את נתוני האמת, ואיש לא ימנע מאתנו להתמודד עם הבעיה באופן שקוף ופומבי. עלינו ללמוד מה לעשות על מנת להפוך את האוויר בחיפה לנקי יותר. זו מדיניות עיריית חיפה בראשותי ואני מחויב לה באופן אישי".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות