fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

טל בר מקרית ביאליק נהרג בתאונת טרקטורון במהלך טיול בבוליביה

טל בר (משמאל) עם החברים לטיול. צילום באדיבות המשפחה
טל בר (משמאל) עם החברים לטיול. צילום באדיבות המשפחה

טל בר (23) מקריית ביאליק, נהרג בתאונת טרקטורון במהלך טיול בעמק הירח בלה פס, בירת בוליביה. גופתו הייתה אמורה להגיע לישראל בלילה שבין חמישי לשישי.

את הטיול תכנן בר עם שלושה מחבריו במשך שנים וכדי לממן אותו הוא עבד כשליח ורבים מתושבי הקריות הכירו אותו כמי שהיה נוהג להביא להם את ההזמנות כשהוא תמיד מחייך. שלושה ימים לפני יום הולדתו ה-23 יצא בר לטיול הגדול שממנו תכנן לחזור באמצע החודש הבא לעבוד וללמוד.

את ההודעה על מות בנה קיבלה האם, ליבנת, בעת שהייתה בעבודתה כשלמקום הגיעו שוטר, נציג של משרד החוץ ונציג העירייה  ובישרו לה את הנורא מכל. תוך זמן קצר נודע המקרה הטראגי בכל הקריות ורבים מחבריו הגיעו לבית המשפחה על מנת לנחם ולחזק.

טל בר (משמאל) עם החברים לטיול. צילום באדיבות המשפחה
טל בר (משמאל) עם החברים לטיול. צילום באדיבות המשפחה

"הוא נולד ב-21 בינואר ולמעשה חגג שם את יום ההולדת ה-23 שלו. הוא נסע עם חברי ילדות טובים שלו והם הגיעו לקרנבל בברזיל. הם כל כך רצו להיות בו. הם טיילו גם בארגנטינה, בצ'ילה ובפרו, ובשבת לפנות בוקר קיבלתי ממנו הודעה אחרונה: 'עכשיו הגענו לבוליביה'" סיפרה האם ליבנת בדמעות, "פחדתי כל הזמן ודיברתי על זה עם טל, ביקשתי שכל החברים יהיו תמיד יחד ושיעשו דברים בטוחים וישמרו על עצמם. סמכתי על טל מאוד, הוא היה נהג מצוין ואחראי. פחדתי שיקרה לו משהו אחר, אבל לא בנהיגה".  היא הוסיפה: "אני לא מאמינה שזה קורה לי. הלוואי והייתה נכתבת עליו כתבה בנסיבות אחרות. היו תכניות לחזור, לעבוד וללמוד. הוא היה ילד טוב. הוא היה ילד שמח, אוהב חיים וכך הוא חי אותם. אני רוצה שיזכרו את שמחת החיים שלו, את טוב הלב שלו".

ראש עיריית קרית ביאליק אלי דוקורסקי, הנחה את מחלקת הרווחה לתת כל עזרה אפשרית למשפחה על מנת לעזור לה לעבור את התקופה הקשה. מתברר כי בגלל שישראל אינה מחזיקה בשגרירות בבוליביה נעשו כל הסידורים להבאת גופתו של בר לקבורה בישראל באמצעות שגרירות ישראל בפרו, מה שהוביל לעיכוב של כמה ימים. דוקורסקי זירז את ההליכים להשבת גופתו של טל מול משרד החוץ והפעיל לחצים כדי למצוא חברות תעופה שיביאו אותו במהירות האפשרית.

"אני יודעת שהוא נהנה בטיול כל כך, ולפחות זה מנחם אותי. הוא שלח לי תמונות, דיבר איתי ותמיד צחק. בשיחות בינינו שמעתי שהוא מאושר, הוא סיפר כמה כיף לו וכמה הוא נהנה. לא האמנתי שככה זה ייגמר. הוא היה ילד כל כך טוב". אמרה ליבנת, כשהיא מוקפת בחבריו של בנה, האחות הצעירה עמית, ובת זוגו, שני, שנותרה בארץ עד שיחזור מהטיול הגדול.

נסיבות התאונה אינן ברורות עדיין, אך מהמידע שהגיע עולה כי במוצאי שבת האחרון, במהלך טיול טרקטורונים, הטרקטורון עליו רכב בר במסע לפסגת הר בבוליביה, צנח לתהום.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות