fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חלם: רכבת ישראל סוגרת תחנה בשעה שיתקיים פסטיבל כרמיאל

רכבת כרמיאל צילום אלכס הובר
רכבת כרמיאל צילום אלכס הובר

 חוסר התחשבות בעשרות אלפי הנוסעים המגיעים במיוחד לפסטיבל המחול בכרמיאל. רכבת ישראל הודיעה כי היא סוגרת תחנות. ברכבת ישראל לא הבינו שהשעות בהן כבר לא תהיה רכבת ישירה, הן השעות בהן נוסעים הכי הרבה משתתפי פסטיבל מכרמיאל בדרכם למרכז ודרום הארץ, אותם בחרו לטלטל מרכבת לאוטובוס, נסיעה של פי שתיים זמן בין התחנות.

 

רכבת כרמיאל צילום אלכס הובר
רכבת כרמיאל צילום אלכס הובר

פסטיבל המחול כרמיאל יציין השנה 31 שנים לקיומו. כל שנה מגיעים 250 אלף רוקדים ואוהבי מחול מכל הארץ ומהעולם. זה שנים רבות שמבטיחים בדרגים הממשלתיים כי הרכבת תגיע בקרוב לכרמיאל ואז יהיה קל יותר להגיע ולחזור מהעיר הרחוקה. בשנה שעברה הרכבת נחנכה כחודש לאחר הפסטיבל מה שלא איפשר להסיע אפילו נסיעות מיוחדות לפסטיבל,למרות שחודשיים קודם לכן הוסעו החוגגים  ל"ג בעומר ברכבת עד לתחנת אחיהוד.

השנה התקיימו מספר פגישות בין מנהלי פסטיבל מחול כרמיאל להנהלת הרכבת ובה סוכמו פרטים כמו תגבור קווי הרכבת בימי הפסטיבל, פרסום הדבר באמצעות הרכבת ועוד.

אתמול (ראשון) אכן יצאה הודעה מרכבת ישראל בדבר ההסדר, אך באותה נשימה גם הודעה בה נמסר כי תחנת בנימינה תסגר בחצות הלילה שבין חמישי לשישי, ולכן הנוסעים יגיעו למקום, ירדו מהרכבת , יוסעו באוטובוסים לתחנת חדרה ומשם ימשיכו דרומה. פירוש הדבר עיכוב של כשעה בתוואי הנסיעה.

רכבת ישראל: "במהלך ימי הפסטיבל, אליו צפויים להגיע כ-250 אלף איש, תתוגבר תנועת הרכבות בקו "רכבת הגליל". בימי הפסטיבל, החל משעות אחה"צ, תתוגבר תנועת הרכבות בין חיפה לכרמיאל ואל הרכבות הסדירות בקו יתווספו רכבות תגבור. עם סיום הפסטיבל, יופעלו רכבות מיוחדות, בשיטת מלא וסע, אשר יצאו מתחנת כרמיאל ויעברו בתחנות אחיהוד; קריית מוצקין; חיפה מרכז השמונה; חיפה חוף הכרמל; חדרה; נתניה; הרצליה; תל אביב אוניברסיטה ותל אביב סבידור מרכז.

באמצעות החלפה בתחנת קריית מוצקין, החוגגים המתגוררים בצפון הארץ, יוכלו לעשות שימוש ברכבות הלילה על מנת להגיע ליעדם, בכל שעות הלילה. באמצעות החלפה בתחנות תל אביב, החוגגים המתגוררים ביישובי הדרום, יוכלו לעשות שימוש ברכבות הלילה, על מנת להגיע ליעדם, בכל שעות הלילה. לקראת האירוע, יוארכו שעות הפעילות של תחנות כרמיאל, אחיהוד ותחנות נוספות, וצוותי התחנה יתוגברו במאבטחים, סדרנים, דיילים ומנהלים, זאת במטרה לאפשר לחוגגים הרבים להגיע לפסטיבל ובחזרה בקלות ובנוחות.

עד כאן יפה וטוב, אך המשך ההודעה מסגירה את הבעיה: "תשומת לב המבלים, ובהמשך להודעה שפורסמה הבוקר בנושא סגירת מקטע בנימינה-חדרה ביום שישי ה-27.7.18 לצורך עבודות תשתית: רכבת ישראל דחתה את מועד התחלת העבודות מהשעה 24:01 לשעה 02:00 (הלילה שבין חמישי לשישי), וזאת במטרה לאפשר לציבור המבלים לעשות שימוש ברכבות המיוחדות שיצאו מכרמיאל דרומה ביומו האחרון של הפסטיבל. בנוסף, יופעל מערך ההיסעים בין חדרה לבנימינה לאורך כל שעות הלילה.

ברכבת ישראל יודעים כבר את תאריכי פסטיבל מחול כרמיאל יותר מחצי שנה, בה התנהלו מגעים לשת"פ בימי הפסטיבל.

היום העמוס ביותר של הפסטיבל הוא יום חמישי , היום האחרון, תמיד, שכן רבים שאינם יכולים להגיע מפאת עבודתם בוחרים להגיע ביום חמישי, כך שנים. השנה שמחו כולם על כי ניתן יהיה להגיע ברכבת. רוב המגיעים ביום חמישי הם אוהבי ריקודי העם. ריקודי העם מתחילים בחצות ומסתיימים בשעה 06.00 בבוקר (של יום שישי במקרה זה), למרות זאת לא מצאו לנכון לתכנן ברכבת ישראל כך שהנסיעה מכרמיאל למרכז הארץ ודרומה לא תפגע,  דחיית הסגירה לשעה 02.00 לא פותרת את הבעיה שהנוסעים דרומה ייסעו עוד שעה בגלל המעקף בשאטלים שכן רובם מסיימים לרקוד סמוך לשעות 05.00 עד 06.00 לעיתים אפילו עד 07.00.

את תאריכי הפסטיבל יודעים כבר כמעט שנה. יכלו לסגור בשבוע הבא ולא להאריך לנוסעים בשעה לפחות שלא לדבר על הטלטלה המיותרת. רק הבוקר  נתקבלה ההודעה על הסגירה. בכל הישיבות שהיו  לא הזכירו כלל את הסגירה האמורה.

תגובת רכבת ישראל: "רכבת ישראל מתקדמת לדור הבא, ושמחה לאפשר שירות רכבתי לראשונה בתולדות פסטיבל מחולות כרמיאל, אליו צפויים להגיע עשרות אלפי נוסעים בקלות ובנוחות. לצד חניכת קווים חדשים, עלינו מעת לעת לבצע עבודות לשדרוג הבטיחות במקטעים קיימים. כאשר אנו עושים זאת, אנו פועלים בנחישות להקטנת אי הנוחות לנוסעינו. כך לדוגמא, צומצמה הסגירה המתוכננת ליום אחד בלבד, ותחילה נדחתה בשעתיים, על מנת למבקרים הרבים ליהנות משירות רכבתי רציף אל יעדיהם.

יודגש כי לאורך כל ימי הפסטיבל יופעל שירות רכבתי מלא ומתוגבר, והמבצע המדובר יחל רק בשעות סוף הפסטיבל, החל משעה 2:00 בלילה, וישפיע על הרכבת  האחרונה בלבד. אחרוני המבקרים, שיעדם דרומי מבנימינה, יוכלו לעשות שימוש בשירות ההיסעים המהיר שיופעל בין תחנה בנימינה לחדרה, בשני הכיוונים,24 שעות, וימשיכו ליעדיהם ברכבות הלילה. המופעלות גם הם, לראשונה בתולדות הפסטיבל".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות