fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ח"כ יעל כהן-פארן: "אין הבדל בין הזיהום במפרץ חיפה לבין הזיהום במפרץ עכו"

מפעל תעשיות אלקטרוכימיות בעכו
לא מוותרים. מפעל תעשיות אלקטרוכימיות בעכו (צילום: אושרי כהן)

חברת הכנסת יעל כהן פארן (המחנה הציוני) הגישה שאילתא דחופה לשר החקלאות ולשר להגנת הסביבה בתגובה לתחקיר שפורסם הערב (ראשון) בתוכנית 'עושות חשבון', בו נחשף שמפעלים מזהמים במפרץ עכו מרעילים דגים בחומרים מסוכנים כמו כספית וארסן, ואלו מגיעים בסופו של דבר לציבור הרחב במוצרים שונים.

חברת הכנסת יעל כהן פארן אמרה "אין הבדל בין הזיהום במפרץ חיפה לבין הזיהום במפרץ עכו, אותם מפעלים שרואים את החור שבגרוש יותר מאשר את בריאות הציבור. אנחנו נושמים אוויר מזוהם, שוחים בים מזוהם, ועכשיו גם צורכים אוכל מזוהם. מתי הממשלה תתעורר ותחל לטפל במפעלים המזהמים ביד קשה? המחיר הבריאותי, גם כשהוא מתורגם למונחים כלכליים, הרבה יותר משמעותי מאשר עלות השדרוג וההחלפה של המפעלים".

מפעל תעשיות אלקטרוכימיות בעכו
לא מוותרים. מפעל תעשיות אלקטרוכימיות בעכו (צילום: אושרי כהן)

חברת הכנסת המשיכה ואמרה "תעשיות אלקטרוכימיות היה המפעל המזהם ביותר בכספית ובחומרים מסרטנים פי אלפי מונים מהתקן. למרות שהיה ידוע למשרד להגנת הסביבה על הפעילות המזהמת לא פעל המשרד נגד המפעל. רק ב-2003 הושבת המפעל בגלל פיצוץ במתקן הייצור. לאחר הפיצוץ ננטש המפעל, אך הקרקע נותרה מזוהמת וללא טיפול. מדובר ברמות זיהום שבהן כספית שנקברה פעפעה אל פני הקרקע באופן בולט וגלוי לעין בלתי מזוינת.

בשנת 2011 רכשה קבוצת דלק את הקרקע מתוך כוונה להקים במתחם מתקן לטיפול בגז הטבעי, תוך שהיא מתחייבת לנקות את הקרקע. הקמת המתקן לא אושרה והקרקע לא נוקתה. לפני כשנה מצא המשרד להגנת הסביבה שהקרקע הנטושה והמזוהמת ממשיכה לזהם את הים.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות