fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חייל מקיבוץ מענית וחייל מפרדס חנה בין מצטייני חיל השריון

עילאי מילנר עם אחותו ואמו. צילום: דובר צה"ל
עילאי מילנר עם אחותו ואמו. צילום: דובר צה"ל

בטקס מצטייני מפקד חטיבת השריון 188 לשנת 2017 , שנערך לפני ראש השנה, השתתפו שני מצטיינים מאזורנו: סמל עילאי מילנר בן ה-21 מקיבוץ מענית ורב"ט תומר יגר בן ה-19 מפרדס חנה. השניים עברו כל אחד את דרכו הייחודית בחיל, ונמצאו ראויים להצטיינות.

מילנר, אלחוטן בקשר, מתאר את תפקידו: "אני מתקן את הקשר ומוודא שהכל עובד בתוך הכלים, בין אם מדובר בג'יפים, בהאמרים או בטנקים, ושהכול מוכן לתרגיל או למלחמה, שהמפקדים יוכלו להכווין את הכוחות לאן שירצו. אני אחראי להצפין את המכשירים ושם את התדרים".

עילאי מילנר עם אחותו ואמו. צילום: דובר צה"ל
עילאי מילנר עם אחותו ואמו. צילום: דובר צה"ל

תמיד נמשכת לשריון? –"בהתחלה רציתי חי"ר, או צנחנים כמו שני הדודים שלי, אבל בסופו של דבר נמשכתי לטנקים, כי זו מכונת מלחמה ענקית שכובשת כל מה שהיא יכולה, והגבול נקבע במקום שאליו הטנקים מגיעים. הייתי מסתכל על טנק, מתהפנט ומת לדעת איך מפעילים אותו. בכיתה יא' יצרתי קשר עם השריון ואמרתי שאני רוצה להתגייס אליהם, ובכיתה יב' קיבלתי מכתב שבו הודיעו לי שאני משובץ לשריון. שמחתי מאוד. סיימתי טירונות בשיזפון, הגעתי למיון המתקדם והתחלתי אותו, אבל נפלתי אחרי חודש וחצי מסיבות רפואיות. העבירו אותי לבסיס של חטיבה 188, ברמת הגולן, ושם אני משרת".

איך נהיית מצטיין מח"ט?

"אני חושב שזה קשור להגדלת ראש. כשאני מקבל מטלה, אני לא מחכה איתה עד שאזכר אחר כך או עד שמישהו יזכיר לי, אלא ניגש אליה מיד, בין אם זו שיחת טלפון ובין אם זו עבודה אחרת".

לטקס המצטיינים הגיעו אחותו ואמו. "הן התרגשו מאוד", הוא מספר. "אני משתחרר במרץ הקרוב. יש מחשבה על קבע, אבל צריך להתקרב לשחרור, לראות מה מציעים בצבא ובאזרחות וללכת לפי זה". לסיום הוא מוסיף: "בספר 'ארבע ההסכמות', שקיבלתי מאמי והשפיע עלי בחודשים האחרונים, מופיעים ארבעה משפטים: 'שמרו על טוהר המילה, אל תקחו שום דבר באופן אישי, אל תניחו הנחות ועשו כמיטב יכולתכם'. אני מרגיש שהמשפטים האלה מאוד עוזרים לי ואני חי לפיהם. זה משפר את חיי היומיום ואת החיים לטווח הארוך".

תומר יגר, אחיו הגדול ואחיו הקטן. צילום: דובר צה"ל
תומר יגר, אחיו הגדול ואחיו הקטן. צילום: דובר צה"ל

תומר יגר, המשרת כאחראי מחשוב בגדוד 53 שבחטיבה 188 ברמת הגולן, למד בתיכון החקלאי בפרדס חנה כרכור והתגייס במרץ 2016. הוא מתאר את תפקידו: "העבודה שלי דומה לעבודתו של טכנאי מחשבים. אני אחראי לסדר את כל המחשבים בגדוד ואת המערכות הצה"ליות".

הוא הגיע לחיל השריון בעקבות מסורת משפחתית: "התגייסתי במטרה להיות לוחם שריון. ידעתי תמיד שאשרת בשריון. אבי ואחי הגדול היו טנקיסטים, וכיוונתי לשם, אבל אחרי סיום ההכשרה שלי כלוחם מסייעת שריון, התברר שיש לי קרע בגיד בכתף, ואחרי שהגעתי לגדוד 53 ירד לי הפרופיל, וכך הגעתי לתפקידי הנוכחי".

איך זכית בתואר חייל מצטיין?

"אני נותן מעצמי יותר ממה שצריך וממה שמצופה מהתפקיד שלי". הוריו, אחיו וסבו של יגר הגיעו לטקס. "ההורים שלי התרגשו. אני משתחרר בנובמבר הבא, ויש לי תוכניות בהמשך ללמוד מחשבים. התפקיד בצבא עוזר לי לחיים. אני אוהב מחשבים, ואת ההתעסקות במחשבים ביום יום". והוא רוצה להוסיף ברכה מיוחדת: "הייתי בצופים, ואני רוצה לאחל לכל חברי שבט הצופים בפרדס חנה כרכור, שהשנה מספרם הגיע לאלף חניכים, שתהיה להם שנה טובה ומוצלחת".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות