fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כחלון הרגיע: "הטבות המס לא יפגעו"

לאחר יום גדוש בהפגנות ומחאה שהתפרסה על כל הארץ, מודיעים ראשי רשויות הגליל המערבי כי סוכם שההטבות המס לא יפגעו. מפת ההטבות המס נגנזה.

שר האוצר משה כחלון סיכם עם ראשי הערים על השהיית השביתה. השר הביע מחוייבות מלאה ליישובי קו העימות הצפוני לערי הגליל המערבי ואמר כי אין הוא רוצה לפגוע בפריפריה כי הוא בא לעבוד בשבילה וכי הוא חש מחוייב לגליל המערבי הן בשמירה על היקף הטבת המס והן בהגדלת ההשקעות בו.

השר כחלון, הבטיח לראשי הערים כי הוא יידע להקצות את התקציב המתאים לתיקון העיוות, בו יישובי קו העימות הצפוני וערי הגליל המערבי שכבר קיבלו הטבה צודקת מזה שנים רבות, ספגו קיצוץ חד.

השר כחלון ביקש מראשי הרשויות שבשלב זה הם ותושביהם ישהו את המאבק והשביתה, כדי לאפשר לו ביחד איתם לתקן את העיוות ולבטל הקיצוץ החד, וראשי הערים נענו לבקשה. כדי לאפשר טיפול מסודר בבעייה ראש הממשלה, כחלון וגפני החליטה להשהות את קידום ההצעה החדשה של מפת הטבת המס בכשלושה חודשים.

image
צילום רועי אלרום

זהו סיום של יום שהתחיל לפנות בוקר בשיירה של משאיות ואוטובוסים מהצפןן אל ירושלים ויציאת אלפי תושבי הגליל המערבי להפגנות גדולות שנערכו בשלושה מוקדים שונים: נהריה, עין המפרץ וירושלים. מובילי המאבק, ראשי הערים נהריה, מעלות תרשיחא, עכו, מטה אשר וכפר ורדים שנכחו בהפגנות ואחר בבליץ פגישות בכנסת ביקשו מחברי הכנסת והשרים שיבטלו את הגזירה הצפויה של קיצוץ בהטבת המס.

ראשי הערים הודו לשר האוצר, משה כחלון על כניסתו לעובי הקורה ומחוייבותו לתקן העיוות הזועק, וכן לחברי הכנסת מוועדת הכספים מסיעות הליכוד, כולנו, העבודה, ויש עתיד.

מטה המאבק: "לאחר שאיימו להשבית את עירם עד הודעה חדשה יצאו היום ראשי הערים של עכו, נהריה מעלות תרשיחא וכפר ורדים מהכנסת כששר האוצר משה כחלון  הבטיח להם שלא תהיה פגיעה בהטבות המס וכך היה".

ראש עיריית עכו שמעון לנקרי התייחס לסיום המאבק ואמר: ״כשם שהגבנו בחומרה רבה על הניסיון לפגוע בהטבות המס הניתנות לישובינו ולא היססנו לתקוף את השרים האחראיים לנושא, כך אני מבקש להודות מקרב לב לשר האוצר משה כחלון ולשר לפיתוח הנגב הגליל וקידום הפריפרייה הרב אריה דרעי על מנהיגותם ועל רגישותם לתושבי הגליל.
"אין לי ספק כי מ״עז יצא מתוק ״ ועכו, נהריה, מעלות ושאר ישובי הגליל המערבי יזכו לתגבור ההטבות ולהזרמת תקציבים משמעותיים להמשך פיתוחם והפיכתם לערים מרכזיות במדינת ישראל, כך שהמילה פריפריה תיעלם סוף סוף מן העולם. כמו כן, ראש הממשלה שוחח עימי הערב והבטיח את תמיכתו בנושא. בהזדמנות זו ברצוני להודות לתושבי העיר עכו שעמדו לצידי במאבק צודק זה״.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות