fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חדרה: מחר צפויה הפגנה נגד הכפיה הדתית

מתחם מיקס בחדרה. בעלי העסקים מתוסכלים (צילום: שלומי גבאי)
מתחם מיקס בחדרה. בעלי העסקים מתוסכלים (צילום: שלומי גבאי)

תושבי חדרה המתנגדים וחוששים מהתחרדות העיר כלשונם, פותחים בסדרת מחאות ראווה שתתקיימנה מדי שבת באזורים שונים בעיר.

הראשונה, מעין הפנינג מחאה ותמיכה בעסקים שכן פתוחים בשבת תתקיים במתחם מיקס מחר (יום שבת) בשעה 16:00, מקום שבו חלק מהעסקים כן פתוחים בשבת.

סדרת המחאות מתייחסת לכל העסקים בעיר חדרה שסגורים בשבת בכל מתחמי הבילוי, היא הייתה אמורה להיחנך במתחם החדש והמפואר יותר, מול החוף וילג', שכל החנויות בו צפויות להיות סגורות בשבת אבל עברה מיקום מסיבות 'טכניות' ואבל בשבוע הבא תתקיים שם כמתוכנן.

 

"הגיע הזמן לעשות מעשה, די לכפיה הדתית בחדרה" אומר התושב חיים פדלון, נצא למחאה עד שמתחם הקניות והבילויים החדש יפתח גם בשבת. שאלנו את המנכל והבעלים, מבחינתם רוצים שיהיה פתוח. אנשי ראש העיר מפיצים שבעל המתחם דתי ומתנגד לפתוח בשבת.שקר מוכח. הוא והמנכ"ל רוצים שיפתח בדבת.העירייה מתנגדת עקב התחייבות לחרדים והסכם קואליציוני איתם.

חיים פדלון צילום פרטי
חיים פדלון צילום פרטי

אסנת חגי כוכב, חרדית לשעבר שהתגוררה בעברה בבני ברק מדגישה :” אין לי מלחמה עם אף דתי, מדובר בחוסר יכולת שלי לחיות את חיי כרצוני, אנחנו לא נלחמים בדתיים, אנחנו בעד לכבד כל אחד אבל גם את הדרך שלנו. המחאה שלי היא לחופש שלי, אני חילונית ואין סיבה שקחו את זה ממני . הדת עצמה היא אחד הדברים היפים אבל לא כשהיא מגיעה לכפייה. אין שום סיבה בעולם לקבוצה של אנשים מסוימים שעושקים את המדינה ועושקים את העיר ומעבירים קצבאות אך ורק לחרדים ועושים אירועים בנפרד כמו המימונה וכמו ל"ג בעומר זה כבר כפיה דתית והיא לא באה בחשבון בדיוק כמו שכפיה חילונית לא באה בחשבון.

"המטרה שלנו זה לחיות את חיינו ושכל אחד יחיה את חייו כפי שירצה. אין שום סיבה בעולם שהמתחם החדש שהוא מחוץ לכבל שבת, יהיה סגור. כחרדית לשעבר אני יודעת ש'כבל שבת' זה מקום מסוים שאסור להם לעבור אותו בשבת כי זה נחשב עבודה. חרדים לא יהיו במתחם בשבת בשום מצב אז למה סוגרים לי את המתחם הזה? והמלחמה שלנו היא לא רק על מתחם קניות מסוים אלא על כפיה דתית שמתבטאת במקומות שונים בעיר. למה לא נותנים להיכנס בשבת לנחל חדרה למרות שהוא כל כך רחוק? הגיעו לחדרה חרדים מבני ברק שמשתלטים על רחוב שלמה בעיר, קונים כאן בתים ולומדים, מנסים להפוך אותנו לבית שמש ולטבריה, מנסים להשתלט על כל מדינת ישראל. זו לא דת זו כת,כי דתיים הם אנשים טובים שיודעים מה זה 'ואהבת לרעך כמוך'.
מהעירייה נמסר: “פתיחת בתי עסק בשבת כלל אינה קשורה להסכמים קואליציוניים כאלה או אחרים, אלא לחוק העזר לחדרה בדבר פתיחת בתי עסק וסגירתם.
העירייה אינה מתנגדת לפתיחת בתי עסק בשבת, אך מקפידה להתנהל על-פי חוק העזר אשר לפיו עסקים הרשאים להיות פתוחים בימי מנוחה הם בתי עסק מסוג בתי אוכל (כל מקום שבו מוכרים דברי אוכל או משקאות לצריכה במקום, למעט קיוסק), בתי עינוגים (מקום שבו נערכים מופעי תיאטרון או קולנוע, קונצרט, משחק או הרצאות וכדומה) ומרכזי ספורט (לרבות בריכות שחייה ומתקני ספורט)”.

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות