fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חדרה: מבצע הארנונוה יוצא לדרך

דרעי חותם על התקנות
דרעי חותם על התקנות

יש לכם חוב ארנונה? אם תזדרזו תקבלו 50% הנחה. הנהלת העיר חדרה אימצה את התקנות החדשות של שר הפנים: מבצע גביית ארנונה מאזרחים, עסקים ומוסדות שטרם שילמו את חובם – ויוכלו לפרוע אותו עד סוף נובמבר

בעקבות בקשתו של המשנה לראש העיר ויו"ר תנועת ש"ס בחדרה, בועז ביטון, להביא את נוסח התקנות שאושרו על ידי שר הפנים אריה דרעי, למבצע גביה בארנונה, ראש העיר צביקה גנדלמן והנהלת העיר אימצו בישיבת הנהלה את מבצע הארנונה הגדול לשנת 2017.

דרעי חותם על התקנות
השר דרעי חותם על התקנות

על פי התוכנית שגיבש שר הפנים אריה דרעי, יוכלו רשויות מקומיות להעניק הנחה של עד 50% לבעלי חוב ארנונה, למגורים ושלא למגורים, ולהסדיר את חובם לרשות המקומית. בעל חוב יוכל ליהנות מהנחה משמעותית רק אם שילם את חובו באופן מלא בשנים 2015 ו-2016. לפי התקנות החדשות, הנחת 50% – למשלמי מזומן ו-45% ב-12 תשלומים. המבצע יתחיל ב-1 ביוני למשך חצי שנה ומתייחס לחובות עד סוף 2014".

רשויות אינן מחויבות לאמץ את המבצע, אך אם הן בוחרות בו הן יחוייבו להעניק הנחות למי שצברו חובות מארנונה למגורים, ולא יוכלו לבחור לממש את המבצע רק על חובות של עסקים. באם הרשות מבקשת לקיים את מבצע הארנונה, התהליך לא יושלם ללא העברת התקנות ואישורן על ידי מועצת הרשות ויש צורך לאשר במועצה הן את הארנונה למגורים והן את העסקים.

מבצע הפחתת החוב לא יחול לגבי נכס שהמחזיק בו הוא המדינה, חברה ממשלתית, תאגיד סטטוטורי או מי שקיבל פטור חלקי מארנונה לפי החוק.

שר הפנים דרעי אמר כי "מבצע לגביית חובות ארנונה הוא יציאה מחושך לאור, לחייבים רבים שיסדירו כעת את חובם, והנהנים מכך הם כלל תושבי הרשויות עם הטבת השירותים המוניציפאליים. באפשרותן של רשויות מוחלשות בעלות תקציבים נמוכים, לקבל הכנסות שאינם שולמו עד היום, כחוק. הדבר הינו צעד נוסף להקטנת הפערים החברתיים והכלכליים".

בועז ביטון: "כיו"ר ועדת ההנחות בארנונה בעיריית חדרה, הנחשף יום יום למקרים קשים של חובות גדולים ועצומים של משפחות רווחה ומשפחות קשות יום, כמו גם עסקים חדשים או ישנים הנמצאים בקשיים כלכליים, מדובר ללא כל ספק, בבשורה ענקית לתושבי העיר חדרה, היכולים לנצל הזדמנות נדירה זו, לנקות את השולחן ולפתוח דף חדש".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות