fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חדרה: העירייה דרשה משבט הצופים לפנות מבנים

בניין עיריית חדרה (צילום: שלומי גבאי)
בניין עיריית חדרה (צילום: שלומי גבאי)

תושבי חדרה סוערים בימים האחרונים סביב דרישתה של עיריית חדרה מארגון הצופים בעיר לפנות את המבנים שבהם הפעילים מתכנסים ב-3 מוקדים בעיר, בית אליעזר, מרכז חדרה ואולגה.
המכתב נשלח ב-28 לינואר על ידי מנכ"ל העירייה יעקב זיגדון אל תנועת הצופים בחדרה אבל הגיעה בטעות אל תנועת הנוער העובד והלומד כך שרק השבוע קיבלו אנשי הצופים את המכתב. במכתב נטען כי התנועה עושה "שימוש שלא כדין בנכסים עירוניים בניגוד להיתר בנייה בתוקף", הראשון נמצא ברחוב השקמה29, השני ברחוב הרברט סמואל 7 והשלישי בבית הספר הדמוקרטי בגבעת אולגה וזיגדון דורש במכתב את פינוי הנכסים או הצגת אסמכתא לזכות שימוש.

יוסי קעטבי, מתנדב בצופים פרסם פוסט בפייסבוק בנושא שזכה לשיתופים ותגובות רבות. בפוסט הוא כותב "במכתב צוין שאנחנו מפירים חוק, שלחו לנו מכתב בצורה שכאילו אנחנו עבריינים שפולשים ועושים עילויות לא חוקיות, צריך לעיין במסמך ולראות בעיניים ולא להאמין, צורה עקומה כמו שעיריית חדרה יודעת לעשות. המכתב נשלח לפני כחודש לכתובת לא נכונה והגיע בטעות אלינו עכשיו. לפי התאריך אנחנו כיום לא יכולים לפתוח את השבט ולעשות פעילות צופית לילדים! מבחינה חוקית , לא ניתן לפתוח את השבט נכון לעכשיו. המחלקה המשפטית של תנועת הצופים שלחה מכתב נגד ליעקב זיגדון מנכ"ל הערייה , כי לאור כל הטעויות שנעשו בשליחה , אנחנו דורשים ש-60 היום יתחילו מהיום כדי שנוכל לבדוק את חוקיות המכתב ולהמציא מסמכים כדי למנוע זאת. בלי קישקושים , בלי ישיבות וועדות!”.

עיריית חדרה. שינויים גדולים (צילום: שלומי גבאי)
עיריית חדרה. שינויים גדולים (צילום: שלומי גבאי)

בשיחה עם 'חדשות חדרה' אמר פעיל נוסף שביקש להישאר בעילום "מה שכואב זה הסגנון שנכתב, צריך להתייחס לתנועות נוער באופן שונה ולקדם אותם, גם בעיריה מודים שתנועות נוער חשובות לעיר".

מהעירייה נמסר בתגובה: "מדובר במכתב סטנדרטי שנשלח לכל הגופים המשתמשים בנכסים עירוניים. לעיריית חדרה יש אחריות מלאה לביטחונם ובריאותם של תושבי העיר, בכללם ילדי תנועות הנוער. במכתב צוינו תקופות זמן שבמהלכם יש להציג את המסמכים האמורים ולהסדיר את השימוש במבנה. בשיחה עם הנהגת התנועה הובהר כי העירייה תאריך בחפץ לב את המועדים האמורים ובלבד שפעילותה הערכית של תנועת הנוער תימשך גם בשנים הבאות, אך באופן מוסדר וחוקי לטובת החניכים, ביטוחם, בטיחותם וביטחונם. עיריית חדרה תומכת רבות בפעילות תנועות הנוער בעיר ותמשיך לעשות כך גם בשנים הבאות, בצורה אחראית ובטוחה”.

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות