fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

זכרון יעקב: התרמת דם מסורתית ליום כיפור

התרמת דם (צילום: דוברות מד"א)
התרמת דם (צילום: דוברות מד"א)

מחר (שלישי)  ערב יום הכיפורים, תיערך בזיכרון יעקב התרמת הדם המסורתית של ערב יום הכיפורים, במטרה לסייע ולהקל על המחסור העונתי במלאי הדם של שרותי הדם של מד"א בתקופת החגים. זו השנה ה-23 שבה יקיימו בזיכרון יעקב את מסורת התרמות הדם המיוחדות שמתקיימות בשני מועדים בשנה: ערב יום הכיפורים וביום הזיכרון לחללי צה"ל ולנפגעי פעולות האיבה. במהלך השנים בהן מתקיימות התרמות הדם המיוחדות, נאספו בזיכרון יעקב אלפי מנות דם ששימשו להצלת חייהם של אלפים רבים. למשל, בערב יום הכיפורים תשע"ח נתרמו במהלך האירוע 270 מנות דם שסייעו להצלת חייהם של רבים.

התרמות הדם יתקיימו בין השעות 08:00 בבוקר ל-14:00 בצהרים בחמישה מוקדים ברחבי היישוב, שהמרכזי שבהם הוא בר ההוביט שבמדרחוב. בנוסף יוצבו ניידות התרמת הדם של מד"א בשכונת השמורה, ברחוב דרך שרה ובפינת המדרחוב (רחוב הנדיב) ומרכז קניון מול זיכרון בכביש 4. השנה תערך בנוסף התרמת דם גם בקפה השוק בפרדס חנה. את התורמים הרבים הצפויים להגיע יקבלו מתרימי הדם משרותי הדם של מד"א.

שיא ארגון תורמי הדם שמעון רדליך, שיוזם מדי שנה את האירוע המרגש, קורא לתושבי זיכרון יעקב והסביבה להצטרף אליו ולחבריו ולהגיע לתרום דם: "דווקא בתקופת החגים, תקופה של חסד ונתינה בין בני האדם, יש חשיבות משמעותית ביותר לתרומת הדם. אני קורא לכולם להגיע ולתרום, ובכך לסייע בהצלת חיים, כל המציל נפש אחת מישראל כאילו הציל עולם ומלואו. אנחנו מודים לתושבי העיר אשר מתגייסים בכל עת לתרום דם למען הצלת חיים".

התרמת דם משנים קודמות (צילום: דוברות מד"א)
התרמת דם משנים קודמות (צילום: דוברות מד"א)

בשירותי הדם של מד"א עושים מאמצים גדולים להתרים מנות דם על מנת לספק מאות מנות ומרכיבי דם לבתי החולים ברחבי הארץ. במד"א שבים ומזכירים לציבור לבוא בימים אלו ולתרום דם על מנת להתגבר על מחסור הדם העונתי בתקופת החגים.

מנכ"ל מד"א, אלי בין, מוסיף: "אני רוצה להודות לתושבי זיכרון יעקב והסביבה על המסורת מצילת החיים המתקיימת בעיר כבר למעלה מ-20 שנה ותרמה להצלת חייהם של אלפים רבים במהלך השנים. להתרמה זו, הנערכת בעיצומה של תקופת מחסור הדם העונתי של תקופת החגים, יש חשיבות עצומה, ואני פונה לאזרחי מדינת ישראל בכל רחבי הארץ להקדיש מספר דקות למען הצלת חיים ולהגיע לתרום דם כמעשה של חסד לפני כניסתו של יום הכיפורים".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות