fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

זוג נכים ממגדל העמק זקוק לקלנועית

הם עולים חדשים יחסית, 6 שנים בארץ, דוברי רוסית. הזוג, שהבעל גורר בקושי את רגליו, זקוק לקלנועית-זוגית שתשרת את שניהם, ובנוסף יש צורך לבנות להם מחסן לאחסון הקלנועית עם מערכת-טעינה.
הציבור מתבקש לעזור להם (צילום עצמי)
הציבור מתבקש לעזור להם (צילום עצמי)

כמעט ואין תושב במגדל-העמק, שלא נתקל במחזה קורע-לב של זוג-נכים שקט ומופנם, צבי (ולדימיר) ומרינה איסקוס, כשהאישה (בת 52) מרותקת לכיסא גלגלים פשוט, ובעלה שגם הוא נכה ברגליו ובידיו, מתקשה לדחוף את כיסא הגלגלים במעלה רחוב העצמאות, בדרכם לקופת חולים, או לנפוש מעט בפארק הראשונים, כאשר כעבור כל 20-30 מטר הוא נעצר למנוחה.

עד לא מזמן הוא היה עובר מרחק גדול יותר בין מנוחה למנוחה, אך גילו (55) ומצב בריאותו מכתיבים לו את מרחקי המנוחה המתקצרים והולכים בחלוף הזמן.

הם עולים חדשים יחסית, 6 שנים בארץ, דוברי רוסית. הזוג, שהבעל גורר בקושי את רגליו, זקוק לקלנועית-זוגית שתשרת את שניהם, ובנוסף יש צורך לבנות להם צמוד לכניסה לביתם, מחסן קטן 3X4 מטר, לאחסון הקלנועית עם מערכת-טעינה.

סגן ראש העיר מגדל העמק, אלי בקסיס, מנסה לסייע להם לקבל כיסא גלגלים ממונע ועוד זכויות להם זכאים על-פי דין מהבטוח-הלאומי ולא קיבלו עד היום, באין להם יד מכוונת, (והם גם לא יקבלו רטרואקטיבית, כי זהו החוק והנוהל).

הציבור מתבקש לעזור להם (צילום עצמי)
הציבור מתבקש לעזור להם (צילום עצמי)

לזוג אין ילדים כלל ואין קרובי-משפחה בעיר או בסביבה. אך צביקה-ולדימיר, הינו אדם פיקח מחושב ושקול, מנהל את כלכלת הבית בתבונה רבה ובתכנון קפדני, והוא מחזיק בתיק מסודר את כל חשבונותיו וחישוביו, מאז עלו לארץ. הם חיים בצמצום, כאשר הכנסותיהם אינן מכסים את ההוצאות, עקב צרכיהם המיוחדים.

קלנועית   אינו פריט רפואי ואינו נכלל ברשימת זכויות הנכים בכלל. תושב העיר, אליהו מלול, שמנסה לסייע לזוג, פנה לחיים מ"קלנועיות מזרע". "הם הפגינו מיד נכונות לסייע ככל האפשר ברכישת קלנועית חדשה או משופצת", אומר מלול ומוסיף: "אנו פונים בזאת לציבור, לקבוצות, למוסדות, לבעלי עסקים ולמפעלים, להרים את הכפפה, לזכות במצווה ובמעשה-חסד גדול, ולתרום להם קלנועית-זוגית. כמו-כן פונים לקבלנים, שאחד מהם יואיל לבנות להם מחסן לקלנועית, ולחשמלאים, לחבר להם מע' חשמל לטעינת הקלנועית."

לבירורים : אליהו מלול 050/8104082, ישראל ואקנין 054/4641111, איגור 054/4473532

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות