fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

התושבים סובלים והרכבת עוברת

עכשיו זה רשמי: דיירים ברחוב החשמונאים בקרית מוצקין סובלים מרעש חריג, העולה על המלצת המשרד להגנת הסביבה. העירייה: "נתמוך בכל פנייה של תושבים לרכבת ישראל בעניין זה, כפי שעשינו גם בעבר"
ציקי אבישר. צילום: דורון גולן
ציקי אבישר. צילום: דורון גולן

דיירים, המתגוררים ברחוב החשמונאים בקרית מוצקין, שדירותיהם פונות לכיוון מסילת הרכבת, סובלים מרעש חריג, העולה על המלצות המשרד להגנת הסביבה. כך עולה ממדידות רעש שהוזמנו לבקשת יו"ר תנועת רוח חדשה במוצקין, ציקי אבישר.

78.70 דציבל היא עוצמת הרעש הממוצע לאורך היממה שנמדדה בבנייני מגורים ברחוב, הפונים לכיוון מסילת הרכבת. עוצמה זו מהווה חריגה גבוהה מהמלצות המשרד להגנת הסביבה לרעש רכבות הנסמכות על הרף המקסימלי של 63 דציבל לסביבה בה כבר יש מסילת רכבת.

במסקנות הדוח למדידת רעש, שהוכן על ידי רכז מניעת רעש איגוד ערים חיפה, יוסי אלעזר, נכתב: "על‏ פי ‏ניתוח ‏המדידה ‏ועל ‏פי ‏שני ‏החישובים ‏שבוצעו, ‏קיימת ‏חריגה ‏גבוהה ‏מהמלצות ‏המשרד‏ להגנת ‏הסביבה‏ לרעש ‏רכבות. ניתוח ‏זה ‏בוצע ‏עבור ‏דירה ‏בקומה‏ השמינית. ‏ברור ‏כי‏ בקומות ‏רחוקות מדירה ‏זו ‏תתקבלנה ‏תוצאות ‏שונות, ‏עם‏ זאת, ‏רמת‏ החריגה‏ כה ‏גבוהה ‏וסביר ‏כי ‏במספר ‏גבוה ‏של ‏דירות ‏הפונות ‏לכיוון ‏המסילה ‏תתקבל ‏חריגה ‏דומה‏".

לפצות ולהגן. ציקי אבישר (צילום: דורון גולן)
לפצות ולהגן. ציקי אבישר (צילום: דורון גולן)

לאחר קבלת התוצאות מסר אבישר: "יש לפצות ולהגן על אלפי תושבים בעיר החשופים לעוצמת רעש שהיא הרבה מעבר להמלצות המשרד להגנת הסביבה".

לבדיקות הרעש קדם מסע החתמות תושבים, שהובילה רוח חדשה במוצקין. כשהוברר, כי תושבים רבים בעיר מדווחים על רעש רכבות חריג, נרתמה לסייע המועצה הציבורית למניעת רעש וזיהום אוויר וביחד הם פנו לאיגוד ערי מפרץ חיפה לאיכות סביבה בבקשה לביצוע המדידות.

אבישר: "תנועת הרכבות נמשכת לאורך כל שעות היממה ובהעדר פתרונות אקוסטיים תקניים, הרעש הוא בלתי נסבל. תושבים שרכשו דירה סמוך למסילה ידעו שייחשפו לרעש הרכבות, אבל גם ידעו שהם חיים במדינת חוק, שבה לא ייתכן שייחשפו לרעש החורג באופן משמעותי את הרף החוקי. בעקבות הדוח, סבלם של אלפי תושבי מוצקין קיבל תוקף רשמי וביחד עם המועצה הציבורית למניעת רעש נפעל מול המשרד להגנת הסביבה ורכבת ישראל לפצות אותם ולהגן עליהם".

חיליק רוזנבלום, מייסד המועצה הציבורית למניעת רעש וזיהום: "התוצאות הגרועות מראות את סבלם של התושבים. מדובר בחריגות בקנה מידה ארצי שמחייבות נקיטת צעדים. ביחד עם אבישר נקדם את המאבק מול רכבת ישראל והמשרד להגנת הסביבה".

מעיריית קרית מוצקין נמסר: "מסילת הברזל בתוואי הזה פועלת כבר משנת 1920. בהתערבות העירייה הקימה רכבת ישראל קיר אקוסטי לאורך המסילה, מימנה מיגון בניינים קיימים מפני רעש ומנעה צפירות קטרים מיותרות, בעיקר בלילות. קבלנים הבונים סמוך למסילה מחויבים על פי תב"ע במיגון הבתים מפני רעש באמצעות חלונות אטומים. העירייה תתמוך בכל פנייה של תושבים לרכבת ישראל בעניין זה, כפי שעשתה גם בעבר".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות