fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"התוכנית תחסל את מרכז המושבה"

הוועדה המקומית דנה בתוכנית לבניית קומפלקס בניינים של עד שמונה קומות סמוך לוואדי. 250 התנגדויות הוגשו, בטענה כי התוכנית לא מתחשבת בתוכנית המתאר החדשה
"נלחמים על דמותה של המושבה". השטח המיועד לבנייה צילום: נירית שפאץ
"נלחמים על דמותה של המושבה". השטח המיועד לבנייה צילום: נירית שפאץ

250 התנגדויות לתוכנית בנייה להקמת קומפלקס בניינים בגובה של עד 8 קומות עם עשרות יחידות דיור ומסחר במרכז פרדס חנה, סביב פינת הדקלים-דרך למרחב ובצמוד לוואדי ולכיכר ה-8. ביום שישי שעבר נדונה התוכנית בוועדה המקומית לתכנון ובנייה.

אילנה פלדה, תושבת היישוב וממובילי ההתנגדות לתוכנית שנכחה בישיבה, מספרת: "התוכנית הוגשה לפני כשבעה חודשים ובמקביל הוגשו ההתנגדויות של הגובלים בשטח. היזמים ביקשו את כל זכויות הבניה האפשריות שאפשר להוציא מהמקום הזה, בלי קשר לשום שימור ורגישות תכנונית במרכז המושבה ההיסטורי. התוכנית תחסל את מרכז המושבה, ואנחנו הולכים לקראת יישוב שכולו שיכון אחד אחיד. בתוכנית המתאר כל מרכז המושבה מוגדר כאזור שצריך לטפל בו באופן מיוחד ולעשות עבורו תוכנית, ואחרי שתהיה תוכנית כזאת, אפשר יהיה לראות מה הולכים לעשות".

"נלחמים על דמותה של המושבה". השטח המיועד לבנייה  צילום: נירית שפאץ
"נלחמים על דמותה של המושבה". השטח המיועד לבנייה
צילום: נירית שפאץ

אייל כגן, תושב כרכור וגם הוא ממובילי ההתנגדות ונכח בישיבה, מסביר: "אין כאן מאבק עקרוני נגד פיתוח, אבל יש פה התנגדות למהלכים לא מושכלים ולא מתוכננים נכון. מדובר בתוכנית לבנות אלפי מטרים של בנייה רוויה ומסחר, עשרות דירות בבניינים ומגדלים של 8 קומות, כאשר תוכנית המתאר מאפשרת רק בנייה של 6 קומות, וגם זאת באופן מדורג. היזמים מבקשים הקלות על גבי הקלות במסגרת תמ"א 38, שמטרתה לא אמורה להיות בנייה כמו שמתכננים לעשות כאן, אלא חיזוק מבנים קיימים. זו בנייה חסרת פרופורציה למרכז המושבה. תוכנית המתאר המקומית מדברת על תכנון כולל מיוחד לכל מרכז המושבה. עוד לא נעשתה תוכנית מתאר שבודקת נושאים כמו תעבורה, עומסי תנועה, הולכי רגל, שימור, פיתוח הוואדי והתייחסות לנושא העסקים, ולא ברור לנו למה רצים לאשר תוכנית גרנדיוזית שלא מתחשבת בשום הליך תכנון עתידי חיוני במרכז המושבה. אנחנו נלחמים פה על הוואדי ועל דמותה של המושבה וכמובן דמותו של מרכז המושבה. אי אפשר שכל יזם יכתיב למועצה את האג'נדה שלו. יש ועדת בניין עיר, וזה בדיוק תפקידה, לתכנן".

ממועצת פרדס חנה כרכור נמסר בתגובה: "אנו נאמנים לתוכנית המתאר. הוגשה בקשה להיתר לפי תמ"א 38 הכוללת הריסה והקמת מתחם הכולל מספר בניינים של 6 ו-8 קומות. הוועדה המקומית שמעה את המתנגדים באריכות ובתשומת לב והחליטה לשוב ולדון בבקשה לאחר שיבדקו סוגיות תכנוניות הקשורות בבקשה".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות