fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

התגייסה למשמר הגבול בעקבות האח שנהרג

רותם יוספוב ממגדל העמק, התגייסה למשמר הגבול, 12 שנה לאחר שאחיה שירת שם ונהרג במהלך פעילות מבצעית בסמוך לשכם. "מגיל צעיר ידעתי שאתגייס בעקבותיו למג"ב, החלום שלי הוא לסיים את השירות, מה שאחי לא זכה לעשות"
סגרה מעגל. רותם (צילום עצמי)
סגרה מעגל. רותם (צילום עצמי)

״ביום ששמתי לראשונה את מדי משמר הגבול, הרגשתי גאווה וחיבור עצום לאחי, ידעתי שאני ממשיכה את דרכו״' כך מספרת רש"ט רותם יוספוב, המשרתת במשמר הגבול. אחיה של רותם, סמ"ש רוני יוספוב ז"ל, שירת כלוחם במשמר הגבול ונהרג במהלך פעילות מבצעית בסמוך לשכם. 12 שנה לאחר מכן רותם הגשימה חלום והתגייסה גם היא למשמר הגבול.
בשישי באפריל 2003, כחודשיים וחצי לאחר שעבר לשרת במג"ב שכם, יצא רוני ז"ל לפעילות מבצעית, ממנה לא שב. רוני, נהרג בהתהפכות ג'יפ, בזמן שהיה בדרכו להציב מחסום בעקבות ידיעה שהתקבלה על כוונת מחבל לבצע פיגוע. רוני, בן 20 במותו, נטמן בחלקה הצבאית בבית-העלמין במגדל העמק. רותם, אחותו הקטנה, הייתה רק בת שש כשנפל.
12 שנה לאחר מכן, כשמלאו לרותם 18, הגיע גם תורה להתגייס. "כבר מגיל צעיר ידעתי שאתגייס בעקבותיו למשמר הגבול, החלום שלי הוא לסיים את השירות במג"ב, מה שאחי לא זכה לעשות. אני בטוחה שהוא גאה בי". כבר למעלה מחודשיים שרותם משרתת במג"ב, "זה חלום שהתגשם, ביום ששמתי לראשונה את מדי משמר הגבול הרגשתי גאווה וחיבור עצום לאחי, הרגשתי שאני ממשיכה את דרכו". רותם משרתת בבסיס מג"ב צפון בגן נר. מפקדה של רותם, רנ"ג ישראל רחמים, מספר עליה: "בעיניי, העובדה שרותם התגייסה בעקבות רוני למשמר הגבול, זה סגירת מעגל חשובה ומרגשת. מהרגע שרותם הגיעה אלינו למשמר הגבול, הקשר עם המשפחה התחזק מאוד, ואנו נמשיך לשמור על קשר איתם לאורך כל הדרך. רוני הוא גיבור, וכך גם רותם שעשתה הכל בכדי להגיע לשרת אף היא במשמר הגבול". רותם (18), מתגוררת במגדל העמק יחד עם משפחתה מהיום בו נולדה. היא למדה בבית הספר רוגוזין ומיד לאחר שסיימה את לימודיה היא התגייסה למשמר הגבול. הוריה, אדיק וסטלה, עלו מקווקז בשנת 1989, יחד עם ילדיהם רמי (34), אמיל (29) ונחמיה (25) ורוני ז"ל. "תמיד אהבנו את מדינת ישראל ולכן עשינו עלייה, רצינו לחנך כאן את ילדינו", מספרת סטלה אמה של רותם, ומוסיפה, "בהתחלה, כשרותם החליטה להתגייס למשמר הגבול, היה לי ולאדיק חששות, אך היום אנחנו כל כך גאים בה ותומכים בה. לראות אותה הולכת בדרכו של רוני זה לא מובן מאליו. לאחר שרוני נהרג משמר הגבול ממש חיבק את המשפחה שלנו והפך אותנו לחלק ממשפחת מג"ב. לאורך כל הדרך הקשה המפקדים והלוחמים היו אתנו ותמכו בנו. אני רוצה להגיד להם תודה".

סגרה מעגל. רותם (צילום עצמי)
סגרה מעגל. רותם (צילום עצמי)

"רוני אהב מאוד את השירות במג"ב", מספר אחיו רמי (34), ומוסיף, "בכל פעם שהיה מגיע הביתה הוא היה מדבר אך ורק על משמר הגבול. עכשיו רותם, הבת היחידה במשפחה, התגייסה גם היא למג"ב והמשיכה את דרכו. לא העלנו בדעתנו שנראה בן משפחה נוסף לובש את המדים הירוקים של מג"ב. זה בהחלט מעלה בי הרבה זיכרונות, אבל השירות הוא כל כך משמעותי במשמר הגבול ועל כך אני גאה בה מאוד. בייחוד בימים אלו בהם הלוחמים האלה נמצאים בחזית ומגנים עלינו ועל המדינה. תמכנו בה לאורך כך הדרך במיוחד כי זה היה החלום שלה מאז ומתמיד, לסיים את שירותו של אחי במשמר הגבול".
"החלום שלי להיות חלק ממשפחת מג"ב בעקבות אחי התגשם", מסכמת רותם, ומוסיפה, "אמנם אני רק בתחילת הדר, והיא עוד ארוכה, אך היום אני כאן, לובשת את המדים הירוקים של משמר הגבול, ממש כמו רוני, ומשלימה את השירות המשמעותי שהוא התחיל. מבחינתי, זוהי השליחות שלי".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות