fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

השליחות של שימי לאופר

שימי לאופר. צילום אלכס הובר
שימי לאופר. צילום אלכס הובר

מחלת הסרטן שתקפה את שימי לאופר, פקח ביחידת השיטור של עיריית כרמיאל, לפני כשנתיים, היתה הסימן לכך שמשהו בחייו צריך להשתנות. בוקר אחד מתעורר אדם צעיר ובריא, בן 30  ומגלה שבלוטות הלימפה בצווארו התנפחו.

לאחר כחודש וחצי מאובחן לאופר בסרטן קשה בבלוטות הלימפה ויוצא למלחמה על חייו. באותו הרגע הוא גם מבקש, שאם יחלים, ייקח חלק בשליחות להצלחת חיים.  כיום, בשעות הפנאי שלו הוא מתנדב בסיירת האופנועים של מד"א אשר בכרמיאל והיחיד שמחזיק בקטנוע אמבולנס להצלת חיים.

שימי לאופר. צילום אלכס הובר
שימי לאופר. צילום אלכס הובר

 

גורל שכזה

לאופר, עובד כפקח בשיטור העירוני של עיריית כרמיאל בשבע השנים האחרונות, אב לילד בן 3 וחצי. הוא נולד וגדל בשכונת מורד הגיא. הוא בן בכור ל- 3 אחים ואחיות.  בעברו היה שוער בקבוצת הכדורגל הפועל כרמיאל.

בחצי שנה האחרונה הוא נראה מסתובב ברחובות העיר רכוב על אופנוע של מד"א.  הקטנוע הזה,  הוא אופנוע אמבולנס ייחודי של מד"א שמציל חיים בדקות קריאה ומהווה אלטרנטיבה לאמבולנס המסורתי. בקטנוע החדש יש  את כל האמצעים הדרושים הקיימים בניידת, כולל מכשיר החייאה  כדי להציל ממוות.

תחנת מרחב מד"א אשר תוספת את הגזרה הצפונית של הגליל המערבי, לפני חצי שנה הוקמה סיירת אופנוענים  חדשה, המונה 15 מתנדבים מנהריה, עכו, מעלות, כרמיאל ועוד. הם פועלים בהתנדבות מלאה, צמודים לקטנועים וזמינים 24 שעות ביממה לכל קריאה.

קטנוע אמבולנס של מד"א  יכול במקסימום  להגיב לקריאת מצוקה בתוך 3 דקות.  אין ספק לאור השינוי הגדול, בצפיפות העירונית, פקקים, עומסי תנועה, תאונות וגידול דמוגרפי, במד"א הבינו כי אופנועים הם הפתרון לחיים האורבניים והדרך המהירה והבטוחה ביותר להגיע לאדם בשעת חירום.

לאופר, הוא היחידי בכרמיאל שמחזיק באופנוע אמבולנס של מד"א.  אחרי שהוא מסיים משמרת  של אכיפה כחלק מיחידת השיטור שהוקמה בכרמיאל לפני ארבע שנים שכל  מטרתה היא שמירה על איכות החיים בעיר. במסגרת העבודה בשיטור העירוני, כל הפקחים בכרמיאל הוכשרו לחובשים ונותנים טיפול ראשוני בשעת חירום.  לאופר זמין לקריאות שמגיעות מהמוקד. לאחרונה הוא הציל בכרמיאל ילדה בת 4 שהוריה דיווחו על פרכוסים. אילולא לא הגיע לשטח בזמן, מצבה היה מחמיר. כעבור 20 דקות, של טיפול והילדה שבה לחיים רגילים.

לאופר: "כשכל חבריי יצאו לקורס ייחודי של חובשים בשיתוף עם מד"א, נאלצתי לשהות בבית רחוק מכולם ולהיחלם על בריאותי. שנה וחצי לאחר מכן חזרתי לעבודה ונפתחה בפניי האופציה לעבור את קורס החובשים שאני חושב שכל אדם במדינה צריך לעבור. אם קיבלתי את החיים שלי במתנה, היה לי חשוב להמשיך בהצלת חיים, כי אחרי שעוברים דבר כזה, שום דבר בחיים לא מובן מאליו  ומגלים שכל העולם נחשב כשמרגישים את המוות.

"עברתי  סדרה של טיפולי כימותרפיה והחלטתי שאני נלחם על חיי. זה אני, לא ויתרתי לעצמי. בחור שאפתן בן אדם חזק שלא מוותר".

לאופר מספר כי חבריו עטפו אותו באהבה בתקופתו הקשה.  אז הבין כי זה ייעודו בחיים, או אפילו בעולם הזה. "כל יום ראיתי את המוות מול העיניים במחלקה האונקולוגית. אנשים שמדברים איתם ופתאום  אחרי שבוע הם לא בחיים, זה מקום שלא הרבה שורדים בו וזה נתן לי את הדחף לעשות.

"ברגע שעברתי את קורס החובשים, התנדבתי במד"א על אמבולנס רגיל. לפני חצי שנה פיני קרן, עובד מד"א ואחראי יחידת האופנועים, קיבל אותי לראיון ועברתי את כל המיונים.

"היום אני היחיד שמחזיק בכרמיאל בקטנוע להצלת חיים שצמוד אליי. אנחנו תמיד מגיעים ראשונים לכל אירוע  ונותנים את המענה ראשוני. השניות הללו משנות את הגורל של האדם ומהירות הקריאה במידה ואין אמבולנסים בעיר שנותנים את המענה הראשוני. אני חושב שזה הכרחי עיר ונחוץ במידה רבה, כי כשאין אמבולנסים ויש החייאה במקום ואירוע גדול  אז מבינים את היתרון להגיע לכל אירוע תוך דקות ספורות ולהציל חיי אדם. אחרי מה שחוויתי בחיים  זה ממלא  אותי בגאווה, וזה נותן את הכוח להמשך החיים".

לצפון~ 1 נודע כי ראש עיריית כרמיאל עדי אלדר פנה למנכ"ל מד"א אלי בין וביקש להקצות עוד 2 אופנועים לעיר כרמיאל.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות