fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

השכונה מתפתחת, התשתיות פחות

תושבים בנווה פרדסים בפרדס חנה חוששים כי הקמת גני ילדים ומועדון קהילתי חדשים יחמירו את מצוקת החנייה שגם כך בלתי נסבלת. תושב: "רוחב הדרך לא מאפשר חנייה משני צידי הרחוב". המועצה: נכשיר מגרשי חנייה בשכונה
רכבים חונים באדום לבן בנווה פרדסים (צילום: נירית שפאץ)

בעקבות ההחלטה לפתוח שני גני ילדים ומועדון קהילתי בנווה פרדסים ולאור הבנייה המאסיבית בשכונה, מעלים תושבים את נושא מצוקת החנייה. לדבריהם, כבר היום הם נאלצים לחנות במקומות לא חוקיים וסופגים דוחות.

תושב ותיק בשכונה: "מצוקת החנייה ובעיות התחבורה נוצרו כי הכבישים בנווה פרדסים צרים יחסית למה שהם צריכים להיות. סללו אותם בתחילת ימי השכונה ואחר כך שינו את התוכניות והוסיפו דירות רבות. רוחב הדרך המקורי לא מאפשר חנייה בשני הצדדים. בעיות החנייה החמורות ביותר הן באזור גינת אגוז, ברחוב הצוף וברחוב האשכולית, וכשיגמרו לאכלס את כל הבניינים החדשים שעוד נבנים כעת, תחמיר הבעיה גם ברחוב האתרוג. אני מקווה שבמרכז המסחרי החדש שנבנה כעת מתוכננת חנייה תת קרקעית. התרענו על הבעיות בפני המועצה כבר לפני שנים, ואמרו לנו 'יהיה בסדר'".

רכבים חונים באדום לבן בנווה פרדסים (צילום: נירית שפאץ)
רכבים חונים באדום לבן בנווה פרדסים (צילום: נירית שפאץ)

תושבת פרדס חנה כרכור מספרת כי באזור הספרייה ברחוב העסיס אין כלל חנייה. "אמא רוצה להיכנס עם הילד שלה לספרייה אחר הצהריים, ואין לה איפה לחנות. כשייפתחו הגנים, היא תרצה להכניס את הילד שלה לגן ולא תהיה לה דרך לעשות זאת. השנה קיבלתי דוח חניה בסך 475 שקלים כשחניתי מול הספרייה. אני לא תושבת נווה פרדסים, ובאתי במיוחד בשביל הספרייה. חניתי על אדני השפה כששני גלגלים על העפר ושניים על הכביש. לא הייתה לי ברירה אחרת כי בנו שם באותו זמן רבי קומות ועמדו באזור משאיות ומערבלי בטון של קבלני הבניין וגזלו הרבה מקומות חנייה. אני לא באה שוב לספרייה הזאת, וכמוני גם אחרים, וחבל".

ממועצת פרדס חנה כרכור נמסר בתגובה: "אנו פועלים לפיתוח השכונה ולהרחבת השירותים ומבני הציבור, נאמנים לתכנונה המאושר של השכונה טרם הקמתה ולצרכים בשטח. בסמוך לגני הילדים החדשים הכשרנו מקומות חנייה, וכן יוכשרו מגרשי חנייה נוספים בשכונה. במטרה לשפר את זרימת התנועה בשכונה אנו מקדמים כיום הליך הפיכתו של רחוב גינת אגוז בשכונה זו לכביש חד סיטרי".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות