fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

השירות הפסיכולוגי: קירות מתקלפים, זוהמה והעדר הנגשה

תושבים קובלים כי משרדי השירות נמצאים בקומה השלישית אבל אין מעלית. העירייה: "אנו מטפלים בבעיית הנגישות, כולל בדיקת אפשרות לעבור למבנה אחר בעיר"
חדר המדרגות המזוהם (צילום: עצמי)

דווקא שירות עירוני שאמור להיות נגיש, נוח ונעים עבור ציבור הנזקקים, מתגלה בדיוק ההיפך מכך.

תושבי חדרה, המגיעים למבנה השירות הפסיכולוגי-חינוכי בעיר, טוענים כי המקום אינו נגיש ואינו מכבד את ציבור הנכים, הילדים והקשישים – דווקא אלו שזקוקים לו יותר מכל. במבנה, שגובהו שלוש קומות וכולל גם מרתף חסום, אין כלל מעלית, למרות שהוא משרת גם בעלי מוגבלויות וכן אימהות עם עגלות ילדים.

חדר המדרגות המזוהם (צילום: עצמי)
חדר המדרגות המזוהם (צילום: עצמי)

"השירות הפסיכולוגי ממוקם בקומה השלישית. כבר לפני ארבע שנים פניתי לעירייה ושאלתי למה אין מעלית? החוק מחייב הנגשת מקומות ציבוריים. העירייה  שוכרת את המקום. הם היו צריכים לצאת משם מזמן או לדאוג להתקין מעלית, כי לא ייתכן שבשנת 2017 המקום אינו נגיש", אמרה ל"חדשות חדרה", תושבת העיר, קרן ביטון.

מעבר להעדר ההנגשה, גם מראהו של המקום לא נעים בלשון המעטה. ביטון: "קירות מקולפים, אין אור במדרגות. הכל מסריח מסיגריות. בכל קומה מאפרות מסריחות, חלונות מזכוכית שנראה כי בחיים לא ניקו אותם, המדרגות שחורות. למה? האם מי שנזקקים לשירות כאן הם תושבים סוג ג'?".

מהעירייה נמסר בתגובה: "מדובר בשירות פסיכולוגי-חינוכי המיועד לילדים מגיל 3 ועד חטיבת הביניים ולתלמידי החינוך המיוחד עד סוף התיכון. העירייה בתהליך טיפול בבעיית הנגישות במבנה, כולל בדיקת אפשרות לעבור למבנה אחר בעיר. ילדים או מבוגרים עם צרכים מיוחדים אינם צריכים להגיע לבניין. פסיכולוג מטעם השירות יוצא לבצע אבחון וטיפול בסביבה המוכרת של הילד בגן או בבית הספר, ובמקרים מיוחדים אף לבית התלמיד".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות