fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הקרייתים: "שום דבר לא השתנה פה"

שמעון פריזיס. צילום: דורון גולן
שמעון פריזיס. צילום: דורון גולן
שמעון פריזיס. צילום: דורון גולן
שמעון פריזיס. צילום: דורון גולן

כבר שלושים שנה ששמעון פריזיס, 62, מגיע כל יום לחנות שלו לחומרי בניין ואינסטלציה, במרכז המסחרי הקטן בשדרות דגניה בקרית חיים. "שום דבר לא השתנה פה" הוא אומר "חוץ מהשדרה הראשית וחוף הים. רוב האנשים בורחים מפה וגם הזוגות הצעירים בורחים".

פריזיס הוא יליד קרית חיים מערבית ומתגורר בה גם היום. את שירותו הצבאי עשה בסיני "ואחרי השיחרור עבדתי קצת באינסטלציה ואז הגעתי להיזרק בנואיבה. הייתי זרוק על החוף למשך שמונה חודשים ואחרי זה עבדתי שם בתור איש אחזקה". שנתיים בנואיבה הביאו אותו למסע של שלוש שנים בעולם "עם תרמיל על הגב הייתי בכל אירופה, קנדה וגם גיחות לארצות הברית" הוא מספר "כבר עמדתי להתחתן בקנדה, הכל היה מוכן ואז אימא שלי נפטרה אז ביטלתי את החתונה וחזרתי הביתה לקרית חיים".

פריזיס מצא עבודה בחברה שעשתה עבודות אינסטלציה בבסיסי צה"ל "הייתי מגיע הביתה רק בסופי שבוע וכשהודעתי לבוס שלי שאני מתחתן, אז בתור מתנה לחתונה הוא נתן לי מכתב פיטורים. הסתובבתי שמונה חודשים עד שמצאתי את החנות והחלטתי לפתוח עסק עצמאי והחודש אני גם חוגג שלושים שנות נישואים".

מפתח חנותו משקיף פריזיס על הרחוב והוא אומר כי במשך השנים הוא רואה כיצד קרית חיים המערבית בכלל ושדרות דגניה בפרט, מתדרדרות לאחור. "מה שמשאיר אותי פה זו הפרנסה" הוא אומר "בגילי כבר אי אפשר לחפש משהו חדש לעשות".  פריזיס לקח על עצמו מטלה נוספת ובזמנים של מתיחות בטחונית הוא חובש על מותניו אקדח תופי ישן שקנה לפני 41 שנים "אני מאבטח באופן עצמאי את המרכז שלנו" הוא צוחק "האקדח הזה מזדקן יחד איתי".

פריזיס מעיד על עצמו כשיליד הקריה, הים הוא ביתו השני ושם הוא אוהב לשחק מטקות. "זה מה שעשינו בתור ילדים וזה מה שאני עושה גם היום" הוא צוחק ומספר כי בצעירותו היה גם שוער של קבוצת הכדורגל הפועל קרית חיים. "עכשיו אני מחכה לפנסיה ומתכנן לנצל אותה כדי לטייל בעולם" אומר פריזיס בחיוך.

המעוניינים להשתתף במדור מוזמנים לפנות לדורון גולן, טל': 054-3337313, דוא"ל: doronphoto@gmail.com

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות