fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הקרייתים: רפי זוהר יש רק אחד

רפי זוהר. צילום: דורון גולן
רפי זוהר. צילום: דורון גולן
רפי זוהר. צילום: דורון גולן
רפי זוהר. צילום: דורון גולן

את המצלמה הראשונה שלו קיבל רפי זוהר לבר המצווה ומאז, כבר 37 שנים, הוא נמצא מאחורי העדשה. "הייתי מצלם בטיולים של בית הספר והתנועה ואז הייתי מסדר באלבום ומוכר לתלמידים האחרים" הוא נזכר וצוחק.

זוהר, אחד מהצלמים היותר מוכרים בקריות, החל את דרכו המקצועית כעוזר צלם ולאחר השירות השירות הצבאי בחיל השריון נסע לשנה לארצות הברית שם עבד כצלם בעיתון ישראלי אולם החליט לחזור לארץ לאחר שנה. הוא עבד כצלם עיתונות ולפני כעשרים שנה "הבנתי שעולם העיתונות משתנה ודועך מבחינה כלכלית והחלטתי לפתוח עסק עצמאי לצילום אירועים" הוא אומר.

ממרום ניסיונו רב השנים מנתח זוהר את ענף הצילום ואומר "מאז פריצת הצילום הדיגיטלי, הצילום איבד את הערך ואת ההתרגשות שהייתה אז בהמתנה לראות את התוצאות. כדי להיות צלם היה צריך להבין בסרטי צילום, תאורה, קומפוזיציה, להיות מדוייק במה שעושים. הצילום הדיגיטלי הביא לכך שהשוק רווי ב"חאפרים" וצלמי מגנטים שהפכו לצלמים, היום כל אחד קורא לעצמו צלם אפילו אם אין לו שום ידע והבנה. אנשים דמיינו שיש כסף בענף האירועים ומאז הם שוחקים אותו יותר ויותר".

זוהר מכיר גם את הזוגות שרודפים אחרי המחיר הזול ביותר "הם לא מבינים שההשקעה הכי חשובה שלהם זה הצלם. מישהו חאפר יתן להם עבודה נוראית והאכזבה שתהיה להם לא שווה את ההשקעה שלהם בחתונה. הדבר היחיד שנשאר להם, לילדים ולדורות הבאים זה הצילום". זוהר טוען שבעידן הצילום הדיגיטלי אנשים מאבדים את הזכרונות של חייהם "הם מצלמים בנייד או מעלים למחשב ותמיד יש איזה וירוס או שהנייד נהרס וכל הזכרונות נעלמים. אנשים כבר לא מדפיסים את הזכרונות ולמעשה הם מעדיפים לאבד אותם מאשר להדפיס ולשמור".

"הצילום עבורי זו מחלה" הוא צוחק "זה אצלי בדם האהבה למקצוע, לראות את הלקוחות שלי מאושרים. זה עושה לי טוב ונותן לי דלק להמשיך הלאה".

המעוניינים להשתתף במדור מוזמנים לפנות לדורון גולן, טל': 054-3337313, דוא"ל: doronphoto@gmail.com

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות