fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הקרייתים: ליצנית בשליחות

עליזה אלקיים עבאדי, ליצנית רפואית. צילום: דורון גולן
עליזה אלקיים עבאדי, ליצנית רפואית. צילום: דורון גולן
עליזה אלקיים עבאדי, ליצנית רפואית. צילום: דורון גולן
עליזה אלקיים עבאדי, ליצנית רפואית. צילום: דורון גולן

שלושים וחמש שנה עבדה עליזה אלקיים עבאדי בעבודה מאורגנת כמבקרת בכירה במשרד הכלכלה בתחום התעשייה. אולם רק היום, בעבודה כליצנית רפואית היא אומרת "יש לי מקצוע". כוח הריפוי העצמי של ההומור כבר הוכח במחקרים רפואיים רבים ככלי עזר וכיום מועסקים ליצנים רפואיים במרכזים רפואיים רבים בכל העולם.

עבאדי, 64, מקרית ים, נשואה לאשר, אמא לארבעה ילדים וסבתא לשמונה נכדים, גילתה את הליצנות הרפואית לאחר שבעלה לקה באי ספיקת כליות. "מהשנייה הראשונה היה לי ברור שאני תורמת לו כליה" היא מספרת. ואכן לאחר שהשילה ממשקלה 55 ק"ג "עברנו את הניתוח והתחלנו להחלים. חלק מהכרת התודה לאלוהים, אני אישה מאמינה, זה לשמח אחרים שנמצאים במקומות נמוכים".

היא החליטה ללמוד ליצנות רופאית "למרות שבעלי אמר שאני לא מצחיקה. ליצנות רפואית מביאה את החולה למצב של חיוך והחיוך מעלה את האדרנלין. למדתי קסמים, ג'יבריש, להוציא דבר מהקשרו, פנטומימה, להזיז את הגוף ביצירתיות, השמיים הם הגבול כדי לשמח". דרך מחלקת הרווחה של העירייה היא הופנתה למועדונית של נוער בסיכון ומצוקה וטבילת האש הראשונה שלה הייתה לחגוג יום הולדת לשני אחים. היא ממשיכה עד היום להתנדב בעמותות שונות ובתי חולים במטרה להביא שמחה לאנשים כשבעלה מלווה אותה.

"אני עושה את זה בהתנדבות כי זה חלק מהכרת התודה שלי לשמח ילדים ומבוגרים. ברגע שמתקשרים אלי אני מארגנת את הציוד ובאה לשמח. באזור שלנו אין הרבה חשיפה לנושא ואני לוקחת על עצמי להביא את זה לציבור" אומרת עבאדי "יש לי ארגז כלים טיפולי שבו אני משתמשת לכל מצב".

היום הפכה הליצנות להיות חלק בלתי נפרד מחייה והיא אימצה לעצמה את שם הבמה "פלורינה מארץ טינטינה" והיא מודה בצחק "הנכדים שלי הכי מאושרים, יש להם סבתא ליצנית".

המעוניינים להשתתף במדור מוזמנים לפנות לדורון גולן, טל': 054-3337313, דוא"ל: doronphoto@gmail.com

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות