fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הקרייתים: האהבה לכדור בוערת

אסף שטנגל. צילום: דורון גולן
אסף שטנגל. צילום: דורון גולן
אסף שטנגל. צילום: דורון גולן
אסף שטנגל. צילום: דורון גולן

בשעות היום עובד אסף שטנגל, 41, באחד הארגונים הגדולים בקריות כהנדסאי תוכנה. אולם, עם סיום העבודה הוא מחליף את הבגדים לבגדי ספורט ויוצא להדריך ילדים קטנים שרוצים ללמוד כדורגל.

שטנגל, יליד קרית חיים, נשוי ואב לשלושה, תמיד היה קשור לכדורגל. כמו רבים אחרים הוא שיחק בקבוצת הילדים והנערים של הפועל חיפה ובגיל 16 החליט לעשות שינוי ועשה קורס שופטים. בתור נער כבר שפט במשחקי כדורגל וגם את השבתות החופשיות שלו בשירות הצבאי בחיל האויר, עשה על מגרשי הכדורגל עם המשרוקית בפה.שטנגל המשיך לשפוט עד לפני שמונה שנים, אז נולדה בתו הבכורה והוא החליט להקדיש את השבתות למשפחה.

אולם מכיוון שהאהבה לכדורגל המשיכה לבעור, הוא עשה קורס מדריכי כדורגל של ווינגייט ואחרי שנה אחת של הדרכה הבין שמשהו לא מסתדר עם השיטה. "נתנו לי קבוצה של שלושים ילדים ובגלל שזו קבוצה גדולה לא הצלחתי להגיע אל כולם ולא הצלחתי לתת לכל אחד את ההדרכה הנכונה,"הוא מספר", התאכזבתי והחלטתי לפתוח בית ספר לכדורגל בשיטה טובה יותר".

לאחר חצי שנה של התייעצויות ולימוד עם מאמנים בארץ ובחו"ל, פתח שטנגל בי"ס לכדורגל לילדים מגיל שלוש עד עשר על פי מפתח של מאמן על כל תשעה ילדים. "זה הגיל הכי חשוב לפתח בהם גיוון תנועתי" הוא מסביר "לכן חייבים לעבוד בקבוצות קטנות. זה הגיל שבו הילדים רוכשים הרגלים מקצועיים, מנטליים ורגשיים וככה הם יכולים לצמוח ולהיות כדורגלנים מקצועיים". כיום לומדים אצלו כמאה ועשרים ילדים שמחולקים לקבוצות קטנות עם כמה מאמנים.

שטנגל אומר כי הדגש באימונים הוא על תהליכים חברתיים ומתן ערכים שמעבר לעניין הספורטיבי עוזרים לילדים להתפתח גם כבני אדם טובים יותר. שטנגל מאמין שספורט הוא חלק חשוב ביותר בבניית אופיו של הילד. "לילדי המחשב והסמארטפון של היום חסרה מאוד הפעילות הגופנית ואנחנו רואים את זה באחוזי ההשמנה שלהם. החלום שלי זה לפתוח צהרון אליו יגיעו ילדים לאחר שעות בית הספר ויעשו כל יום פעילות ספורטיבית אחרת שתעזור להם בהמשך הדרך", סיכם.

המעוניינים להשתתף במדור מוזמנים לפנות לדורון גולן, טל': 054-3337313, דוא"ל: doronphoto@gmail.com

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות