fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הקריות 2015: מכוני ליווי כמו פטריות אחרי הגשם

בעקבות תלונות רבות שהתקבלו במערכת מתושבים מודאגים על מכוני ליווי שפועלים מתחת לאפם במסווה של מכוני עיסוי או טיפולי רפואה משלימה, יצאה כתבת "הד הקריות" לשטח. להלן הממצאים
שלט רעוע. טיפולים אישיים ברפואה משלימה. שד' גושן (צילום: נטע פלג)
שלט רעוע. טיפולים אישיים ברפואה משלימה. שד' גושן (צילום: נטע פלג)

מכוני הליווי בקריות מתפשטים בתקופה האחרונה בקצב מסחרר, כשגם אם יש כאלו שהמשטרה מצליחה לסגור אותם, אחרים נפתחים במקומם, לעיתים על ידי אותם הבעלים.

שדרות גושן בקרית מוצקין הפכו בשנים האחרונות לתוססות ואף יוקרתיות משהו, אך לא בטוח שהתושבים, הסוחרים ובאי המקום יודעים כי במתחם קטן יחסית בתחילת הרחוב פועלים שלושה מכוני ליווי. ביום שני השבוע ביקרתי ברחוב ביחד עם אורן (שם בדוי, השם המלא שמור במערכת), קרייתי מודאג. על דלת בית בתחילת הרחוב כתוב בשלט רעוע ולא אמין כלל, כי מדובר במקום הנותן טיפולי רפואה משלימה. צלצלתי בפעמון בכוונה לברר לגבי מהות ה"טיפולים", אולם הדלת לא נפתחה בפניי. כשאורן היה זה שצלצל בפעמון, מיד נפתחה הדלת. לדבריו, האשה שפתחה לו את הדלת, שאלה אותו אם הוא רוצה מסאז' "עם משהו" והדגישה שהמחיר שיידרש לשלם הוא 120 שקלים לפגישה.

משם פנינו לרחוב הקיבוצים הסמוך. רחוב שלו ונעים. גם כאן באחד הבתים נתלה שלט, שעליו כתוב "קליניקה לפיזיותרפיה". אורן פתח שער וצלצל בדלת. לאחר המתנה של מספר דקות יצאה אליו אשה, הלובשת חלוק שקוף, ואמרה לו, כך בפשטות, כי מסאז' יעלה לו 150 שקלים. אם ישלם 200 שקלים, יזכה לקיים איתה יחסי מין מלאים. הכתובת הבאה הייתה בית דירות נוסף בשדרות גושן. גם כאן יש שלט המספר לבאים כי במקום ניתנים טיפולי רפואה משלימה. כשאורן ביקר שם שבוע קודם לכן, קיבלה את פניו בחורה שפירטה בפניו את המחירים. בביקור הזה, כשאני הקשתי בדלת, נשמע רשרוש המעיד כי יש במקום אנשים, אולם הדלת לא נפתחה. גם שתי דירות ליד, פעל עד לאחרונה מכון ליווי.

שלט רעוע. טיפולים אישיים ברפואה משלימה. שד' גושן (צילום: נטע פלג)
שלט רעוע. טיפולים אישיים ברפואה משלימה. שד' גושן (צילום: נטע פלג)

כמה ימים לפני פורים, נעצרה המפעילה שלו על ידי המשטרה והורחקה מן המקום. בהמשך היא עברה לפעול ברחוב ההגנה בקרית ביאליק, אולם גם הוא נסגר בפעילות משטרתית. הודעת טקסט מהמוקד העירוני של קרית ביאליק דיווחה, כי שוטרי משטרת זבולון פרצו למקום, עיכבו חמש בנות לחקירה. באותה הודעה נמסר, כי מכון שפעל ברחוב הנרייטה סולד בקרית ביאליק, נסגר, בעקבות תלונות שהגישו שכנים למשטרה. על סגירת המכון הזה דיווח גם ראש עיריית קרית ביאליק אלי דוקורסקי בעמוד הפייסבוק שלו. מכון שפועל זמן ממושך נמצא ברחוב אוסישקין בקרית מוצקין. הוא מוסווה כמכון קוסמטי, אם במקרה השוטרים יקפצו לבקר. מכון נוסף פועל ברחוב הערמונים. לכאן אורן התקשר טלפונית. מקום פעיל נוסף נמצא בצומת קרית אתא, בשדרות ההסתדרות, גם כאן במסווה של מכון למסאז'ים. שני מקומות חדשים שנפתחו ממש לאחרונה נמצאים ברחוב דגניה בקרית חיים וברחוב ויצמן בקרית ביאליק.

אורן מודאג מאוד מפריחתם של מכוני הליווי בקריות: "אני רוצה שהילדים שלי יגדלו בסביבה טובה ושאהיה שקט וסמוך ובטוח שכשהם יוצאים עם חבריהם, הם לא מתפתים לבקר במקומות כאלו. אני משער שיש בני נוער שלוקחים דמי כיס מההורים והולכים לבקר במכונים".

לפני כמה שבועות נכתב ב"הד הקריות" ובאתר בלינקר, על מכון ליווי שפועל ברחוב התל בצומת אפק. מכון זה עדיין פעיל. מדוברות משטרת זבולון נמסר בתגובה: "תחנת זבולון פועלת באופן סדור ושיטתי נגד מכוני הליווי ונגד מפעיליהם וכן נגד משכירי הדירות על פי חוק בכל מקום שנפתח והידוע למשטרה עד לסגירתו. כחלק מתוכנית העבודה ללחימה בפשיעה, המשטרה מפעילה כוחות שמבצעים פעולות ומבצעים ממוקדים נגד מקומות החשודים כמכוני ליווי וכבתי הימורים. פעילות שכזו היא פעילות מחזורית שהמטרה שלה היא להצר את צעדיהם של בעלי עניין. לאור הפעילות הזו, מעתיקים בעלי המכונים את מקום פעילותם, ועל כן התמודדות המשטרה מאתגרת ושיטתית ואינה יורדת מסדר היום של פעילות התחנה".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות