fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הפיגוע בנתניה: רצו לעזור ועשו נזק

ביום שלישי חלה החמרה במצבו של שמואל טולדנו שנדקר על ידי מחבל בשדרות בנימין~פינת תחכמוני. הסיבה: הוצאת הסכין מגופו על ידי עוברי אורח בזירת האירוע
פיגוע דקירה בגן שמואל צילום שלומי גבאי
פיגוע דקירה (צילום שלומי גבאי)

החמרה במצבו של שמואל טולדנו, בן 71, שנדקר בפיגוע שאירע ביום שני השבוע בשדרות בנימין פינת תחכמוני בנתניה. ד"ר אבינועם שקולניק, המנהל הרפואי של בית החולים לניאדו, מסר כי אחת הסיבות להחמרה היא הוצאת הסכין מגופו של הפצוע בזירת האירוע על ידי עוברי אורח ללא הכשרה רפואית. "אין לגעת בפצוע, אלא לחכות למד"א. בשום פנים ואופן לא להוציא את הסכין מגופו של הנדקר".

ביום שני בערב התקבלה בהודעה על פצוע מדקירות בשדרות בנימין פינת תחכמוני. חובשים ופראמדיקים של מד"א שהגיעו למקום מצאו את טולדנו שרוע על הכביש כשהוא במצב קשה עם פצע דקירה בפלג גופו העליון. המחבל, בן 22, מטול כרם נמלט לרחוב צדדי ובמהלך המרדף אחריו נורה ברגליו ונוטרל.

פיגוע דקירה בגן שמואל צילום שלומי גבאי
פיגוע דקירה (צילום שלומי גבאי)

רז לוי, חובש בכיר במד"א, שהגיע למקום סיפר: "על המדרכה שכב גבר כבן 71 כשהוא בהכרה מלאה ודקור בפלג גופו העליון, הוא סיפר לנו שהוא עמד ברחוב ולפתע הרגיש מכה בגב. הענקנו לו טיפול רפואי ראשוני מציל חיים בשטח ופינינו אותו במהירות ללניאדו כשהוא במצב קשה ויציב".

טולדנו עלה לפני מספר חודשים מצרפת, שם גרים ילדיו. הוא טייל ביחד עם רעייתו ברחוב ובעודם חוצים את מעבר החצייה חש חבטה בגבו. כאמור, הוא  פונה לבית החולים במצב קשה, אך בהכרה מלאה ולמחרת חלה החמרה במצבו. להערכת הרופאים, מצבו הידרדר מאחר שהסכין נשלפה מגופו על ידי עוברי אורח. ד"ר שקולניק: "סכין שתקועה בגופו של אדם גורמת לנזק אבל גם מונעת דימומים והחמרה בנזק.

"כאשר מוציאים את הסכין בזירת האירוע גורמים לנזק גדול יותר. הסכין של הדוקרים היא איננה ישרה, יש לה לפעמים שיניים עקמומיות ולפעמים זו שבריה. כאשר מוציאים סכין כזו מעצימים את הנזק ואת הדימומים. אין לגעת בדקור ולא להוציא את הסכין. רק פראמדיקים יודעים איך לנהוג והסכין תוצא רק בחדר הניתוח. אם רואים שהפצע מדמם, אפשר לחסום את הדימום, אבל לא לגעת בסכין. הוצאת הסכין גרמה לחיתוך גדול יותר, לנזק לכלי דם, לשטף דם גדול יותר ולהחמרה במצבו".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות