fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

העיר הכי מסוכנת: חדרה מובילה במעורבות ילדים בתאונות דרכים

יום פעילות ברוגוזין קרית אתא נגד תאונות דרכים (צילום:רפי עשור)

עוד כמה ימים זה מתחיל: החופש הגדול, שמביא עימו הרבה זמן פנוי, מרחב חופשי וגם סכנות אפשריות בדרכים.

לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מהשנים 2013-2017 שעובדו על ידי עמותת אור ירוק, תושבי חדרה עלולים להיות מודאגים מתמיד שכן מהנתונים עולה כי חדרה היא העיר המובילה בישראל במעורבות ילדים עד גיל 14 בתאונות דרכים בחופש הגדול, כשהיא מותירה מאחור עירם גדולות ממנה כמו תל אביב יפו וחיפה.
הנה המספרים: 63 ילדים עד גיל 14 נפגעו בתאונות דרכים בחופש בין השנים 2013-2017 , ממוצע של 12.6 לשנה ושיעור של 0.6 נפגעים לאלף ילדים.

אחרי חדרה במקום השני אבל עם כמות פחותה משמעותית של נפגעים היא קרית אתא, עם 32 נפגעים בשנים אלו יצוין כי לפני שנתיים הציגה העמותה נתון דומה לאחר שערכה בדיקה זהה בנוגע לשנים 2015-2010, וגם אז חדרה הובילה בדירוג הארצי.
63 ילדים וילדות היו מעורבים בתאונות דרכים בשנים הללו בחדרה, ובחיפה עמד מספרם על 110.

 

מעיריית חדרה נמסר כי היא: "פועלת לאורך כל השנה ובמאמץ רב באמצעות המטה העירוני לבטיחות בדרכים עם שיתופי פעולה של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים ומשטרת חדרה במגוון הנושאים ולכל שכבות האוכלוסייה, החל מפעילות בגני הילדים דרך בתי הספר היסודיים, העל-יסודיים, נהגים צעירים, נהגי דו-גלגלי וכן לאוכלוסייה השלישית.

יום פעילות ברוגוזין קרית אתא נגד תאונות דרכים (צילום:רפי עשור)
יום פעילות ברוגוזין קרית אתא נגד תאונות דרכים (צילום:רפי עשור)

"בחודשים האחרונים הגברנו פעילות בתחום הולכי הרגל הן מצד הנהג והן מצד הולך הרגל, הן בהסברה והן באכיפה. העירייה יזמה פעילות 'נשק וסע' בבתי הספר, וכן הגברנו פעילות בתחום הדו-גלגלי לרבות אופניים חשמליים. אנו פועלים עפ"י נתוני הרלב"ד המסתמכים על נתוני הלמ"ס ושונים מנתוני עמותת אור ירוק. אנו מכירים ומנתחים את נתוני התאונות והנפגעים בחדרה ועל-פיהם מכינים את תוכנית העבודה למניעת תאונות הדרכים".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות