fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

העולם על פי תמרה

איך הפכה תמרה מוברשם מהכפר ג'דיידה- מכר לאושיית רשת מהגדולות במזרח התיכון עם יותר מ-200 אלף עוקבים ברשתות החברתיות?
עבודה עם אחריות. מוברשם (צילום: דורון גולן)
עבודה עם אחריות. מוברשם (צילום: דורון גולן)

 

תכירו את תמרה מוברשם מג'דיידה מכר, רק בת 28, נשואה לסאמר, אלוף ישראל לשעבר באגרוף ואם לתינוק בן שנה, שהפכה לאושיית רשת הראשונה בארץ במגזר הערבי עם הבלוג Tamara's World. כיום נחשבת מוברשם לכוכבת רשת עם יותר מ-200 אלף עוקבים ברשתות החברתיות ומעבירה טיפים והמלצות על איפור, אופנה ולייף סטייל. מוברשם, מאפרת והידרותרפיסטית במקצועה, היא גם  סטודנטית  לחינוך במכללה האקדמית גליל מערבי ומאמינה בחיזוק המעמד של נשות המגזר הערבי.  כיום היא נמצאת לקראת קמפיין גדול של חברה מסחרית מוכרת בתחום המזון שצפוי  במגזר הערבי ועליו היא חתומה בסודיות. מוברשם היא שם עולה כאושיית רשת החלום הגדול שלה לעסוק בחינוך.

לראיון היא מגיעה אחרי יום הדרכות איפור עמוס שהעבירה בקניון עזריאלי עכו. מאות נשים הגיעו במיוחד בשבילה, להצטלם למזכרת ולקבל התאמת איפור.  נשים המתינו לה וסיפרו כשראו שהיא מגיעה לאזור, עזבו יום עבודה באמצע.

ילדות יפה 

מוברשם  נולדה וגדלה בכפר ג'דיידה מכר, היא הידרותרפסיטית במקצועה שעובדת עם ילדי החינוך המיוחד בירכא. אמה גננת ואביה מנהל  סניף שירותי בריאות כללית באבו סנאן.  היא בת בכורה ויש לה שישה אחים ואחיות. גם אחותה מרוות הלכה בעקבותיה, ונחשבת לכוכבת רשת עולה בתחום הקולינריה וסטודנטית לכימיה.

מוברשם מתארת כי מגיל ההתבגרות  היא נחשפה ליופי ואיפור  והייתה  גולשת באתרים כמו וואלה סלבס, סוקרת את הלבוש, האיפור והאקססוריז הכי נחשקים בתעשייה.  ההשראה שלה הגיעה משאקירה, ג'ניפר לופז, בר רפאלי וגל גדות.

"גדלתי בכפר מפותח. לא החסירו ממני כלום. אמא שלי תמיד אמרה לי שאני אשתף אותה בכל החלומות שלי והיא תתמוך בי", מסבירה מוברשם בביטחון,  "בבית דחפו אותנו להצלחה, לא להתחתן מהר ולשאוף לקריירה.  לעומת כפרים ערביים אחרים, יש הבדל בין כפר ערבי שהוא בזיקה לעיר כמו עכו כי אז החיים המודרניים יותר נגישים וקרובים.  תקופת המפנה שלי  הייתה כשסיימתי תיכון, בקושי ידעתי לדבר עברית והתקבלתי לעבודה בחנות נעליים  בקריון. זה היה כמו בית ספר לחיים, היה לי חלום ללמוד רוקחות בירדן, אבל אבי אמר לי שרצוי שאלמד בארץ.

"מאז שאני זוכרת את עצמי אני נכנסת לאתרים של אופנה, זה היה התחביב שלי לאפר את השכנות והחברות שלי. כשהגעתי לעבודה בקריון נפתחו לי העיניים, למדתי  עברית, הכרתי המון אנשים והיו לי חיי חברה. זה היה החיכוך הגדול עם המגזר היהודי והביטחון העצמי עלה.  באותו זמן התעצמה בי המחשבה  לפתוח בלוג, בו אני אפיץ את המסר שלי לנשים וכל פעם מצאתי תירוץ אחר למה זה לא הזמן המתאים".

תמרה מוברשם צילום: דורון גולן
תמרה מוברשם צילום: דורון גולן

131 אלף עוקבים

מוברשם נרשמה  ללימודי איפור אצל מאפר העל יוסי ביטון. במקביל  היא הכירה את בעלה. אחרי שנה של היכרות ועוד שנתיים של אירוסין הם התחתנו. בינתיים, היא החלה בתואר בחינוך אך הקפיאה את לימודיה לאחר לידת בנה.

מוברשם: "אני קודם כל אמא. לאחרונה חזרתי ללימודים ואין מאושרת ממני.  אמא שלי לימדה אותי שצריך לשלב בין קריירה, עבודה ומשפחה. אמא תמיד חלמה להיות אחות, היא התחתנה בגיל 18 ועד היום, כל הזמן מדברת על החלום שלא הגשימה. רק אחרי שהיא גידלה שבעה ילדים, למדה גננות. לאחר נישואיי, ישבתי בבית ואמרתי, שהגיע הרגע לפתוח את דף בפייסבוק.  עשיתי זאת כי כל הזמן אמרו לי שיש לי טעם טוב ואני מתלבשת מאד יפה. בארץ אין בלוגריות במגזר הערבי ויש כוכבת רשת פופולרית אחת: מאיה אחמד מירדן.

הנה כמה נתונים מרשימים על תמרה מוברשם: בפייסבוק היא  מתחזקת 131 אלף עוקבים, באינסטרגרם מעל 40 אלף ומידי יום בסנאפ צ'אט עוקבים אחר תמונותיה עשרת אלפים גולשים. הנתונים הללו הציבו אותה ככוכבת רשת הגדולה ביותר בישראל במגזר הערבי.

מוברשם; "משהו בער בי.  קראתי לדף 'העולם של תמרה' כי היו לי חלומות: לקנות מיני קופר ולפתוח בלוג שיהיו בו מאות אלפי עוקבים. את שני החלומות הגשמתי. בפוסט הראשון שהעלתי,  סיפרתי את הסיפור שלי וביום אחד היו כבר מעל 3000 עוקבים. לא הייתה ערביה בארץ שפתחה בלוג כזה לפניי. לא הייתי מוכרת כלל בתחום וזה נתן לי מוטיבציה להמשיך. ראיתי פתאום שכל  שנשים בכפר שלי ומהכפרים סביבי מפרגנות לי, משתפות וקוראות לאחרות להצטרף. הבנתי עד כמה הנשים צמאות  לחשיפה הזאת, כי כל מה שהן שאבו זה רק מידע מאשלי וקסמן  או מבלוגריות מחוץ לארץ, ופתאום יש מישהי שמדברת בשפה שלהם ובתרבות והמנהגים. אני מקפידה לשתף תמונות גם מחיי הפרטים ויחד עם בני הקטן ולא תמיד זה מתקבל באהדה. הייתה ביקורת למה הבלוג הוא לא רק מקצועי, ולמה אני משתפת את הילד שלי, כך אני מאמינה שנכון לעשות. אני לא חוסמת אף ביקורת, מתוך מטרה להטמיע ולשנות את דעת הקהל".

כוח אשה

אט -אט החלו חברות מסחריות  לגלות עניין בתמרה. כשהבלוג שלה חצה 30 אלף העוקבים היא קיבלה הזמנה לאירוע "מוצר השנה". היא נזכרת: "במהלך שיעור אנגלית במכללה, צלצל הטלפון, ביקשו שאגיע לתל אביב לערב יוקרתי.  הגעתי לשם, הייתי הבלוגרית הערבייה היחידה. נדהמתי, הלב שלי דפק בחוזקה כי  באמת התרגשתי. זה היה אירוע מכונן שהבנתי שהפכתי לסלב בעצמי.  עם הזמן התחלתי לעבוד עם משרד פרסום ויח"צ מאזאווי במגזר הערבי, המחזיקים בקמפיינים גדולים מאד. נשלחתי לסקר אירועים מטעמם, וקבלתי מוצרים לסקירה.  חלק מהמתנות שקבלתי לעצמי, הייתי מגרילה לעוקבות שלי בפייסבוק. הפעולה שעשיתי עשתה רעש גדול כי במגזר הערבי לא היה רגילים לתחרויות מהסוג בזה. יש אנשי פרסום שאומרים שאני זו שפתחה את התיאבון להגרלות. פתאום כל הדפים העסקיים התחילו לשתף תחרויות.

"החשיפה שלי גדולה כשלפעמים אני נדהמת. "לאחרונה נכנסתי לחנות 'סבון של פעם' באחד הקניונים.  קניתי סבון פשוט ושיתפתי בבלוג. כעבר מספר שעות קבלתי טלפון ממנהלת הרשת שבירכה אותי  על השיתוף ושהמוצר נגמר מעודף ביקוש. היא הזמינה אותי לחנות והעניקה לי מתנה. הכוח טמון ברשתות החברתיות. נשים צמאות למידע, ואני מספקת להן את התוכן שחסר להן.  אני מקבלת מעל אלף הודעות בפרטי מידי יום מנשים שרוצות שאאפר אותן, אתן להם כוח. הן שואלות מתי אני מגיעה לאזור שלהן. נשים שמשתפות אותי בסיפור חייהן שלפעמים לא קל בכלל וחוו טראומות שונות. אני מקווה שאני מעלה בהן חיוך. עם הזמן הבנתי גם את סדר הגודל של האחריות המוטלת עליי כשנערות בנות 12 חיכו לי מחוץ למסעדה שהייתי בה בנצרת,  כי הן ראו בסנפ-צ'אט שאני סועדת שם".

עדיין קיימת אפליה (צילום: דורון גולן)
עדיין קיימת אפליה. מוברשם (צילום: דורון גולן)

 

עדיין קיימת אפליה

מוברשם  כמובילת דעת קהל  לא מאמינה בפרובוקציה. היא חושבת שהאשה הערבייה צריכה להיות מודל אלגנטי ומוקפד באיפור ובלבוש.  "לא תראי אותי בקמפיינים חשופה לעולם", מהירה מוברשם, "גופיה זה המקסימום שאני מוכנה להצטלם איתו. צריך לשמור על הכבוד ואפשר להצליח גם כשלא נחשפים יתר על המידה.  אני מתרגשת מכל אחת שפונה אליי אבל יחד עם זאת הבלוג והחשיפה יכולים להיות זמניים, לכן חזרתי ללימודים במכללה, כי אני  רוצה שיהיה לי מקצוע לעתיד. אני דוחפת נשים להצליח, ללמוד לצאת מהמעגל שלהן. גם לאחותי הצעירה אני אומרת שלא צריך לחשוב על חתונה, זה יבוא. אני התחתנתי בגיל 25, שזה  יחסית מבוגר למגזר, אבל רואים כיום שזו המגמה.  אני משדרת שאני גם אמא וגם סטודנטית וחולמת שכל הנשים במגזר הערבי יהיה בעלות תואר ראשון".

מוברשם מסבירה כי למרות החשיפה מהקהל הערבי, היא לא זוכה לקבל יחס שווה ממשרדי פרסום ויח"צ במגזר היהודי.  "זה עצוב, אבל האפליה קיימת", מסבירה מוברשם, "אני שולחת הודעות למשרדי פרסום ומראה נתוני חשיפה, כי אני רואה שבלוגריות רק עם אלפי עוקבים בלבד מקבלות מוצרים ואני לא.  לצערי לא הבינו את כוח השוק של המגזר הערבי. ההרגשה שלי היא שבגלל שאני ערביה אז אני מבינה פחות וזה לא נכון. הם לא מבינים את ההשפעה וגודל החשיפה לקהל, לכן אני מפרסמת גם מוצרים שאני קונה. בעבר הוזמנתי לאירוע של חברת איפור בינלאומית, הבטיחו לכולן שיטיסו אותן לחו"ל לראות את פעילות החברה. פתאום אני רואה בפייסבוק שכולן  סוקרות את האירוע ואני בכלל לא הוזמנתי. יש אפליה חד משמעית.

"המגזר הערבי השתנה היום מקצה לקצה המודעות ליופי וטיפוח נמצאת בראש בראשונה אצל נשים שעוקבות אחרי הטרנדים, כי הן משכילות ויוצאות מהבית לעבודה וחשוב להן ליהראות טוב. אני מסבירה לעוקבים שמעגל פשיעה מגיע מהיעדר השכלה ותעסוקה וכמה חשוב לצאת ללימודים ואני רואה בכפר שלי את המשפחות המשכילות חיות חיים טובים יותר. החלום שלי להמשיך ולהצליח.  לעשות פרויקטים גדולים עם נשים,  אבל שיידעו שיופי, איפור ואופנה זה לא הכל בחיים.  לכן אני לא מוותרת על הידרותרפיה. המקום היחיד בו אני מתנתקת זה במים. כשאני בטיפול במים עם ילדי החינוך המיוחד אני מצליחה להגיע לעצמי, לשקט מכל הרעש של המדיה החברתית. זה הפורקן שלי".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות