fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

העבודה הקשה משתלמת: המורה מחדרה זכתה במקום שני בתחרות ארצית בפיתוח גוף

טל הריס בתחרות צילום פרטי אתר בלינקר
טל הריס בתחרות צילום פרטי אתר בלינקר

בגיל 49, כשהיא גוברת על צעירות ממנה ומתחרה בפעם הראשונה בחייה בתחרות מסוג זו, טל הריס מחדרה זכתה במקום השני בקטגורית נשים בתחרות פיתוח הגוף הטבעית WNBF Israel. בתחרות התמודדו סך הכל 80 איש , נשים וגברים. הריס, מורה למתמטיקה בבית ספר השחף בגבעת אולגה, התכוננה לתחרות במשך חצי שנה עם אימוני כוח ומשקולות במכון כושר במקביל לתזונה מאוד מאוד מדויקת כהגדרתה בליווי תזונאי ומעקב שקילה קפדני. ואל תשאלו מה זה אומר להיות מיובש במשך יומיים: "סמוך לתחרות יש תקופה של ריקון פחמימות לגמרי ואז העמסה של פחמימות  וביומיים האחרונים ייבוש, בלי נוזלים בכלל, לא שותים דבר וזה מאוד מאוד קשה, מותר רק לשטוף את הפה. למה אנשים עושים לעצמם את הסבל הזה? כדי שהעור ידבק לגוף וכל השרירים יבלטו כשעומדים על הבמה. זה המחיר. לא פשוט בכלל להסתובב כל הזמן סביב העניין של האוכל, להגיע לאירוע מפואר ולא לנגוע בבופה אלא להביא טונה וביצים מהבית. בימים האחרונים אכלתי 9 ביצים ביום".

אמרו לכם שאתם סוג של משוגעים?

"כן, אבל זה לא חדש לי. האימונים עצמם זה טירוף, ההתמכרות לאדרנלין".

אלופת הפיטנס.טל הריס מתאמנת צילום :פרטי לאתר בלינקר
טל הריס מתאמנת צילום :פרטי לאתר בלינקר

התחרות התקיימה ב-15.11.18 בתל אביב ומודגשת כתחרות פיתוח גוף ל'טבעיים' בלבד, כלומר מי שלא נוטל סטרואידים ושאר תוספות מזיקות ולא חוקיות. הריס, כמו כל המתמודדים, נדרשה לעבור בדיקת פוליגרף יומיים לפני התחרות וגם בערב שבו התקיימה. מי שזכה במקום הראשון התבקש אחר כך לעבור בדיקת שתן כדי לוודא סופית שלא נטל חומרים משפרי ביצועים.

המתמודדים מתחלקים לקטגוריות והנשים עוטות על גופן בגד ים ביקיני כדי להבליט את מה שהושג בעבודה קשה, אבל חוטיני אסור בהחלט. זה בסדר, כי צריך להשאיר זמן כדי לצבוע את הגוף בשמן זוהר ומבליט. הריס עברה לצורך התחרות אפילו סדנת פוזינג, שבה למדה מספר פוזות שצריך לעשות על הבמה בתחרות כדי להרשים את השופטים. המתחרים לא מתאמנים ביום התחרות אבל כמה דקות לפני שהיא מתחילה עושים "פמפומים" עם משקולות כדי להזרים דם לגוף ואז החיטוב נראה טוב יותר.

"ואז מחכים בהתרגשות גדולה מאוד מאחורי הקלעים, עד שעולים לבמה. אני משתתפת בקבוצת ריצה והם באו לעודד אותי עם שלטים, זה היה מאוד מאוד מרגש וגם מנהל המכון שלי הגיע וכמובן המאמן הצמוד שירן גליק היה צמוד אלי כל הערב. תמיד התאמנתי ורצתי אבל אף פעם לא התחריתי ולא עברתי תהליך כזה של תזונה כדי להגיע למצב שהגוף שלי יראה כמו שהוא נראה היום. נכנסתי לעולם אחר שלא היכרתי קודם, עולם פיתוח הגוף".

קיבלת חשק לעוד תחרות או שהספיק לך ?

"מבחינת תחרויות בהמשך לא יודעת להגיד לך, אבל אני רוצה להמשיך לעבוד על הגוף כי אני מאוד אוהבת את המקום שהגעתי אליו מבחינת השייפ (כושר) ומה שקרה לרגליים שרואים את השרירים, הארבע ראשי למשל, הבטן חזקה".

איך בעלך עם כל השגעון הזה?

"אה…מפרגן מהצד, לא כל כך דוחף. חשוב לי להגיד שהתחרות והאימונים נערכו במקביל לעבודתי כמורה ומאמנת ולא החסירו ממסירותי לבית ולמשפחה".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות