fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מי ינקה את הזבל בחופים?

המשרד להגנת הסביבה דורש מראש מועצת חוף הכרמל לפנות את הזבל בחופים ומאיים להוציא נגדו צו שמירת ניקיון. המועצה: "לא נישא בעלות ניקיון של כ-2 מיליון מבקרים"
פסולת בחוף הכרמל (צילום: באדיבות המשרד להגנת הסביבה)
פסולת בחוף הכרמל (צילום: באדיבות המשרד להגנת הסביבה)

המשרד להגנת הסביבה התריע בפני ראש המועצה האזורית חוף הכרמל, כרמל סלע, כי אם לא יפונו ערימות הפסולת בחופים שבתחומי המועצה, יוצא נגדו צו שמירת ניקיון שמשמעותו פתיחת הליך של חקירה פלילית.

ביום חמישי שעבר קיבל סלע, מכתב התרעה בו צוין כי עליו לדאוג לפינוי הפסולת לא יאוחר מ-26 בחודש וכן לנקוט בכל האמצעים כדי למנוע מפגעים דומים בעתיד. ההתרעה נשלחה בעקבות ערימות הפסולת שהתגלו במגרש החנייה של חוף עתלית ובסביבתו, בעורף המפרץ שמאחורי מתחם נון, לרבות פסולת צמחייה, בחנייה בירידה לחוף הדרומי של נווה ים, לאורך השבילים שבין בריכות הדגים הנטושות של נווה ים ובין בריכות הדגים של מעגן מיכאל ומעין צבי, בתוך הצמחייה ובדרכי הגישה לים.

פסולת בחוף הכרמל, קרדיט: באדיבות המשרד להגנת הסביבה
פסולת בחוף הכרמל (צילום: באדיבות המשרד להגנת הסביבה)

יש לציין כי גם בחודש אוגוסט האחרון קיבלו במועצה התרעה על מפגעים דומים שפונו בעקבות ההתרעה. מהמשרד להגנת הסביבה נמסר מדובר במפגעים חמורים לסביבה ומטרדים לציבור, המהווים עבירה על חוק שמירת הניקיון.

מהמועצה האזורית חוף הכרמל נמסר בתגובה: "אנו מצרים על כך שהמשרד להגנת הסביבה עסוק ביחסי ציבור ובספינים תקשורתיים במקום לדאוג לפתרון הבעיה ולתקצב את עלות ניקיון החופים הפתוחים _ ויפה שעה אחת קודם.

"ראוי כי מדינת ישראל שמגדירה את חופיה כ'נכס לאומי', תתקצב אותם כפי שנעשה במדינות מערביות ברחבי העולם. תושבי המועצה האזורית חוף הכרמל, 7400 בתי אב, לא יישאו בעלות ניקיון החופים של יותר מ-2 מיליון מבקרים בעונה. המועצה תמשיך לנקות את רצועת החופים, כ~26 ק"מ (חופים פתוחים), בהתאם למסגרת התקציבית. עם סיום עונת הרחצה החלה המועצה לנקות את מוקדי הזיהום הקשים שנמצאים בתוואי שטח של עד 500 מטר מקו החוף".

ובאותו עניין, ביום שני חתם סלע אמנה לגיבוש מדיניות סדירה ובת קיימא לסביבה הימית והחוף במסגרת הפאנל "חלון לים התיכון" בנושא חופי ישראל ושמירתם שהתקיים באשדוד.

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות