fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

המשטרה פינתה את מאהל המחאה להקמת אסדת הגז

פינוי מאהל המחאה. צילום: משטרת ישראל
פינוי מאהל המחאה. צילום: משטרת ישראל

מאהל המחאה של ארגון "שומרי הבית" שהוקם ליד מחלף זכרון יעקב בכביש 2, פונה הבוקר (ג') בידי המשטרה. כך נמסר ממשטרת ישראל. לפי ההודעה, המשטרה פעלה בהתאם לבקשת רשות מקרקעי ישראל (רמ"י), "לאחר שמוצו מהלכי ההידברות שנערכו עם מנהיגי המחאה, בו הובהר לאזרחים כי הם נמצאים על אדמת מנהל השייכת לרמ"י וכי שהייתם בשטח מהווה עבירה פלילית", לשון הודעת המשטרה.

אתמול חילקו פקחי רמ"י מכתבים המודיעים לשוהים במקום כי מדובר באדמת מנהל וכי עליהם לפנות את המקום. הבוקר, לאחר שניסיונות ההידברות לא צלחו ולאחר שהפעילים לא שעו להוראת הפינוי, הגיעו אנשי רמ"י בליווי שוטרים ודרשו מהפעילים להתפנות.

פינוי מאהל המחאה. צילום: משטרת ישראל
פינוי מאהל המחאה. צילום: משטרת ישראל

מאהל המחאה הוקם לפני כשבועיים בשטח בו מתקיימות עבודות של חברת "נובל אנרג'י" להקמת אסדת הקידוח של פרויקט "לווייתן" מול חוף דור. כתוצאה מהקמת המאהל נעצרו העבודות במקום, כולל הנחת צנרת להובלת הגז מהים ליבשה.

מארגון שומרי הבית נמסר כי אתמול בבוקר נפגשו נציגיו, מלווים בעורך דין, עם ניצב משנה שמעון בן שבו, מפקד מרחב מנשה, וכי בפגישה סוכם כי אם רשות מקרקעי ישראל תדחה את הצעת "שומרי הבית", פעילי הארגון ייגשו עוד באותו היום לבית המשפט, ואם עתירתם תידחה, הם יתפנו מהמאהל מרצון. "המשטרה הפרה הלילה בבוטות סיכום זה", אמרו בשומרי הבית. "לפנות בוקר הגיעו עשרות שוטרים והחלו מיד בפינוי המאהל תוך הפעלת כוח, והעמיסו את ציוד המאהל על משאיות. לצערנו, המשטרה ביצעה מחטף וקבעה עובדות בשטח בטרם ניתן לשופט הזמן להחליט בבקשה. משכך, פנו פעילי שומרי הבית מיד לשופט תורן וביקשו צו מניעה. מעט לאחר השעה 07:00 בבוקר, החליט בית משפט השלום בחיפה להורות על צו מניעה לפינוי המאהל. למרות זאת השוטרים בשטח ממשיכים בפעולות הפינוי ומסרבים להפסיקן, עד שיראו את הצו מודפס בשטח. סגן מפקד תחנת זכרון יעקב, ליאור לוי, עומד על דעתו כי אין לפעילי שומרי הבית זכות לחזור לאזור המאהל, על אף החלטת בית המשפט. אנו מנסים להבין מה המוטיבציה של השוטרים לפנות את המאהל, למרות שהדבר עומד בניגוד לפסיקת בית המשפט. אנו כמובן בדרכנו עם הצו המודפס", נמסר עוד משומרי הבית.

"אנו מצרים על כך שהמשטרה בחרה במסלול שבו בחרה והחלה בפינוי את המאהל שלא לצורך ובניגוד לסיכום המוקדם עמה ואף ממשיכה לעשות כך למרות שראתה כי התקבל צו שיפוטי בנושא. אנו מצפים מהשוטרים להפסיק את פעולות הפינוי באופן מיידי, להשיב לנו את הציוד שנלקח מאיתנו שלא על פי דין ולהחזירו בהקדם למאהל, בו נמשיך ונשהה במסגרת החוק והדמוקרטיה. למרות הצו, המשטרה גידרה את השטח. המועצה האזורית חוף הכרמל שלחה פקחים לבדוק את חוקיות הקמת הגדר על ידי המשטרה. המשטרה מעכבת  את חזרת הפעילים לשטח וטוענת להקפאת המצב. זאת בניגוד גמור ומוחלט לצו השיפוטי שהוצג לה". 

פינוי מאהל המחאה. צילום: משטרת ישראל
פינוי מאהל המחאה. צילום: משטרת ישראל

 

מהמשטרה נמסר בתגובה על דברי פעילי "שומרי הבית": "הסוגיה המשפטית נתונה לפתחה של רשות מקרקעי ישראל ולא המשטרה, שהינה גורם מקצועי המסייע ביישום בחוק. משכך, הבקשה עצמה לצו מניעה לא נמסרה למשטרה, כשם שההודעה על פתיחת ההליך לא נמסרה לנו עפ"י סדרי הדין וכן לא הודיעו על תאריך לדיון אצל שופט וכמובן לא על על החלטה כלשהי. בשעה 07:20 השופט חתם במעמד צו אחד על צו המניעה, כאשר הפינוי הסתיים ונשאר ציוד מועט על משאיות ההובלה. לפיכך, כל ניסיון להכפיש ולפגוע במשטרה בטענות שווא, אינו ראוי ויש לדחותו על הסף".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות