fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

המשוגעים לטרנטעס

בי-קסטל-אנריקה-זייפרט-יחיאל-רוזן-יוליה-הארפ
צילום: דורון גולן

 

USHOPSmotors, מועדון החמש, וHarley Davidson ועוד  20 מועדוני רכב הבטיחו את השתתפותם באירוע המוטורי הגדול ביותר של ישראל , מתקיים זו השנה השמינית ברציפות בכרמיאל. השנה לראשונה יוצגו גם אופנועי אינדיאן . השנה צפוי להיות הגדול מכולם עד כה.  כל זה יקרה בחג השבועות ביום ראשון הקרוב ה-20 לחודש , במדרחוב בכרמיאל החל מהשעה 11:00 בבוקר בשיתוף עיריית כרמיאל.

לכבוד המאורע החלטנו לאסוף מספר משוגעים לטרנטעס מכרמיאל, לשמוע מהם על התחביב החביב, להתוודע לסיבות לשגעון. מצאנו אנשים נורמטיביים לחלוטין שזה העיסוק החלומי שלהם.

תכירו את אבי קסטל עם אופנוע ה-BSA משנת 1958 המשמש אותו גם ככלי רכב ביום יום. אנריקה זייפרט שגם הוא מתנייד ברכב אספנות BMW 1602 . איתן ויוליה הארפי עם הWolksvagen Karman Ghia שנת 1964. יחיאל רוזן עם ה- מכונית MAZDA RX7 שנת 1980 מנוע רוטורי,

אבי קסטל גיל: 65.

אבי קסטל צילום: דורון גולן
אבי קסטל צילום: דורון גולן

מצב משפחתי: נשוי לתמי, אב לשניים וסב לארבעה נכדים.

פריט האספנות: "אופנוע BSA תוצרת אנגליה שנת ייצור 1958 מנוע 600 סל"ד. אופנוע שתחילתו במלחמת העולם השנייה, נבנה ככלי תחבורה לצרכים צבאיים בשנת 1942 באנגליה. בהמשך לאחר המלחמה נמשך ייצורו לשימוש אזרחי".

איך הגעת לאספנות: "מאז שאני ילד יש לי אופנועים, גדלתי עם אופנוע כזה. זה קרה עם ההתבגרות, לפני 20 שנה, אז הרגשתי צורך נוסטלגי לחזור לאופנוע הילדות. חבר מקרית שמונה מכר לי את האופנוע שלו, שילדה בלבד ואני שיקמתי אותו. מאז הוא כלי הרכב שלי, משמש אותי ביום יום, אני ממש נהנה לרכב עליו, מתרגש שאני יכול להחזיק מודל כזה נוסע. יש גם יתרון שהביטוח זול, אבל אני בעיקר נהנה לנסוע עליו".

שם: אנריקה זייפרט. גיל: 68. מצב משפחתי: נשוי ואב לשני ילדים, סב לשישה נכדים".פריט האספנות: "מכונית  BMW 1602 שנת ייצור 1975".

אנריקה זייפרט צילום: דורון גולן
אנריקה זייפרט צילום: דורון גולן

איך הגעת לאספנות: "עליתי לארץ מאורוגוואי, כך שחלומותיי קשורים למקום בו נולדתי וגדלתי. המכוניות הן המחלה שלי, בעיקר רציתי להגשים חלומות מימי נעוריי בהם חלמתי על המכוניות היוקרתיות של אותם ימים, שהיו מנת חלקם של בני הטובים. זה היה החלום של כל הצעירים במונטבידאו, היחידים שיכלו להרשות לעצמם היו בני הטובים, אז חיכיתי שנים עד שהצלחתי להגשים את החלום משנת 1967. הבי אמ וו הייתה הראשית שבהן. בבית לא היינו עשירים, אבל כשבגרתי ועבדתי, ניגשתי לסוכנות רכב מונטבידאו, במטרה לרכוש פיאט 128. כשהתברר לי מחירה, הסתפקתי בפיאט 600, אבל החלום נותר. היום  יש לי גם פיאט 128 מאותה שנה של אז, שנות ה-70 המוקדמות".

שם: יחיאל רוזן. גיל: 64. מצב משפחתי: נשוי ואב לשתי בנות. פריט האספנות: "מכונית MAZDA RX7 שנת 1980 מנוע רוטורי".

יחיאל רוזן צילום: דורון גולן
יחיאל רוזן צילום: דורון גולן

איך הגעת לאספנות: "בשנת 1991 שיפצתי בעזרתו של מיכה גרש אופנוע טריומפ משנה 1963, שהיה שייך למשמר נשיא המדינה דאז, יצחק בן צבי. עבודת השיפוץ ארכה כשבעה חודשים, בסיומם נהניתי לרכב על האופנוע המיוחד. בשנת 1990 התעסקתי עם מכונית מאוד מיוחדת ונדירה של חבר: BMW 2000CS שהייתה בשעתו שייכת לארכיהגמון הילריון קפוצ'י הנודע לשמצה, באמצעותו הבריח נשק מלבנון. בעיקר אני אוהב את עבודת השיפוץ, התהליך, שיהיה מדויק ונאמן למקור. בשנת 2006 יחד עם ברל'ה סנדל, אחרי שביקרנו במספר מפגשים של מועדון החמש, החלטנו יחד להביא רכב אספנות. בסוף 2006 הבאנו מרצדס SL450 1977 שנה אחר כך, הבאנו שברולט קורבט 1977, ושנה לאחר מכן אופנוע הארלי ShovalS שנת 1979, את כל אלו מכרנו ושנה לאחר מכן הבאנו את המאזדה הנוכחית, שכרגע בבעלותי ומשמשת לי ככלי תחבורה".

שם: יוליה ואיתן אהרפי. גיל: 41 ו47.מצב משפחתי: נשואים והורים לשני ילדים. פריט האספנות: מכונית פולקסווגן קרמן גיה שנת ייצור 1964.

יוליה הארפי צילום: דורון גולן
יוליה הארפי צילום: דורון גולן

איתן , איך הגעת לאספנות: "זה התחיל מימי הילדות שלי, בהם ראיתי בשכונה הדרומית, שם גרנו, מכונית פלימוט ישנה. כך חלפו שנים עד שהזדמן לי לרכוש אחת ולשפץ, וכך מונע על ידי חלום ילדות רכשתי אותה ואני מאושר. אשתי יוליה מלווה אותי לכל מקום".

 

 

 

 

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות