fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

שעות של המתנה לנוסעי הרכבת לכרמיאל עקב תקלה במנהרות

רכבת מנהרות גילון
צילום אלכס הובר

קו הרכבת נתב"ג – כרמיאל הושבת השבוע למספר שעות עקב תקלה במנהרות.

ברכבת שיצאה מתחנת חוף הכרמל לתחנת כרמיאל, הוכרז כי העליה  ונוסעים האחרים הורדו לרציף.

בהמשך ניתנה הנחייה לנוסעים להמתין לרכבת שתסיעם לתחנת עכו.  לנוסעים הוסבר כי בתחנת עכו ימתינו אוטובוסים שיסיעו אותם לתחנת אחיהוד ולתחנת כרמיאל.

אחד הנוסעים מריו פרל אמר לבלינקר: "כשהגענו לתחנת עכו, פנינו לחניון על מנת לעלות על האוטובוסים, אך לא היה במקום ולו אוטובוס אחד. גם לאחר המתנה ארוכה. מספר נוסעים ואני בתוכם, יצאנו לכביש הראשי שם למזלנו עבר קו 369, אותו כלל לא הכרתי, הנוסע לכרמיאל אך לא דרך התחנה המרכזית (הסמוכה לתחנת הרכבת) אלא דרך כביש 85, הנהג הסביר לי שאין לו אפשרות לעצור עד לתחנת ביג כרמיאל". מרכז ביג נמצא ביציאה המזרחית המרוחקת. למותר לציין שמשם היה על אותם נוסעים להמתין לקו אוטובוס שיחזירם מערבה לתחנת הרכבת.

רכבת מנהרות גילון
צילום אלכס הובר

פרל מסביר: "נסיעה של שעה וחצי מנתב"ג, ארכה למעלה מארבע שעות, זו בהחלט שערורייה, אני מבין שתקלות עלולות לקרות, אבל זו לא הפעם הראשונה, היה על רכבת ישראל כבר לדעת כיצד להיערך עם אוטובוסים, הם ידעו שהרכבת מגיעה מפוצצת מנתב"ג , כנראה שבשל ערב חג".

מאחר ותקלה זו היא כבר השנייה בתוך חודש, והטיפול בנוסעים הוא בעל מאפיינים דומים אם לא זהים, ביקשנו את תגובת רכבת ישראל, והסבר מדוע התקלה חוזרת ונשנית וכיצד נערכת רכבת ישראל לפתור את הבעיה שלא תגרום לנוסעים להטלטל למעלה מארבע  שעות, מרחק אותו היו גומעים בתוך שעה וחצי.

אם לא די בזמן האבוד, יש להוסיף כי מספר נוסעים שהתייאשו מהמתנה לאוטובוסים, עלו על מונית מהתחנה הנמצאת במתחם תחנת רכבת עכו ונדרשו לשלם 100 שקלים עבור נסיעה לכרמיאל. כאשר הגיעו הנוסעים לתחנת כרמיאל, נגשו למנהל התחנה בבקשה לקבלת זיכוי כפי שנהוג במקרים כאלו, היו גם כאמור מי שנאלצו להזמין מונית במחיר מופקע, בשל העדר אוטובוסים, ומנהל התחנה אמר להם שזה לא באחריותו.

מרכבת ישראל נמסר: "עקב תקלה נסגרו ביום שני האחרון, לזמן מה, מנהרות גילון לתנועת רכבות. צוותי רכבת ישראל פעלו במהירות לתיקון התקלה, ותנועת הרכבות חודשה כעבור כשעה. הנוסעים לכרמיאל ואחיהוד קיבלו מענה מהיסעים אשר הוזמנו לתחנות אלו, וכן לתחנת עכו, שהינה התחנה הקרובה ביותר. הנוסעים הראשונים שהגיעו לעכו קיבלו מענה מידי מהאוטובוסים שכבר חיכו לנוסעים בעת שאלה ירדו מהרכבת. בהמשך, הגיעו נוסעים נוספים שחיכו זמן מה עד להגעת האוטובוסים הנוספים."

נוסעים אשר הגיעו באיחור של חצי שעה ומעלה ליעדם, זכאים לפיצוי בדמות כרטיס נסיעה".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות