fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

המחבל מדיזנגוף תכנון פיגוע נוסף בעפולה

כך עולה מכתב אישום שהגישה היום פרקליטות מחוז חיפה לבית המשפט המחוזי בעיר נגד אמין מלחם בן 23 ומוחמד מלחם בן 22 - בני דודים של נשאת מלחם ונגד חברו איוב סלאמה רשיד בן 22 בגין סיוע לאחר מעשה ועבירות נוספות
2 הרוגים ו-7 פצועים בפיגוע ירי לעבר פאב ברחוב דיזינגוף בתל אביב - צילום דוברות מד"א
2 הרוגים ו-7 פצועים בפיגוע ירי לעבר פאב ברחוב דיזינגוף בתל אביב - צילום דוברות מד"א

 

בראשון לינואר, סמוך לפני השעה 14.40, הגיע נשאד ( נשאת ) לרחוב דיזנגוף בתל אביב כדי לבצע את הפיגוע, כשברשותו קוראן ונשק מסוג פלקון. סמוך לפאב "סימטא" שברחוב דיזינגוף, ביצע נשאד את הפיגוע שתכנן, על ידי כך שירה לעבר יושבי הפאב ואנשים שהיו בסמוך לו, לפחות 22 כדורים, וגרם למותם של אלון בקל ז"ל ושמעון רוימי ז"ל, ופצע נוספים.

נשאד השאיר את הקוראן שנשא במקום הפיגוע ונמלט מהמקום. בבריחתו, עלה נשאד למונית בה נהג מטאוע אל קרינאוי ז"ל, שהסיע אותו לכוון צפון. סמוך למלון מנדרין, רצח נשאד, בירי, את נהג המונית, לאחר שחשד בו כי בכוונתו להסגירו לידי המשטרה.

לאחר מכן הגיע נשאד  לרמת אביב, שם תלה, על גג בניין, יריעת בד עליה נרשם "דעא"ש", ויריעת בד עליה מודפס, בשפה הערבית, המשפט, "אין אלוהים מלבד אללה ומוחמד שליח האל". משם נסע נשאד לאזור ואדי עארה, והסתתר בכפר ערערה.

 

יומיים לאחר פיגוע הטרור, בשעות הערב הסתתר נשאד במחסן ביתו של בן דודו; אמין מלחם והמתין ומשהבחין בו נשאד, קרא לו לגשת אליו. השניים התחבקו  ונשאד סיפר לאמין  כי הוא זה שביצע את הפיגוע בת"א ורצח את נהג המונית, והוסיף  כי הוא רצה להיות "שאהיד", עוד סיפר נשאד  את הקורות אותו ביום הפיגוע, ובכלל זה כי השאיר את הקוראן שלו בזירת הפיגוע, ותלה חולצה של דאע"ש ברמת אביב, כל זאת כדי להעביר מסר ליהודים כי מבצע הפיגוע הוא מוסלמי דתי. נשאד ביקש מאמין קוראן, אוכל, וסם מסוכן מסוג חשיש.

2 הרוגים ו-7 פצועים בפיגוע ירי לעבר פאב ברחוב דיזינגוף בתל אביב - צילום דוברות מד"א
2 הרוגים ו-7 פצועים בפיגוע ירי לעבר פאב ברחוב דיזינגוף בתל אביב – צילום דוברות מד"א

בהמשך סיפר נשאד לאמין כי בכוונתו לבצע פיגוע נוסף בעפולה, ציין בפניו כי נותרו ברשותו 32 כדורים, וביקש ממנו סיוע בהשגת תחמושת נוספת לביצוע הפיגוע המתוכנן.  בתגובה, ניסה אמין  לקשור קשר עם נשאד, והציע לנשאד כי יבוצע את הפיגוע בבסיס צה"ל "מחנה 80", והוא יסייע בידו.

בהמשך הצטרף מוחמד מלחם אל אמין ופגש את נשאד במחסן  והשניים התחבקו. נשאד ביקש ממוחמד לרכוש עבורו טלפון סלולארי חדש, ולבקשתו, עזב מוחמד  את המחסן, נסע לרכוש הטלפון, ולאחר מכן חזר למחסן ומסר אותו לנשאד . מספר שעות לאחר מכן הציע אמין לנשאד לעבור להסתתר בבית נטוש הסמוך למחסן, לאחר  שוודא כי הבית הנטוש אכן ריק, הוא לווה את נשאד אל הבית.

 
image
הנאשמים היום בבית המשפט בחיפה. צילום: שלומי גבאי

ארבעה ימים לאחר הפיגוע, המחבל מלחם פגש בחברו-  איוב רשיד בגינה הציבורית שבכניסה לכפר ערערה. נשאד ביקש מאיוב  לקנות עבורו חפיסת סיגריות, ומסר לנשאד את חפיסת הסיגריות שקנה עבורו יום למחרת.

מכתב האישום עולה כי ב-6 לינואר, בסביבות השעה 21.30, הגיע נשאד למכולת שבה עבד איוב , כשהוא חמוש בנשק ופניו מוסתרות בכובע ובחולצה, וביקש מאיוב  2000 שקלים וסיגריות, והאחרון מסר לו סכום כסף שהיה ברשותו, ושתי חפיסות סיגריות. בנוסף  אמר נשאד לאיוב  כי הוא מתכנן לבצע פיגוע נוסף בתל אביב או באחת מערי הצפון, ביום שישי 8 לינואר, לאחר תפילת הצהריים. נשאד ביקש מאיוב  להשיג לו חמש קופסאות תחמושת לרובה M16, או כדורי 14 מ"מ, לצורך ביצוע הפיגוע. איוב הסכים לכך, השיבו כי ינסה להשיג עבורו תחמושת, ואף יעץ לו לבצע את הפיגוע בצפון הארץ ולא בתל אביב. וסכמו השניים להיפגש ביום שישי בשעות הערב סמוך למכולת, שם  ימסור לו  את התחמושת.

בסביבות השעה 24.00, בעת שהיה בדרכו לביתו, פגש איוב בנשאד, ונתן לו חפיסת סיגריות. איוב עדכן את נשאד כי לא הצליח עדיין להשיג את התחמושת שביקש. נשאד ביקש מאיוב להמשיך לנסות להשיג לו תחמושת, והוסיף כי יגיע לאזור המכולת ביום שישי בערב כפי שסוכם. מספר שעות לאחר מכן, לאחר שנודע לאביו של איוב כי הוא נפגש עם נשאד, הביאו אל משטרת עירון, שם נחקר ובהמשך נעצר.

 נשאד אותר על ידי  ע"י כוחות הביטחון בבית הנטוש ביום שישי בצהריים. נשאד פתח בירי לעבר כוחות הביטחון שביקשו לעצרו, ובתגובה לכך נורה ונהרג מירי כוחות הביטחון.

לאשמים מיוחסות עבירות של סיוע לאחר מעשה, חיפוי על עבירה  וניסיון לקשר לסיוע לאויב במלחמה . הפרקליטות מבקשת מביהמ"ש לעצור את הנאשמים עד תום ההלכים המשפטיים נגדם. התיק נחקר ע"י שירות הביטחון הכללי יחד עם ימ"ר תל אביב במשטרת ישראל.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות