fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

המועצה האזורית זבולון מחריפה את המאבק כנגד הפקעת שטחים

השבוע סיירו בשטחים המיועדים להפקעה הועדה למתחמים מועדפים לדיור (הותמ"ל) ונפגשו עם נציגי היישובים
השר נוטע עץ, החקלאים מפגינים. השבוע בכפר ביאליק (צילום: דורון גולן)
השר נוטע עץ, החקלאים מפגינים. השבוע בכפר ביאליק (צילום: דורון גולן)

מחריף המאבק מטה של המועצה האזורית זבולון כנגד הפקעת 2500 דונם, שטחים חקלאיים מיישובי המועצה והעברתם לשטחי השיפוט של קרית ביאליק וקרית אתא לצורכי בנייה. השבוע סיירו בשטחים המיועדים להפקעה הועדה למתחמים מועדפים לדיור (הותמ"ל) ונפגשו עם נציגי היישובים.
במאבק מתרכז בהפיכת הריאה הירוקה בלב המועצה לגוש בטון ואספלט, תחת מענה של  הוזלת עלויות הדיור, אשר לדברי המועצה תוביל לנגיסת קרקעות בישובים; כפר ביאליק, רמת יוחנן, אושה ושטחיפ של כפר מכבי ואושה.

ראש המועצה האזורית זבולון דב ישורון, המוביל את מטה המאבק ונציגי היישובים, ציינו בפני ועדת התכנון כי, הפקעת השטחים החקלאיים המעובדים תוביל לחיסול החקלאות ולקריסת מקורות ההכנסה של התושבים.

השר נוטע עץ, החקלאים מפגינים. השבוע בכפר ביאליק (צילום: דורון גולן)
השר נוטע עץ, החקלאים מפגינים. השבוע בכפר ביאליק (צילום: דורון גולן)

ישורון ונציגי היישובים, הביעו תרעומת בפני מתכננות הוועדה על כך שלא הוזמנו להציג את עמדתם בטרם נתקבלה ההחלטה בנושא הפקעת השטחים החקלאים והדגישו בפניהן כי יש למצות תחילה עתודות קרקע בתוך הערים הסמוכות למועצה ולא בשטחים החקלאיים המהווים טווח ומרחב פתוח, העוטפים את העיר וכי יש  לדחות את התכניות שיהפכו הפיכת הריאה הירוקה לגוש בטון ואספלט מה עוד שאין לכך כל הצדקה. במיוחד   לנוכח העובדה כי, התכנית מתבססת על הנחה מוטעית כי המדובר בשטחי השבה ואין זה כך.

נציגי היישובים, הבהירו כי בכוונתם להיאבק גם משפטית בהחלטת הוועדה, כאשר מתכננות הותמ"ל, הביעו את התרשמותן מהסיור ומהמפגש שקיימו עם נציגי היישובים וחקלאים ובהם בעלי "משתלות שפר" בכפר ביאליק, ומכך שאכן מדובר בשטחים חקלאיים מעובדים. הן ציינו כי בכוונתן להציג את הממצאים וההשלכות הכרוכות בכך בפני חברי הוועדה בטרם תתקבל החלטה סופית.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות