fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

המאבק של המועצה נשא פרי

תחנת הרכבת בנימינה (צילום: נירית שפאץ)
תחנת הרכבת בנימינה (צילום: נירית שפאץ)

השנה החלה בפתיחת תחנת רכבת חדשה ומשודרגת בבנימינה, שהחליפה את התחנה שהוקמה לפני 95 שנים ומשרתת כ-245 אלף נוסעים בחודש. לפני כשנתיים הוחלט ברכבת ישראל לבצע בתחנה שדרוג נוסף, בעלות של 13 מיליון שקלים, שכלל הרחבת אולם הנוסעים, תוספת קירוי מעל רציפי הרכבת והסדרת מבואות הכניסה והיציאה מהתחנה. הוקם אולם נוסעים חדש הכולל מבנה קופות חדש וחדר מנהל חדש, נוספו עמדות אוטומטיות למכירת כרטיסים, הוכפל מספר שערי הכניסה והיציאה ונוצרה הפרדה בין הנוסעים הנכנסים והיוצאים מהתחנה. כמו כן, במאי השנה נפתחה גם כניסה מערבית חדשה לתחנה, מכיוון אזור התעשייה. עם זאת, בשנים הקרובות קיימת תכנית להוציא את מסילת הרכבת ממקומה החוצה את בנימינה ולהסיטה לכביש 4, ובכך כלולה כמובן גם הקמת תחנת הרכבת על כביש 4. וכך, השיפוצים  ושדרוגי התחנה הם – במידה ותבוצע התכנית – זמניים בלבד ולשרתו את הנוסעים רק לטווח הקצר של שנים בודדות.

תחנת הרכבת בבנימינה אחרי השדרוגים (צילום: נירית שפאץ)
תחנת הרכבת בבנימינה אחרי השדרוגים (צילום: נירית שפאץ)

כדי להגיע לתחנת הרכבת בנימינה מזכרון יעקב יש לנסוע בכביש הראשי מזכרון יעקב לבנימינה, כביש 652, בתחבורה ציבורית או ברכב. באביב השנה החלו עבודות שדרוג והרחבה של הכביש, הנחוצות לכל הדעות, אך הן עוררו מאבק ציבורי למען סלילת שביל אופניים לצד הכביש. תחנת הרכבת בנימינה אינה משופעת במקומות חניה, הדרך מזכרון יעקב לבנימינה אינה ארוכה מדי לעשותה באופניים.

תושב זכרון יעקב, יועץ התכנון והסביבה יורם אסידון, הוביל מאבק לסלילת שביל אופנים כזה, כנראה כי עניין השביל מתעכב ונפל בין הכיסאות של חברות ומשרדי ממשלה. המאבק כלל רכיבת מחאה של רוכבי אופנים על הכביש מזכרון יעקב לבנימינה בחודש אפריל, מועצת זכרון יעקב קיימה מגעים עם משרד התחבורה בנושא, וחודש לאחר מכן, במאי, הודיע ראש מועצת זכרון יעקב, זיו דשא, כי שביל אופנים שעלותו כ-6 מיליון שקלים  ייסלל לצד הכביש והמאבק המשולב של המועצה והתושבים נשא פרי.

רכיבת המחאה למען שביל אופניים לצד הכביש הראשי מזכרון יעקב לבנימינה (צילום: יורם אסידון)
רכיבת המחאה למען שביל אופניים לצד הכביש הראשי מזכרון יעקב לבנימינה (צילום: יורם אסידון)

תחנת רכבת בזכרון יעקב עצמה מתוכננת לקום בעוד מספר שנים, ומה שיפטור את היישוב מהתלות בתחנת הרכבת בנימינה. אך עד שהדבר יקרה, החל מ-1.11 השנה החלו לפעול גם קווי שאטל מזכרון יעקב לבנימינה ובחזרה. הקווים, שתי נסיעות הלוך בבוקר ושתי נסיעות חזור לקראת ערב ללא עלות, עוברים בתחנות שונות בתוך זכרון יעקב וחוסכים לתושבים את הצורך לחנות בחניה העמוסה שברכבת בנימינה.

מזכרון יעקב יצאה בשורה מעניינת נוספת בתחום התחבורה, כשבנובמבר השנה נודע כי משרד התחבורה יבחן תכנית לרכבל שיקשר בין היישוב הנמצא על הר לבין המרכז המסחרי מול זכרון הנמצא למרגלות ההר ומעברו השני של הכביש הראשי. מול זכרון מקושר לזכרון יעקב כיום באמצעות קווי אוטובוס.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות