fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הלכה לצבא בניגוד לרצון המשפחה והפכה למצטיינת הרמטכ"ל

ביום שני שעבר התקיים טקס מצטיינים בראשות הרמטכ"ל ובו קיבלו קצינים נגדים אות הערכה הודות לשירותם המסור. מבין המצטיינים נמצאת סרן מילנה שבקוביץ מחדרהץ

שבקוביץ (34) עלתה לישראל מקווקז במסגרת תכנית נעל"ה והשתקעה בפנימייה מבואות עירון בקיבוץ עין שמר. היא מספרת שכילדה קווקזית היא לא ספגה את תרבות הגיוס לצבא, אך שאפה לעלות ארצה ולהתגייס. משפחתה לא תמכה בה על כך שתתגייס, אך היא ראתה את זה כשליחות. "אמא לא תמכה בתהליך הזה אך היא בסופו של דבר הבינה שזה החלום שלי", אמרה.

מילנה שבקוביץ (צילום: דובר צה"ל)
מילנה שבקוביץ (צילום: דובר צה"ל)

שבקוביץ שאפה להתגייס לתפקיד בתחום הרפואה וכך הגיעה לתפקיד החובשת, ושובצה כחובשת בלשכת גיוס חיפה. לאחר חצי שנה בתפקיד יצאה לקורס הקצינים, ובסיום תהליך הקצונה, שובצה כקצינת ארגון רפואה בחיל הים ושירתה כשלוש וחצי שנים בתפקיד ולאחר מכן השתחררה. לאחר השירות הצבאי למדה סיעוד וקורס פרמדיקים באוניברסיטה העברית.

עם סיום הלימודים הייתה פרמדיקית במד"א ירקון, ואחות בבית החולים אסף הרופא 8 שנים. על אף ההצלחה באזרחות בתחום הרפואה, הרגישה מלינה כי היא רוצה לחזור לצבא בתפקיד ניהולי, ולכן חזרה ב-2013 לתפקיד אחות אחראית מרפאה בבסיס הטכני של חיל האוויר במשך שלוש שנים. לאחר שהייתה שם שלוש שנים, הצליחה להתקדם ולהיות מפקדת רם 2 בתל השומר, ובתפקיד זה היא משרתת כעת.

שבקוביץ: ״להיות אחות ומפקדת במערך ר״מ 2 זה כבוד בשבילי. לשרת ולתת שירות משמעותי זה לשוב בשבילי. אני מאוד שמחתי לגלות על הזכייה״.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות