fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

היתושים הפכו את החיים בגבעת אלונים לסיוט מתמשך

יתוש אילוסטרציה
צילום אילוסטרציה: פנתרמדיה

שכונת גבעת אלונים בקרית אתא, מהווה אבן שואבת לתושבים רבים מהסביבה אולם אלו נתקלים בקבלת פנים עוקצנית במיוחד שממררת את חייהם: יתושים ומיני חרקים מעופפים שחודרים דרך כל פתח והופכים את החיים על ראש הגבעה לחיים של עקיצות וגירודים.

יתוש אילוסטרציה
צילום אילוסטרציה: פנתרמדיה

על פי התכנון, מיועדת השכונה החדשה למשוך אליה אלפי משפחות, רובן מהישובים הסמוכים לקרית אתא ועל אף שחלק ממנה כבר מאוכלס, העבודות לפיתוח השכונה ובנייתה יימשכו כעוד כחמש שנים. המשפחות שכבר עברו להתגורר בשכונה מבינות את הצורך לחיות במקום שנמצא בפיתוח אולם דבר לא הכין אותם להתמודדות מול מכת היתושים. "יש רשתות על כל החלונות שלנו" מספרת אחת הדיירות "אבל מתברר שזה לא עוזר כי יש חרקים מעופפים שעוברים אפילו דרך הרשתות. לכדנו את כל החרקים והמעופפים שנכנסו אלינו והעברנו את זה לעירייה כדי שתעביר את זה למעבדה. קנינו בית על גבעה עם נוף מקסים ואויר נהדר, אבל אנחנו לא נהנים מזה".

מתברר כי תופעת היתושים, כך לדברי התושבים בשכונה, נמשכת שמונה-תשעה חודשים בשנה וגם בתקופת החורף בה זוכים התושבים למעט מנוחה, ברגע שמזג האויר מתחמם, חוזרים היתושים לעקוץ ללא רחם. "יש פה תינוקות עקוצים שנראים כמו מסננת" אומרת תושבת השכונה "אנחנו נופלים בין הכסאות כי השכונה גובלת בעוד רשויות ורק אם יהיה שיתוף פעולה אולי נזכה להקלה. זו פגיעה באיכות החיים, אנשים כבר התייאשו מלחיות ככה ויש כאלו שכבר מוכרים. אני לא אעמוד בזה יותר, אם לא יהיה פתרון אנשים יצביעו ברגליים כי משהו כזה משפיע על ההחלטה אם לקנות או לא".

תושבי השכונה מספרים כי כל הניסיונות שלהם להלחם ביתושים לא מלחו וכי כל התכשירים למריחה והמכשירים החשמליים לא מועילים נגד הכמויות הגדולות של היתושים. תושבת נוספת מהשכונה, שאך זה ילדה, מספרת כי "כל ערב יש לנו יתושים וחרקים על כל החלונות, אני פשוט לא פותחת שום חלון. סבלתי בעיקר בחודשי ההריון האחרונים, הייתי עקוצה מכף רגל ועד ראש. זה משהו שמעיב על החיים, זה פוגע באיכות החיים".

מעיריית קרית אתא נמסר בתגובה: ״עיריית קרית אתא נמצאת בקשר מול כל גורמי המקצוע כולל המועצות האזוריות הגובלות בשכונה ומבצעת פעולות ניטור והדברה שוטפים בכל העיר ובשכונת גבעת אלונים בפרט. פעילות הניטור וההדברה מתבצעת באמצעות איתור ומיפוי מקורות דגירה פוטנציאליים שבהם קיימת היקוות של נוזלים היוצרים פוטנציאל להתפתחות זחלי יתושים.יחידת ההדברה פועלת במשך כל ימות השנה בהדברה מונעת כאשרפעילות ההדברה מתבצעת הן באופן יזום והן כמענה לקריאות תושבים".

בתוך כך הודיעה השבוע העירייה על מבצע להדברת יתושים בכל העיר. פעילות הניטור וההדברה מתבצעת באמצעות איתור ומיפוי מקורות דגירה פוטנציאליים במקומות רבים, ביניהם, ביצות, תעלות ביוב, בריכות מים, אתרי בניה, בורות רקב בחצרות, מקלטים מוצפים וכד' שבהם קיימת היקוות של נוזלים היוצרים פוטנציאל להתפתחות זחלי יתושים.

יחידת ההדברה פועלת במשך כל ימות השנה בהדברה מונעת כאשר פעילות ההדברה מתבצעת הן באופן יזום והן כמענה לקריאות תושבים. טיפול היעיל ביותר למניעת מטרדי יתושים הוא טיפול במקומות הדגירה ולכן העירייה קוראת לתושבים להירתם למאמץ העירוני באמצעות ייבוש מקורות מים עומדים, איטום מערכות ביוב ביתיות ומניעת הצטברות שלוליות וכן להודיע למוקד העירוני  על מפגעים מסוג זה.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות