fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"הילדים היו בהיסטריה, היינו שם להרגיע אותם"

הדס שגיא מקרית ביאליק מצאה את עצמה במקסיקו, בעיצומה של התנדבות במסגרת עמותת "לוחמים ללא גבולות". כשרעדה האדמה היו חברי המשלחת בקומה השלישית בבית הספר וראו את הבניינים מתנדנדים. אחרי שהרגיעו את הילדים גילו שמקום האירוח שלהם נהרס כליל
שגיא מלמדת בבית הספר במקסיקו (צילום
שגיא מלמדת בבית הספר במקסיקו (צילום

הדס שגיא (23) מקרית ביאליק התנדבה בבית ספר במקסיקו סיטי בזמן  שאירעה אתמול (שבת) רעידת אדמה קשה, השלישית בחודש.

שגיא הגיעה למקסיקו במסגרת ארגון "לוחמים ללא גבולות", שממנפת את תשתית התרמילאים יוצאי הצבא בעולם, לטובת התנדבות הומניטארית באוכלוסיות נחלשות בעולם.

בזמן רעש האדמה שהו חברי המשלחת בקומה השלישית בבית הספר, דקות לפני שנכנסו לשיעור.

שגיא מלמדת בבית הספר במקסיקו (צילום
שגיא מלמדת בבית הספר במקסיקו (צילום

"התחילה הרעידה והילדים שהיינו איתם, זו הייתה הפעם הראשונה שהם חווים רעידת אדמה, כי הרעידה הראשונה שהייתה קרתה בלילה ורוב האנשים לא הרגישו אותה. הרגשנו את הבניין מתנדנד, הרמנו את הראש והבנו שמדובר ברעידת אדמה", סיפרה שגיא ממקסיקו.

"הקטע הוא שבדיוק 32 שנים לפני כן, באותו התאריך, הייתה רעידת האדמה הכי גדולה במקסיקו בה נהרגו כ5000 איש ושעתיים לפני רעידת האדמה, היה תרגיל בכל המדינה, בו גם אנחנו השתתפנו".

מהר מאוד התעשתו חברי המשלחת והחלו לסייע למורים להרגיע את הילדים. "היו ילדים שלא ממש הבינו מה קרה, אבל אלה שכן הבינו נכנסו להיסטריה ואנחנו היינו שם כדי להרגיע אותם".

לדבריה, מאחר ובית הספר ממוקם באזור מסוכן של העיר, הוא מגודר ומסורג ושעריו נעולים. "שעה אחרי הרעידה התחלנו לשמוע דפיקות מאוד גדולות על השערים, הורים הגיעו לקחת את הילדים הביתה. בית הספר התחיל להתרוקן, אבל היו ילדים שההורים שלהם לא הגיעו, לא ענו לטלפון ולא הגיבו להודעות ושם התחילה היסטריה"..

הכתבה המורחבת ביום שישי ב"הד הקריות"

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות