fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

החשד: המשיך לייצג לקוחות בלי רישיון עריכת דין

אילוסטרציה (צילום: פוטוליה)

בתום חקירה סמויה שנמשכה כ-10 חודשים, עצרו השבוע חוקרי יחידת ההונאה של המשטרה את אריה בן ארי, בחשד כי הציג עצמו כעורך דין והמשיך לייצג לקוחות, על אף שלשכת עורכי הדין השעתה את רישיון עריכת הדין שלו לתקופה ממושכת. הוא הובא לבית משפט השלום בעכו ושוחרר לאחר הדיון. חומר החקירה שבידי המשטרה מראה כי בן ארי, 50, מקרית חיים, ייצג במרמה לפחות 14 לקוחות בתקופת השעייתו.

חקירת המשטרה בעניינו של בן ארי החלה בעקבות תלונות שהוגשו ללשכת עורכי הדין במחוז חיפה. יו"ר הלשכה, עו"ד תמי אולמן, מסרה השבוע, כי ללשכה הגיעו תלונות של עורכי דין על כך שבן ארי ממשיך לייצג לקוחות בבית המשפט על אף השעייתו וכי הוא ממשיך לפרסם את עצמו כעורך דין פעיל. "הגשתי נגדו מספר רב של תלונות", מסרה עו"ד אולמן.

מרישומי לשכת עורכי הדין בישראל, עולה, כי רק במהלך השנה האחרונה, נגזרו על בן ארי עונשי השעיה מצטברים על ידי בית הדין המשמעתי. בינואר האחרון הוא הורשע בעבירות של עיכוב כספים שלא כדין ופגיעה בכבוד מקצוע עריכת הדין והוא הושעה בפועל מעיסוק בעריכת דין לשלוש שנים. במאי השנה, בשני תיקים שונים, נגזר עליו עונש השעיה מצטבר של תשע שנים. בנוסף, ביולי האחרון גזר עליו בית הדין המשמעתי עונש השעיה נוסף של חמישה חודשים.

עם זאת, בזמן השעייתו המשיך בן ארי לפרסם את עצמו באינטרנט וברשת הפייסבוק כעורך דין פעיל, שמשרדו ממשיך לייצג לקוחות במגוון רחב של תיקים.

אילוסטרציה (צילום: פוטוליה)
אילוסטרציה (צילום: פוטוליה)

בן ארי מוכר גם מעיסוקו כיועץ המשפטי של אגודת השחייה מכבי קרית ביאליק. מנהל האגודה וחבר ההנהלה, חיים קויפמן, אמר השבוע ל"הד הקריות", כי בן ארי משמש חבר בעמותה והוסיף: "בן ארי הוא היועץ המשפטי שלנו". לדברי קויפמן, אין צורך להיות עורך דין כדי לתת שירות משפטי. עוד התברר, כי בן ארי מקבל מאגודת השחייה תשלום חודשי עבור הייעוץ המשפטי. קויפמן סירב לחשוף את הסכום בנימוק של צנעת הפרט. גורמים בעיריית קרית ביאליק מסרו השבוע, כי לאור העובדה שאגודת השחייה משלמת תשלום חודשי קבוע ליועץ משפטי שמושעה מעריכת דין, תבחן העירייה מחדש את העברת התמיכות לאגודה.

לדברי עו"ד אולמן, ברגע שנשלל רישיון עריכת הדין של בן ארי, הוא אינו רשאי לתת יעוץ משפטי. אולמן: "הוא אינו יכול לתת יעוץ משפטי. הוא יכול להיות משפטן, את זה אי אפשר לשלול ממנו. ייעוץ משפטי נותן עורך דין".

בית משפט השלום בעכו קבע השבוע, כי אין מחלוקת שבן ארי ייצג לקוחות וכי עובדה היא שאינו מחזיק בתעודה מטעם לשכת עורכי הדין משנת 2014. בית המשפט הורה על שחרורו בתנאים מגבילים. על החלטה זו הגישה המשטרה ערר לבית המשפט המחוזי בחיפה. במקביל, בן ארי ביקש לאסור את פרסום שמו, אולם שופט בית המשפט המחוזי, יחיאל ליפשיץ, קבע כי פרסום מעצרו הוא הכרחי ומחויב המציאות.

עורך דינו של בן ארי, יאיר נדשי, מסר בתגובה: "החלטת בית המשפט המחוזי בחיפה לדחות את ערר המשטרה ולהתיר על כנה את החלטת השחרור המלא של בית המשפט השלום בעכו מוכיחה את טענת מרשי, כי מעצרו הוא מעצר שווא. מרשי שיתף פעולה באופן מלא בחקירתו ולא ניסה כלל להסתיר את פועלו כעורך דין. שאלת חוקיות פועלו של מרשי כעורך דין צריכה להתברר במסגרת הדין המשמעתי ומצער מאוד שהמשטרה עשתה במקרה זה שימוש לא מידתי בסמכות המעצר תוך גרימת נזק משמעותי למרשי".

בן ארי עצמו מסר ל"הד הקריות": "בתי המשפט לא מצאו סיבה לעצור אותי. עם לשכת עורכי הדין יש לי סכסוך של שנתיים וחצי ומסרתי את הכל בחקירות. עבדתי כעורך דין באישור בתי המשפט. אין כל פסול בתפקידי כיועץ המשפטי של אגודת השחייה מכבי קרית ביאליק".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות