fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הורים במעון בקרית ים: "גרמו לפגיעה נפשית ורגשית לילדים שלנו"

הורים  התאגדו השבוע מחוץ למעון בשכונת סביוני ים, תלו שלטים ומחו על פיטורי המטפלת הראשית, חודש לפני סיום השנה, על רקע אי הסכמות כספיות עם ההנהלה. לטענת ההורים, רובם נרשמו לשנה הבאה בשל העובדה שרשת המתנ"סים פרסמה את אותה מטפלת ולאחר שפוטרה, נאלצו לנדוד לשכונות חדשות בחיפוש אחר גן הולם לילדיהם
הפגנת הורים במעון נעמת קרית ים. צילום: דורון גולן
הפגנת הורים במעון נעמת קרית ים. צילום: דורון גולן

 

הורים לפעוטות משכונת סביוני ים התאגדו  אתמול (שני) מחוץ לגן הילדים, הניפו שלטים ומחו על המטפלת הראשית שפוטרה לאלתר בין רגע. "אין אמון בהנהלת הגן", נכתב על השלטים, "חיסול חשבונות לא על גב פעוטות" ועוד.

ההורים הנסערים שפינו את לוח הזמנים כדי להגיע למקום ולמחות, מספרים על חודש וחצי במהלכם ניסו לפתור בעיות בתוך הגן. מדובר במעון לתינוקות מגיל שלושה חודשים ופעוטות עד גיל שלוש. המעון נמצא בפיקוח משרד התמ"ת, רשת "התחלה חכמה" אחראית על שיטות הלימוד והצד הפדגוגי חינוכי והעובדות בגן, המטפלות וההנהלה, הם עובדי רשת המתנ"סים בקרית ים.

הפגנת הורים במעון נעמת קרית ים. צילום: דורון גולן
הפגנת הורים במעון בקרית ים. צילום: דורון גולן

מדובר בקבוצת הפעוטות בשלב ביניים שלדברי הוריהם, זו הקבוצה הכי יציבה במעון. לטענתם, בתחילת השנה החליטו להכניס אל הקבוצה ילדים קטנים יותר ובעקבות כך הוחלט שיהיו לקבוצה חמש מטפלות, לפי חוקי התמ"ת.

"לא היו חמש מטפלות כמעט אף פעם, מההתחלה הבנו שזה לא יקרה ובשלב מסוים הבנו שיהיו רק ארבע מטפלות באופן קבוע", סיפרה אחת מהאימהות. "איפשהו השלמנו עם זה ואמרנו לעצמנו שארבע מטפלות  זה עדיין ריאלי ואז ראינו שגם ארבע מטפלות אין תמיד, היו ימים של שלוש מטפלות, שתי מטפלות ובשבוע שעבר זה הגיע למצב שמטפלת אחת הייתה יום שלם עם כל הילדים".

ההורים כתבו מכתב ושלחו אותו להנהלת רשת המתנ"סים ולמ"מ יו"ר הרשת מנכ"ל העירייה יניב שנקר. את המכתב שלחו גם לראש העירייה דוד אבן צור, רשת התחלה חכמה ובעקבות כך זומנו לפגישה בלשכת ראש העיר. "מהפגישה הזו לא יצא שום דבר. מנכ"ל העירייה אמר לנו: 'יש לנו גירעון אנחנו צריכים להביא כוח אדם זול ולא איכותי, הילדים שלכם צריכים מישהי שתחליף חיתולים ותשמור עליהם, מספיקה מישהי אחרי צבא'. אנחנו כמובן רוצים שתהיה פה מישהי שתדאג לחינוך ולערכים והייתה לנו אחת כזו, הילדים שלנו קיבלו טיפול, חום ואהבה, הכל היה פה. היא פוטרה כי התחילו פה חיכוכים בתוך המערכת, שאותי כאמא לא אמורים לעניין בכלל. אחר כך זימנו את כל הצוות לפגישה ואמרו שלהורים יש טענות כלפי הצוות למרות שהטענות שלנו מעולם לא הופנו אל הצוות אלא על החוסר בכוח אדם".

הכתבה המורחבת ביום שישי בעיתון הד הקריות

מרשת המתנ"סים נמסר: "המעון פועל לפי הכללים והתקנים הנדרשים עפ"י וכמתחייב ע"י הפיקוח הממשלתי – משרד העבודה והרווחה והשירותים החברתיים. במקרים בהם נוצר מצב שאיש צוות אינו מגיע לעבודה ללא התרעה, נקראים באופן מידי אנשי צוות נוספים לאותה המסגרת על מנת לעמוד ביחס הנדרש, וכך ארע גם במקרה זה. המעון נמצא בהליך של ריענון ושינוי בכוח האדם על מנת לעמוד בסטנדרטים הגבוהים ובדרישות הפיקוח של רשת "התחלה חכמה" במטרה לשפר את המענה לצרכים של הפעוטות והוריהם

צר לנו שישנם גורמים אינטרסנטיים שמסיבות שאינן קשורות כלל לילדי המעון מנסים משיקולים זרים לנסות ולהתסיס הורים".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות