fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הוגשה בקשה לפירוק הפועל חדרה

רשם העמותות הגיש לבית המשפט המחוזי בקשה למתן צו פירוק נגד עמותת הפועל חדרה, בשל התנהלות לא תקינה. הפועל חדרה: אם נידרש, נגיע לבית המשפט מוכנים
הפועל חדרה. צילום: שלומי גבאי
הפועל חדרה. צילום: שלומי גבאי

רשם העמותות ברשות התאגידים הגיש ביום חמישי האחרון לבית המשפט המחוזי בחיפה בקשה למתן צו פירוק נגד הפועל הפועל חדרה, שהתקבל היום (ראשון) בשעות הצהריים. זאת לאחר שמשא ומתן שהתנהל בין הצדדים לא צלח.

בבדיקה שביצע רשם העמותות נמצאו ליקויים ופגמים חמורים הנובעים מהתנהלות לא תקינה של העמותה, ובין היתר קליטת פעילות של עמותות ספורט אחרות בניגוד לדין, חלוקת רווחים אסורה בכספי העמותה, תשלום לחבר ועד, עסקאות עם צדדים קשורים ללא דיווח, ועוד. לפי עמדת רשם העמותות, ליקויים אלה מעידים כי פעולות העמותה מתנהלות בניגוד לחוק, בניגוד למטרותיה ולתקנון העמותה ומקיימים עילה לפירוק העמותה.

מטרת הבקשה היא לאפשר לעמותה לתקן את הליקויים שנפלו בפעילותה תחת פיקוח בית המשפט, וזאת תוך רצון להביא להבראתה ולאפשר את פעילותה הספורטיבית. במסגרת ההליך צפוי רשם העמותות לבקש מבית המשפט כי ימונה לעמותה מפרק אשר יוענקו לו סמכויות נרחבות, אשר יאפשרו לו, בין היתר, להחליף את מוסדות העמותה, לחקור את התנהלותה הכספית של העמותה, ואף לדרוש השבה של כספים מבעלי תפקידים וגורמים אחרים, במקרים המתאימים.

בהנהלת המועדון הגיבו לבקשתו של רשם העמותות: "הפועל חדרה ניסתה במשך כל החודשים האחרונים לעשות הכל על מנת להגיע לפשרה מול רשם העמותות, תוך שמירה על העקרונות החשובים לנו ומתוך אמונה מלאה בהתנהלות ההנהלה הנוכחית. מאמצים אלה יימשכו גם השבוע בתיווכו של משרד הספורט, אולם גם אם הפגישה הזו לא תניב תועלת, נגיע לבית המשפט. היה ברור לנו בתחילת התהליך כי הוא עלול להסתיים בבית המשפט, ואנו, יחד עם עורכי הדין שלנו, נגיע מוכנים אם וכאשר נידרש לכך. חבל מאוד שרשם העמותות מיהר להודיע על הבקשה לכלי התקשורת עוד בטרם היא נשלחה אלינו".

ביום שלישי תיערך פגישה במשרד הספורט בין ראשי הפועל חדרה ונציגי רשם העמותות בה ינסה מנכ"ל המשרד יוסי שרעבי להביא פשרה בין הצדדים.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות