fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הגמ"ח של אלירן אברמוב בסכנת סגירה

אלירן אברמוב בגמ"ח (צילום: פרטי)
אלירן אברמוב בגמ"ח (צילום: פרטי)

אלירן אברמוב, תושב פרדס חנה, ידוע בפעילותו החברתית בפרדס חנה כרכור, בחדרה ובסביבה, בשנים האחרונות. הוא עוסק בסיוע למשפחות נזקקות שהוא מרכז ומעביר להן מוצרי מזון ומוצרי יסוד אחרים. לפני שבועיים, מתוך רצון להרחיב ולבסס את פעילותו בפרדס חנה כרכור הוא פתח ברחוב אבן גבירול  גמ"ח באחד המקלטים הציבוריים שברחוב, וקרא לו "גמ"ח אהבת חינם". במקום נאספים ומחולקים מוצרי מזון ומוצרי יסוד אחרים לנזקקים.

לצורך פתיחת הגמ"ח אברמוב ניקה והכין לשימוש את המקלט, שהוא מספר שהיה לפני כן נטוש, פרוץ ומוזנח במשך שנים. "אני גר ברחוב הזה כבר 25 שנים", הוא מספר, "כשרציתי לפתוח גמ"ח, ראיתי את המקלט הזה שלא נעשה בו כל שימוש. המקלט היה מסריח, היו בו המון חולדות, נרקומנים היו נכנסים אליו. במשך שבוע וחצי עסקתי בלהוציא משם חולדות וזוהמה. בעזרת פעילים הכשרתי את המקום לגמ"ח, עשינו בו ניקיון, הוספנו שטיחים, מדפים וכל מה שצריך. מרגע שנפתח, המקום כבר החל לתפקד כגמ"ח, משפחות החלו להגיע אליו כדי להביא דברים, ומשפחות נזקקות החלו לבוא לקחת דברים. עכשיו יש להן לאן לפנות".

אך הסתבר שלא כולם מאושרים מהיוזמה של אברמוב. פקחי המועצה, שהגיעו למקום בתחילת השבוע, דרשו ממנו לפנות את המקלט לאלתר. "כשפתחתי את המקום, לא אמרו לי כלום", הוא מתאר. "ביום ראשון השבוע הגיעו הפקחים. אני לא יודע למה. אולי מישהו פנה אליהם, אולי אחד השכנים, שחשב בטעות שאני משתמש במקום כדי למכור שם דברים, למרות שזה לא נכון, כי הדברים הולכים לתרומות. בכל מקרה, הם אמרו לי שאני צריך לפנות את המקום ונימקו את זה בטענה שמדובר במקלט ציבורי, מקום ציבורי שחייב להיות נקי ופתוח. בהתחלה, בבוקר יום ראשון, הגיע למקום פקח, ראה את המקום ואמר לי 'הכל בסדר, תמשיך בשלך', אבל אחרי כמה שעות הגיעו שלושה אנשים מטעם המועצה ואמרו 'אחת-שתיים-שלוש, אתה מפנה את המקלט'. אמרתי שכל המקלטים בשכונה סגורים ולא עושים בהם כלום, והם אמרו 'לא אכפת לנו, אתה מפנה את המקלט היום'".

אלירן אברמוב בגמ"ח (צילום: פרטי)
אלירן אברמוב בגמ"ח (צילום: פרטי)

אברמוב העלה לדף הפייסבוק שלו סרטון שבו הוא מתקומם נגד הדרישה לפנות את המקלט, עובר עם מצלמתו בשכונה ומצלם מקלטים נוספים, ומראה כי הם סגורים ונעולים במנעולים מבחוץ, מה שלא תואם את טענת הפקחים כי על המקלטים להיות פתוחים. אברמוב טוען כי פנה השבוע בעקבות המקרה לראש המועצה, אלדד בר כוכבא, בבקשה לבטל את גזירת הסגירה. "ראש המועצה אמר לי שיעשה ישיבה בנושא, ולא אמר מה יהיה מועד הישיבה", הוא מספר. "בינתיים, עד לישיבה, הוא אמר שידאג לכך שאיש מהפקחים לא יתקרב למקלט, ושהמקלט לא ייסגר".

ממועצת פרדס חנה כרכור נמסר בתגובה: " הנושא נמצא בבדיקה משפטית".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות