fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הגיע החורף אז אפשר לזהם יותר

צילום: פרטי

תושבים בשכונות חדרה הקרובות לאזור התעשייה טוענים כי כעת בעונת החורף המפעלים מגבירים לכאורה את פעילותם מה שמתבטא בכמויות עשן כבדות הרבה יותר וריח חריף שעולה מהם.

לילך אורן המתגוררת בשכונת האוצר אומרת שלאחרונה החלה לסבול מקשיי נשימה שלא חוותה בעבר: ”עברתי לחדרה לפני 3 שנים, כבר שמתי לב להגברת הפעילות של המפעלים בחורפים הקודמים אבל עכשיו עוד יותר. אני רואה כמויות עשן מטורפות שמתגברות בעיקר בשעה 23:00 בלילה, כשכולם ישנים כמובן. אני מניחה שאנשי המפעלים חושבים שהתושבים סתומים ובגלל שחלונות הבתים סגורים בחורף אז אפשר לזהם יותר וצריך לזכור שיש בתים מסביב לכל האזור תעשייה”.

באחד הלילות השבוע, אורן החליטה ללכת לשטח כדי לבדוק יותר "מצאתי שהמפעל הכי מזהם הוא ללא שם, כפי שנראה, חיפשתי את הכניסה שלו ולא מצאתי דרך להגיע אליו, בכניסה אין שלט אבל צילמתי את פינת הרחובות שבו הוא נמצא (פרידלנדר ואסטוריה), להערכתימדובר במפעלי נייר חדרה ובלי קשר גם מפעל אליאנס מזהם קבוע. איך זה חוקי להרעיל אוכלוסיה שלמה? מאז שעברתי לחדרה יש לי בעיות נשימה, למזלי עדיין לא קשות, ואני מאחלת לעצמי לעזוב בקרוב”.

 צילום: פרטי
צילום: פרטי

תומר שמם שגר בשכונת נווה חיים אומר: "אנחנו פותחים את הבוקר עם סירחון לא נורמלי וכימיקלים. אני בטוח שהם מפעילים את כל הארובות בלילה כדי שיהיה יותר קשה לזהות . לדעתי זה מורגש יותר בחורף כי אולי הם שורפים יותר פחם. פעלתי נגד מפעלי הנייר , הם כבר לא לוקחים את החשמל מחברת החשמל אלא חברה אחרת שמספקת להם אנרגיה וקיטור , זה בטח דיזל ובנזין ואין ספק שזה מורגש. הרעש שעושים ממפעלי הנייר חדרה הוא בלתי נסבל והרבה פעמים גם עובר את הדציבלים על פי החוק חדוה יחזקאלי (סגנית ראש העיר) מטפלת אבל זה זז בצעדי צב , אני מתחילת 2017 פועל בנושא הזה ולא השתנה משהו. גם בשכונה שלנו מרגישים את הסירחון זה בלתי נסבל הדברים לא מתקדמים , הנושא גם הועבר על ידי לאיגוד ערים פניתי אליהם עשרות פעמים. הייתי מצפה שהעירייה תוציא צו סגירה למפעלים לא לעבוד בלילה וגם לא שישי שבת שאי אפשר לנוח בכלל , אני רוצה את השקט שלי יום אחד בשבוע".

מאיגוד ערים לשמירת איכות הסביבה שרון כרמל נמסר בתגובה כי"הפנייה תבחן באופן המקצועי ביותר".

סגנית ראש העיר חדוה יחזקאלי מסרה בתגובה: "התושב תמם מתלונן משדי שישה חודשים על רעש שעולה ממפעלי נייר, לצורך כך קיימתי אצלו בביתו לפחות שלושה מפגשים עם נציג של איגוד ערים העוסק ברעש, עם ד"רמרק שהוא אחראי על ראע במפעלי נייר ואנוכי . בדקנו את הדציבלים של הרעש ומצאנו שאין חריגות ברעש. פרט לכך קיימתי ישיבה אצלי במשרד עם מספר מנהלים יחד עם ד"ר מרק והזמנתי את תמם להשתתף בישיבה, הוא לא הגיע . במהלך אותה פגישה סוכם שיעשה שוב בדק בית במפעלי נייר". לא ידוע לי על תלונות נוספות בנושא של מפגעי עשן"

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות